Beantwoorden
Golasso
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

E-mails naar onze Telenet klanten krijgen [SPAM] label

Hoi iedereen!

Wij hebben voor onze 90.000 klanten een webplatform van waaruit wij af en toe transactionele mails versturen, bijvoorbeeld wanneer de klant een aankoop plaatst. We hebben een aantal maanden geleden ook al Sendgrid geïmplementeerd.

 

Nu is het zo dat sinds enkele weken, bij klanten die een Telenet e-mailadres hebben, er automatisch [SPAM] komt te staan bij mailings vanuit ons adres. Meedere Telenet klanten spraken ons hierover al aan.

 

Hoe kunnen wij dit voorkomen? Kunnen wij op een of andere manier Telenet contacteren met de vraag om ons e-mailadres te whitelisten?

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

Groetjes,

 

Pieter-Jan

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

E-mails naar onze Telenet klanten krijgen [SPAM] label

@Golasso  Ik vermoed dat er een pak van uw (Telenet)klanten niet gelukkig zijn met jullie mails en die mails als SPAM hebben aangeduid. Als Telenet veel zo'n meldingen krijgt wordt de afzender door Telenet in zijn systeem als SPAMMER aangeduid. Je kan proberen om Telenet daarover te contacteren.

Maar eerlijk gezegd ik erger mij daar ook over, zeker als de link om je uit te schrijven, goed verstopt zit, helemaal onderaan de mail, in heel kleine lettertjes. Ik zoek daar ook niet graag naar en heb dan ook de neiging om deze mails als spam aan te duiden.

Ik begrijp dat jullie, jullie ding willen doen maar de klanten, of toch een deel ervan, zijn niet altijd gelukkig om overspoeld te worden.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Golasso
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

E-mails naar onze Telenet klanten krijgen [SPAM] label

Hoi!

 

Ter verduidelijking, het gaat om transactionele mails. Beeld je eens in dat je een aankoop plaatst op Bol.com, maar je geen orderbevestiging krijgt nadien. Tenzij ik me vergis, kan je je niet uitschrijven op het ontvangen van dit soort transactionele mails. Het is dus ook moeilijk om in te beelden dat onze klanten niet gelukkig zijn met deze mails want ze bevatten essentiële info. De cijfers in Sendgrid tonen aan dat onze openrate op 154,61% zit, dus mensen openen ze zelfs meerdere malen.

 

We sturen wel een maandelijkse nieuwsbrief, waarbij onze openrate op 'maar' 25% zit. Die wordt eveneens verstuurd vanuit hetzelfde e-mailadres. Mogelijks markeren mensen die als spam, waardoor ook onze transactionele mailings het label [SPAM] krijgen.

 

Maar nogmaals, mijn echte vraag was: hoe kan ik Telenet hierover contacteren? Langs welke weg? Moet ik gewoon het nummer van hun klantendienst bellen en dan hopen dat ik ergens bij de juiste persoon terechtkom?

 

Alvast bedankt!

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

E-mails naar onze Telenet klanten krijgen [SPAM] label

@Golasso Dat de transactionele mails als spam gezien worden heeft te maken met Sendgrid die een bepaalde header en footer in de body van uw bericht toevoegd. Als die bepaalde header of footer bij het scannen van de inkomende mail als spam gezien is, zal deze tegengehouden worden (spam) door outlook of andere mail clients.

Ik heb dit ook gezien bij een klant van mij die met mailchimp werkt. Dit is eigenlijk hetzelfde systeem met een andere naam 🙂

Probeer eerst eens een mail gewoon uit uw mailbox te sturen ipv met Sendgrid en zie of deze aankomt bij de klant. Dan weet je zeker als deze aankomt dat het door de header en footer is van de mail en niet dat het adres bij de klant als spam gezien is.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5304
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

E-mails naar onze Telenet klanten krijgen [SPAM] label

@Golasso of nog een optie, een mail adres voor reclame en ene voor mails met info van bestellingen.

en laat die voor bestellingen dan white listen zodat het niet meer als spam word gezien bij telenet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes