24773
netweters
|
152597
antwoorden
|
20720
vragen
|
Hallo,
Ik gebruik Thunderbird als mail programma. Door omstandigheden heb deze opnieuw moeten installeren. Nu heb ik problemen met bepaalde accounts. Het programma vraagt telkens om mijn wachtwoord in te geven, doch hij verzend ze niet. Ik krijg telkens een foutmelding. De mailprovider is Scarlet met deze instelling
Server voor inkomende e-mail (IMAP):
Gebruik je voor scarlet de volgende instellingen?
https://www.scarlet.be/help/faq/769/59/Welke-standaardinstellingen-gebruikt-Scarlet-voor-e-mail
voor telenet: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/
Voor de inkomende gebruik ik
Server: imap.scarlet.be
De uitgaande
smtp.telenet.
be
Waarom gebruik je voor de inkomende en te verzenden e-mails niet de server van hetzelfde bedrijf?
Als je mails wil ontvangen van je Telenet mail, moet je ook een IMAP server opgeven voor je Telenet mail.
Als je mails wil versturen met je scarlet account (bijvoorbeeld een antwoord op een ontvangen scarlet mail), moet je ook een SMTP server instellen voor scarlet.
Ik zie dat @louishufk reeds hetzelfde veel bondiger geschreven heeft.
Heb je bij het invullen van je account ingegeven dat thunderbird het paswoord moet bewaren?
Begin eventueel eens opnieuw en zorg ervoor dat je dat paswoord laat bewaren.
Volgens de bijgevoegde foto lijkt het niet aangegeven dat het bewaard moet worden. (Het moet wel uw telenet paswoord zijn.)
Dan ik krijg ik ook een foutmelding
"Fout bij verzending
Verzenden van het bericht is mislukt.
Het bericht kon niet worden verzonden, omdat de wachttijd voor de verbinding met uitgaande (SMTP-)server smtp.scarlet.be is verlopen. Probeer het opnieuw."
In het verled zelfen werkte het op de oude manier (2 servers). Ook werd dit me vroeger voorgesteld door Telenet
Wat bedoel je exact met 'Dan'.
Verwijder je scarlet account in Thunderbird en stel die opniew in:
imap.scarlet.be Poort : 993 (SSL ingeschakeld)
smtp.scarlet.be Poort: 465 (SSL en “mijn server vereist authenticatie” ingeschakeld)
volgens uw eerste foto wacht thunderbird op het paswoord voor smtp server van Telenet
volgens uw laatste post gaat het mis met paswoord voor smtp van scarlet.
Ik denk dat het beter is dat je een account aanmaakt dat inkomende en uitgaande mail verwerkt bij een bedrijf. Dan weet je toch al dat dat account serieus werkt.
Achteraf kan je nog eens een mix proberen als het gewenst lijkt.
Dat werkte vroeger misschien, maar men is intussen al even afgestapt van die manier van werken om spam tegen te gaan. IMAP of POP en SMTP moeten van dezelfde provider/server zijn. Bij Telenet is het zelfs zo dat login en pass van dezelfde mailbox/gebruiker moeten zijn.
Omdat dit zeker niet lukt. Als ik op internet zoek staat het dat ik imap moet gebruiken v.d. inkomende server (in dit geval scarlet) en de uitgaande server van van telenet.
Ik krijg dan onderstaande foutmelding
"Fout bij verzending
Verzenden van het bericht is mislukt.
Het bericht kon niet worden verzonden, omdat de wachttijd voor de verbinding met uitgaande (SMTP-)server smtp.scarlet.be is verlopen. Probeer het opnieuw."
Vandaar dan...
Best eens contact nemen met de klantendienst van scarlet.
Als je een internet abo hebt van telenet kan je het langs die weg proberen. Maar dan zal je wel eerst volledig voor telenet moeten kiezen wat betreft servers.
@Pompierke schreef:
Omdat dit zeker niet lukt. Als ik op internet zoek staat het dat ik imap moet gebruiken v.d. inkomende server (in dit geval scarlet) en de uitgaande server van van telenet.
Waar vind je dat op het internet en van wanneer dateert dat bericht?
Ik heb contact opgenomen zowel met scarlet als met telenet. We zullen zien.