Beantwoorden
daju50
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

E-mailadressen van 1 mailbox bekijken via zelfde login

Ik ga voortaan enkel Webmail gebruiken op mijn laptop. Zowel mijn echtgenote als ikzelf hebben een mailbox met twee aliassen. Ik had graag mij webmail willen instellen zodanig dat beide mailboxen kunnen bekeken en gebruikt worden vanop één scherm en zonder elk apart te moeten inloggen. Is dit mogelijk (zoals voor een toegevoegd externe e-mailaccount met een aparte map)? Dank voor jullie feedback. Mvg

 

Titel gewijzigd door RaL (mod) | Vorige titel: Gebruik Webmail

0 Likes
9 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

E-mailadressen van 1 mailbox bekijken via zelfde login

@daju50  

Jullie willen eigenlijk dan alle emails kunnen bekijken van jezelf als die van je vrouw als je éénmalig inlogt op de webmail? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5209
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

E-mailadressen van 1 mailbox bekijken via zelfde login

@daju50 

Ik mis wat info uit je vraag. Je hebt één mailadres met twee aliassen? Dan heb je dus drie e-mailadressen voor één mailbox. De aliassen hebben geen eigen wachtwoord.

0 Likes
daju50
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

E-mailadressen van 1 mailbox bekijken via zelfde login

Correct en het is idd. zo dat mijn vrouw en ik elk 1 e-mail adres + 1 alias hebben.

0 Likes
daju50
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

E-mailadressen van 1 mailbox bekijken via zelfde login

My mistake. Mijn vrouw en ik bezitten elk 1 e-mail adres + 1 alias.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

E-mailadressen van 1 mailbox bekijken via zelfde login

@daju50  

Dan zou ik voor die mail boxen één login met een één wachtwoord maken en dat koppel je allemaal aan één en dezelfde gebruiker. Op die manier kan je allemaal je eigen email adres hebben en als je dan inlogt zie je direct iedereen zijn email box. Als dan iemand een email stuurt naar jou of je vrouw dan zie je dat en als je een email wil versturen heb je ook de keus vanuit welke naam je de email wil versturen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5209
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

E-mailadressen van 1 mailbox bekijken via zelfde login

@daju50 

Ik heb een test gedaan met de webmail en dat is me maar half gelukt.

Je kan een telenet e-mail adres opgeven als externe account. Op deze manier zie je de inkomende mail mooi gescheiden.

Als je echter een mail verstuurd met de externe account komt die terecht in de map verzonden van de interne account.  De ontvanger ziet je interne account als verzender, er is in de header nog een veldje bij met antwoorden aan en dat veld bevat de account opgegeven als extern. De reply komt op de juiste plaats terecht.

Dus: twee mooi gescheiden inboxen.

Maar de map verzonden bevat de mails van beide boxen.

daju50
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

E-mailadressen van 1 mailbox bekijken via zelfde login

Dit ziet er goed uit. Wil dit zeggen dat ik dezelfde login + wachtwoord moet geven aan beide mailboxen? Of moet ik de mailbox van mijn vrouw verwijderen en ze als alias opnemen in mijn eigen mailbox? Behoudt ze dan nog haar eigen account als gebruiker? Moet ik haar login in mijn profiel verwijderen? Sorry voor al die vragen maar beetje ingewikkeld voor mij.

0 Likes
daju50
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

E-mailadressen van 1 mailbox bekijken via zelfde login

Dank om die test te doen. Ik had ook al geprobeerd haar e-mail als externe account toe te voegen, maar zonder succes. Idem trouwens voor mijn google e-mail. Ik krijg telkens een fout melding "Invalid credentiels (Failure)". Jouw voorstel ziet er ook goed uit. Dat de verzonden mails in dezelfde map terechtkomen is niet zo erg, maar dat de ontvanger mij ziet als verzender i.p.v. mijn vrouw is vervelender en voor de reply gaat de ontvanger dan zelf moeten aanduiden aan wie hij antwoordt. Of begrijp ik dat verkeerd?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5209
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

E-mailadressen van 1 mailbox bekijken via zelfde login


@daju50  schreef:

... voor de reply gaat de ontvanger dan zelf moeten aanduiden aan wie hij antwoordt. Of begrijp ik dat verkeerd?


De reply functie geeft automatisc het adres antwoorden aan. Ik had dit ook getest met Webmail en met Thunderbird.

0 Likes