42179
netweters
|
18605
gesprekken
|
20097
vragen
|
Beste,
Ik heb een 1 e-mail adres waar ik al een aantal mails van gekregen heb , en ook al een aantal mails verstuurd . Sinds vorige week kan ik er niets meer naar sturen via e-mail telenet ? Ik krijg deze boodschap ;
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients was aborted after 3 second(s):
Het e-mail adres naar waar ik stuur is naar xx @ orange.fr
Meestal staat in de tekst eronder wel onder een of andere vorm een reden waarom de verzending mislukt is. Misschien dat het u allemaal niets zegt, maar zou je eens de volledige tekst van de automatische systeem-reply (of toch het eerste deel) kunnen weergeven? Wie weet worden we daar wel wijzer uit en kunnen we u verder helpen.
Hallo, Ik heb een @ orange.fr adres in Frankrijk en ontvang sinds 1 oktober ook geen mails meer van @telenet.be (2 verschillende adressen). Ik heb contact gehad met Orange en in mijn mailbox zitten inderdaad geen mails dan degene die ik ontvangen heb. Ook de bevestigingsmail van "de netwerkers" komt niet aan, ik heb hem uiteindelijk naar gmail.com laten sturen. Zo ben ik hier geraakt.
Iemand een oplossing?
Hallo ,
Mailbox is niet vol , want mails van andere providers komen wel aan .
Hallo
Ja zeker dat het juist is , is een reply op eerdere mail , en heb het ook nog eens geprobeerd met e-mail adres van de originele mail te kopiëren .
Hallo
in de mail zelf staat alleen dit . in de bijlage zit dit nog .
Date: Fri, 5 Oct 2018 10:02:44 +0200 (CEST) From: @xx@telenet.be To: @xx@orange.fr> Message-ID: <1213943741.143380318.1538726564430.JavaMail.zimbra@telenet.be> In-Reply-To: <1136441094.142668453.1538721241129.JavaMail.zimbra@telenet.be> References: <1jpilovetkabr1qiuu38njon.1538582269241@email.android.com> <322350298.128452121.1538595107796.JavaMail.zimbra@telenet.be> <37914658.131683581.1538628197476.JavaMail.zimbra@telenet.be> <166745468.133549627.1538643250875.JavaMail.zimbra@telenet.be> <1677566749.135495334.1538657900118.JavaMail.zimbra@telenet.be> <1779404246.136861424.1538668238019.JavaMail.zimbra@telenet.be> <1136441094.142668453.1538721241129.JavaMail.zimbra@telenet.be> Subject: Re: MIME-Version: 1.0 Content-Type: multipart/alternative; boundary="=_7d0ecf89-33b7-4f01-b8da-60fb3dcb3ee2" X-Originating-IP: [2a02:1810:a523:8200:3505:496f:53d8:2e79] Thread-Topic: Thread-Index: DzY4M+z2OqXa4YDUZ14hDiftzhK+9lKAIbNxiU5BhZY2fxxq9mTmqsu0cydsCdmOgii4cw==
@GreetVanroy@ schreef:@Hallo, Ik heb een @ orange.fr adres in Frankrijk en ontvang sinds 1 oktober ook geen mails meer van @telenet.be (2 verschillende adressen). Ik heb contact gehad met Orange en in mijn mailbox zitten inderdaad geen mails dan degene die ik ontvangen heb. Ook de bevestigingsmail van "de netwerkers" komt niet aan, ik heb hem uiteindelijk naar gmail.com laten sturen. Zo ben ik hier geraakt.
Iemand een oplossing?
@Zou het eventueel kunnen dat Orange FR Telenet geblacklist heeft door een of andere klojo die naar Orange klanten spam heeft gestuurd met @telenet.be als afzender? Is maar een denkpiste en alleen Orange FR kan daar op antwoorden.
Nee, blijkbaar is het "simpeler"? Ik heb contact opgenomen met de technische dienst en zij beweren dat er niets veranderd is maar dat het te wijten is aan het mailprogramma dat ze (2 personen uit België dus, ik ben degene die in Frankrijk woont) gebruiken. Het rare is dat het niet meer lukt sinds 1 oktober, ik heb van hen nog mails ontvangen in september en bij hen is er niets veranderd. Er moet blijkbaar gebruik gemaakt worden van Webmail. Dat heb ik geprobeerd en dat lukt dus wel. Misschien is dat ook voor Hans een oplossing?
Misschien kunnen er aanpassingen gebeuren aan de mailsprogramma's maar dat kan ik van hieruit natuurlijk moeilijk nakijken.
Dag Stefaan
Dit is de hele mail . Enkel het e-mail adres staat na deze boodschap .
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients was aborted after 4 second(s):
* xxx@orange.fr
Geprobeerd via Webmail?
Dag Greet ,
Inderdaad vanuit webmail lukt het wel . Bedankt .
Grts
Hans
Mijn conclusie is dat de verzenders eens de instellingen voor het verzenden moeten nakijken. Vermoedelijk de SMTP instellingen. Ik denkt dat ze die moeten aanpassen naar smtp.telenet.be, authentication aan, poort 587 en beveiligingstype TLS of start TLS.
Vermoedelijk reject Orange FR alle mails die onbeveiligd verzonden zijn. Laat eens weten of dit wel werkt na aanpassing van de instellingen.