24802
netweters
|
152792
antwoorden
|
20740
vragen
|
Webmaster foutmelding hieronder waarbij
xxxxx.xxxxx@xxxxx.be een juist emailadres en domein is :
Reporting-MTA: dns; laurent.telenet-ops.be [2a02:1800:100:4::100:1]
Received-From-MTA: dns; PC4 [2a02:1811:2416:5100:65e9:b1c9:1318:8757]
Arrival-Date: Wed, 11 Oct 2017 14:39:43 +0200
Final-recipient: rfc822; xxxxx.xxxxx@xxxxx.be
Action: failed
Status: 5.1.1
Diagnostic-Code: smtp; 550 Too many invalid recipients
Last-attempt-Date: Wed, 11 Oct 2017 14:39:43 +0200
Dit herhaalt zich telkens opnieuw voor deze éne bestemmeling waar andere geadresseerden perfect werken.
Leg dat maar eens uit aan Telenet per telefoon of met een formulier ! !
Werkt deze helpdesk nog ? Ik krijg geen antwoord.
info@customercare.telenet.be
Bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
Naar hoeveel geadresseerden stuur je gelijktijdig een mail ?
Zoek eens op RFC822, ahv de foutcode (5.1.1) kan je de reden achterhalen.
Edit: Sorry, verkeerde RFC. Deze is het:
http://www.faqs.org/rfcs/rfc1893.html
5.X.X Permanent Failure A permanent failure is one which is not likely to be resolved by resending the message in the current form. Some change to the message or the destination must be made for successful delivery.
X.1.X Addressing Status The address status reports on the originator or destination address. It may include address syntax or validity. These errors can generally be corrected by the sender and retried.
X.1.1 Bad destination mailbox address The mailbox specified in the address does not exist. For Internet mail names, this means the address portion to the left of the "@" sign is invalid. This code is only useful for permanent failures.
Ben je 200% zeker dat het adres van de bestemmeling juist is?
@Janneke_Dust schreef:@is het deel achter de @ wel juist?
Bedankt
Ik heb het juiste mailadres en dit werd eerder gebruikt zonder probleem
@Area57_1 schreef:Naar hoeveel geadresseerden stuur je gelijktijdig een mail ?
Bedankt
Hoogstens bij dit incident zijn er 4 andere bestemmelingen, hetzij in AAN of CC of BCC die allen het bericht normaal ontvangen. Die ene bestemmeling krijgt niets en ik krijg de foumelding van Telenet.
Bedankt,
Ik ga het nogmaals natrekken zodat ik 200 % zekerheid krijg i.p.v. 100 %.
Het is idd zo dat een mens zich telkens opnieuw kan vergissen bij hetzelfde, (om het even wat en niet alleen bij het typen !)
Trouwens de meeste adviezen hier reiken de mogelijkheid aan van een foute spelling.
Bij het laatste testbericht dat ik opstuurde heb ik geadresseerde in het vak AAN met de hand helemaal opnieuw letter na letter ingetypt.(voor 200% zeker)
Het testbericht is zonder foutbericht toegekomen en de bestemmeling heeft hierop bevestigd. Sla mij nu dood, ik zie nog steeds geen verschil met het mailadres dat door de server werd afgewimpeld met een foutcode.
De fout is blijkbaar vanzelf gekomen en is blijkbaar tevens vanzelf verdwenen, hopelijk definitief.
Mogelijk was het vcf bestand de schuldige want ik had er enkele aanpassingen in gemaakt, waarvan ik niets meer herinner. Ik weet hier geen oorzakelijk verband aan te wijzen, ook al omdat het tijdstip van de aanpassing in de Vcard mij niet meer in het geheugen zit.
Bedankt iedereen voor uw inzet.
Een spatie vooraan die niet opvalt, een underscore ergens die je niet ziet staan omdat het hele adres onderlijnd wordt, een O met een 0 verwisseld, een l (kleine el) met een I (grote i).... Mogelijkheden genoeg.