Beantwoorden
Greta1
Experienced Meerweter
Berichten: 92
De vlam zit erin. Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Emails verdwijnen na aantal dagen uit inbox

Hallo,

 

Vandaag zijn plots al mijn emails van de voorbije 2 a 3 weken verdwenen uit mijn inbox, enkel die van gisteren heb ik nog, en dit zowel op mijn smartphone als online op mijn webmail.  In mijn verwijderde items zit ook niks....

 

Hoe kan ik die recupereren en hoe kan ik voorkomen dat dit niet meer gebeurt ?

 

 

0 Likes
22 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Emails verdwijnen na aantal dagen uit inbox

Heb je soms een oud of weinig gebruikt toestel ingeschakelt en uw mails afgehaald met het POP3 protocol ?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Emails verdwijnen na aantal dagen uit inbox

Dag @Greta1,

 

Raar dat die ook van de webmail verdwijnen zijn, terecht vraag van @Janneke_Dust.

 

In theorie, als je mail programma ingesteld is met POP3 worden de mails lokaal op jou bewaard en niet op de mail server, in dit geval bij Telenet neem ik aan, dus als je mails verwijderd worden die effectief weg. Er bestaat een POP3 optie, zeker bij MS Outlook, om een kopij van je mails op de Mail Server te bewaren.

 

Tegenwoordig gebruikt men meerdere toestellen, GSM, PC, laptop, tablet, etc.. om onze mails op kunnen lezen, dat is ook de reden waarom POP3 protocol steeds minder wordt gebruikt, indien je jouw mail op verschillenden toestellen gebruikt raad ik aan om IMAP protocol te gebruiken.

 

Grtz,

 


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
Greta1
Experienced Meerweter
Berichten: 92
De vlam zit erin. Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Emails verdwijnen na aantal dagen uit inbox

hallo,

 

ik heb het gecheckt in de mailapp op mijn pc en mijn telenetmail gebruikt IMAP protocol....in telenet webmail vind ik het niet terug maar ik ga er dus wel van uit dat dat hetzelfde zal zijn zeker.....

 

ik heb dat vroeger ook al eens gehad dat mijn mails plots allemaal verdwenen waren maar dat is zeker al een jaar geleden, nu dus terug.....

 

het is zeer vervelend want het waren nogal belangrijke mails ivm verhuis, verandering van contracten die ik toch wel wou bijhouden.
ik laat nu mijn mails automatisch ook doorsturen naar mijn gmail, alles dubbel dus, maar dat is niet echt de oplossing hé......

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Emails verdwijnen na aantal dagen uit inbox


@Greta1  schreef:

hoe kan ik voorkomen dat dit niet meer gebeurt ?


  1. advies van vorige posters volgen: alles IMAP.
  2. belangrijke mails nooit in je Inbox laten zitten, maar via je mailprogramma klasseren naar een persoonlijke map.

 

Vergelijk de Inbox met jouw brievenbuis thuis.

Eens je een brief uit jouw brievenbus gehaald hebt, en geopend en gelezen hebt, steek je die brief toch nooit terug in je brievenbus?

Ofwel

  • gooi je die weg (papiermand of versnipperen).
  • ofwel klasseer je die (vb facturen).
  • ofwel leg je die opzij voor later, als er nog iets moet gebeuren (beantwoorden, behandelen ...)

Een Inbox is de elektronische versie van een klassieke brievenbus thuis. Eens je een e-mail hebt gelezen kan je er ook 3 dingen mee doen:

  • weggooien (= delete)
  • klasseren (= verplaatsen naar een persoonlijke map)
  • opzij zetten voor later (= verplaatsen naar een map "te behandelen")

Een propere Inbox is dagelijks leeg (net zoals je thuis je brievenbus dagelijks leegt) ...

 


@Greta1  schreef:

Hoe kan ik die recupereren?


In je webmail of op een van je apparaten heb je wellicht een map "Verwijderde items" waar je eventueel nog per ongeluk verwijderde mails kan recupereren?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5856
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Emails verdwijnen na aantal dagen uit inbox

@Greta1 

Als je emails nergens meer staan dus ook niet in de verwijderde items dan ga je er geen recuperatie meer aanhebben. Eenmaal weg is en blijft weg daar kan je niks aan veranderen. Dus zoals al gezegd kijk zeker in je verwijderde items of je daar je emails terug vindt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Emails verdwijnen na aantal dagen uit inbox

Als de vraagsteller de mails gelezen heeft met een POP3 mailprogramma (eventueel op een oud zelden gebruikt toestel) dan kan men de mails recupereren in dat programma.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Greta1
Experienced Meerweter
Berichten: 92
De vlam zit erin. Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Emails verdwijnen na aantal dagen uit inbox

Nee, er is niks veranderd aan mijn toestellen en ik haal niet binnen met pop3

0 Likes
Greta1
Experienced Meerweter
Berichten: 92
De vlam zit erin. Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Emails verdwijnen na aantal dagen uit inbox

Er zit niks in mijn verwijderde items, het is het eerste wat ik gecheckt heb....

 

Ik volg je redenering van de brievenbus wel, maar in gmail werkt die brievenbus perfect, bij Telenet heeft ze dus af en toe Alzheimer 😏🙄😎

Greta1
Experienced Meerweter
Berichten: 92
De vlam zit erin. Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Emails verdwijnen na aantal dagen uit inbox

Dat is het eerste dat ik gecheckt heb, mijn verwijderde items , Maar daar zat niks in....

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Emails verdwijnen na aantal dagen uit inbox

Toch raar dat enkel uw Telenet mailbox last heeft van Alzheimer. Ik zie nergens klachten over Alzheimer bij Telenet mailboxen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Greta1
Experienced Meerweter
Berichten: 92
De vlam zit erin. Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Emails verdwijnen na aantal dagen uit inbox

tja, misschien zal ik dan wel alzheimer hebben zeker en heb ik alles in een vlaag van verstandsverbijstering gewist , zowel in mijn inbox als in mijn verzonden items als in mijn verwijderde items  🙄🙄🙄

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Emails verdwijnen na aantal dagen uit inbox

@Greta1 

 

En je bent 100% zeker dat je niet ergens nog een oude foon of tablet of nog iets anders hebt die, wellicht door iemand anders, nog eens opgestart werd? En dat dit toestel in POP3 modus staat?

 

Je zou echt de eerste niet zijn die zoiets overkomt hoor ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Greta1
Experienced Meerweter
Berichten: 92
De vlam zit erin. Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Emails verdwijnen na aantal dagen uit inbox

Ja, daar ben ik echt 100 % zeker van, tablet is nog maar 1 maand oud, gsm is IMAP, webmail is IMAP en ik heb geen oudere toestellen én ook vorige maand mijn Telenet paswoord veranderd,  dus er zou ook niemand op oudere toestellen kunnen..

Ik ging tot nu toe wel op de tablet met webmail ipv Outlook,  ben niet zo n fan van Outlook, maar dat zou geen probleem mogen zijn want webmail is IMAP....heb het nu wel veranderd naar outlook toch , met IMAP dus ook...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5856
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Emails verdwijnen na aantal dagen uit inbox

@Greta1 

Dus je bent overgegaan naar Outlook zeg je en daar heb je ook alles ingesteld als IMAP ? Want dat je webmail als IMAP is en gaat een nieuw email programma in gebruik nemen is dat niet gezegd dat die ook automatisch IMAP wordt. Dus check die Outlook toch maar na of die daadwerkelijk op IMAP staat desnoods een screenshot van je instellingen dat we het eens kunnen zien. Kan zijn dat er toch iets verkeerds staat.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes