41887
netweters
|
18397
gesprekken
|
19882
vragen
|
Ik werk al jaren met Thunderbird en POP voor mijn email Telenet. Sinds 4 dagen staat Thunderbird nu op een nieuwe PC met dezelfde instellingen als ervoor.
Het werkt goed, maar de inkomende mail van de laatste 4 dagen kom telkens terug bij synchronisatie, precies of op de servers bij Telenet niet bijgehouden wordt wat al verzonden is.
Ik heb nu veel dubbele mail.
Heeft iemand dit ook al gehad?
Opgelost! Ga naar oplossing.
OK, gedaan, zie niets abnormaal in de SMTP instellingen. Ze zijn dezelfde als op de vorige PC die wel werkte. Bedankt voor de tip, maar nog altijd dubbele inkomende mails.
Ik gebruik ook al geruime tijd TB in POP3 mode gekoppeld aan mijn webmail. Ik ervaar geen problemen met dubbele mails.
Af en toe wel spam issues, maar dat is een heel ander hoofdstuk.
SMTP is voor verzenden van mails, staat los van pop3 ontvangsten
ik ken thunderbird niet maar veronderstel dat bij de pop3 instellingen ergens aangevlagd
zal staan dat de mails op de servers, voor altijd of voor een periode blijven staan
zal je op beide clients moeten nazien, een ervan de "master" maken met de instelling verwijderen op server.
@Padalby schreef:... knip ...
ik ken thunderbird niet maar veronderstel dat bij de pop3 instellingen ergens aangevlagd
zal staan dat de mails op de servers, voor altijd of voor een periode blijven staan
... knip ...
Zie mijn screenshot net boven uw post
Dat staat aangevinkt, maar ik werk al jaren met die instelling en tot nu werkte dat. Af en toe delete ik de mails online en dan zijn ze weg.
Heb je een backup van de oude TB gemaakt en die op de nieuwe PC gezet of heb je alles opnieuw ingesteld? Of gaat het om een andere account?
Als je het profiel (= de backup) hebt overgezet, hoe heb je dat dan gedaan? Heb je deze manier gevolgd?
https://support.mozilla.org/en-US/kb/moving-thunderbird-data-to-a-new-computer
Open je Profile folder (3 streepjes > Help > Troubleshooting Information > Open Folder) en kijk eens of je "rare" dingen ziet, dingen zoals prefs.js, prefs-1js, prefs-2.js, ...
Wat soms helpt: rechtsklik op een map > Properties > Repair Folder.
(Sorry voor de Engelse termen; hier is alles in het Engels.)
Ik heb alles opnieuw ingesteld. Bedankt voor de tips - heb de Map herstellen geprobeerd, maar dat veranderd niets aan mijn probleem. Allen als ik de mails laat verwijderen op de centrale server werkt het zonder dubbel. Vroeger werkte dit wel... en het werkt nog altijd goed op een andere PC met een andere mailbox. Ik ga kijken of ik niet beter IMAP ga doen en lokale folders voor mijn mail op PC te zetten.
Wel goed opletten dan, vergeet niet dat verwijderen bij IMAP in twee richtingen werkt. Zeker wanneer je hetzelfde account op meer dan één PC gebruikt. Verwijder je iets op één van die PC's is het ook weg op de server en op de andere PC.
Inderdaad, ik werk nu met IMAP en heb tenminste geen dubbele inkomende mails meer.. Ik delete maar berichten op 1 apparaat, in de andere aparaten doe ik dat niet. Bedankt.
Beschik je nog over de oude PC? Ik zou gewoon de oude Profile folder kopiëren naar je nieuwe PC. Zo heb je exact dezelfde instellingen.
Bedankt voor de tip. Heb ik geprobeerd, maar dan crashte Thunderbird bij het opstarten, alleen nog opstarten mogelijk in veilige modus. Ik ga niet verder zoeken, het werkt nu prima met IMAP.