24767
netweters
|
152536
antwoorden
|
20717
vragen
|
Ik lees hier dat emails versturen via de smartphone in het buitenland lukt als je de uitgaande server instelt op smtp , imap.telenet.be , poort 993, ssl maar bij mij lukt dat niet. Inkomende mails komen binnen. Graag een oplossing....
Waar je zeker moet op letten is eventueel je mailbox van een nieuw paswoord te voorzien. Minimaal 8 tekens waarvan minstens 1 hoofdletter, cijfers, leestekens. Ik heb de indruk dat veel toestellen en providers daar gevoelig aan zijn als dit niet zo is.
Dag Petermichael,
De uitgaande server moet je niet instellen op imap.telenet.be, maar op smtp.telenet.be met als poort 587 en beveiligingstype TLS. Op de Mobile Configurator (klik hier) onder het tabje "e-mail instellen" (eerst je smartphone selecteren) kan je ook vinden hoe je je e-mail adres(sen) juist instelt op je smartphone.
@WhiteSasch Heel goed opgemerkt. Ik had de vraag niet goed gelezen. Vlug zijn is niet altijd OK.
Ofwel de stap naar webmail zetten. Ik heb 15 jaar geleden de switch gemaakt en vind persoonlijk dat dit niet onbelangrijke voordelen biedt:
- overal dezelfde mails, op elk device
- een centraal adresboek
- verzenden en ontvangen lukt altijd
- je mails blijven op de server staan (zoals bij IMAP), dus gaan niet verloren bij een crash van je PC