24791
netweters
|
152700
antwoorden
|
20730
vragen
|
hallo,
Als ik thuis ben kan ik zonder problemen emails versturen vanuit al mijn mailboxen.
Als ik niet thuis ben en op een ander netwerk zit dan het telenet netwerk dan kan ik niets versturen vanuit mijn mailbox die hangt aan mijn domein.
Hoe kan dit?
Is dit te verhelpen?
Alvast bedankt voor de hulp.
Hoogstwaarschijnlijk heb je uw instellingen van deze .be domeinen niet juist ingesteld. Je moet er op letten dat je altijd een SMTP server gebruikt met SSL of TLS. Veel ISP's laten op hun netwerk alleen maar dergelijke verbindingen toe. Ook laten ze meestal niet toe dat de SMTP server van een ander domein is dan het domein van het verzend mailadres.
Ik heb zelf ook een .be domein met mailhosting. Werkt perfect. Je moet wel de SMTP server instellen van de provider waarbij je dat domein geregistreerd hebt. Dus niet die van Telenet.
Vroeger gaf ik ook de raad zoals "sb" maar dan moet je telkens aanpassen daarom kies ik nu voor volgende instellingen en dit werkt overal zonder wijzigingen.
server : smtp.telenet.be
STARTTLS poort 587
verificatie vereist instellen met zelfde instellingen als voor inkomende mail.
Als ergens heel uitzonderlijk niet zou werken dan kan je als noodoplossing nog altijd webmail gebruiken.
Dan heb je me verkeerd begrepen. Ik moet niets telkens aanpassen. Voor Telenet mail zijn de servers van Telenet ingesteld, voor mijn .be domein de servers van het bedrijf waar mijn domeinnaam (met mailhosting) is geregistreerd.
Allebei via een beveiligde verbinding. De SMTP wordt automatisch gekozen en ik verstuur mail vanwaar ik wil.
@sb Inderdaad het is zoals je zegt. Voor elk domein de mailinstellingen gebruiken van de betreffende provider. Ik heb er hier 2 naast deze van Telenet. Eentje gehost bij one en eentje bij mijnwebhosting. Dus 3 verschillende smtp servers en afhankelijk vanaf welk mailadres ik iets verstuur kiest hij de juiste server. Ik heb dat op mijn tablet, smartphone en vaste PC. En in het buitenland nooit problemen gehad.
Daarom dat ik in een eerder antwoord ook aangaf dat sommige providers van andere netwerken moeilijk doen als je met een mailadres @mijndomein.be wil versturen via smtp van telenet dit soms problemen geeft. Maar het kan ook zijn dat Telenet dit blokkeert als ze merken dat dit van een vreemd netwerk komt.