Beantwoorden
Jawi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Foutmelding greylisting bij Telenet-mailadressen

Beste netweters,

Als we vanuit een andere (valide) server e-mail sturen naar *@telenet.be e-mailadressen zien we in erg veel van de gevallen de melding "Greylisting in action, please try again later".

Ik ben op de hoogte wat greylisting is (kort: tijdelijk blokkeren van e-mail berichten zodat valide berichten wel doorkomen en spamberichten niet).

Daarom zie ik het nut van greylisting wel in, maar in ons geval (e-mails versturen waarin tijdsgebonden opdrachten staan) komt dit wel erg slecht uit. Soms wordt een bericht na 15min wel opnieuw aangeboden, maar soms ook pas na bijna een uur. En dan zijn de tijdsgebonden opdrachten niet meer mogelijk.

Andere e-mailservers waar we naar toe sturen (outlook/gmail/skynet/etc) doen die niet (zichtbaar?). Daar komen deze e-mail berichten wel aan. Dus ondervinden we enkel problemen met Telenet als ontvangende partij.

 

Onze eigen mailserver is voorzien van alle mogelijke anti-spam indicatoren (DMARC/SPF/DKIM). Ook staan we op geen enkele blacklist or whatsoever...

 

Weet iemand wat voor Telenet een trigger is om greylisting toe te passen? Want ook sommige berichten van ons gaan direct door. Maar merendeel zien we dus tijdelijk geblokkeerd door deze greylisting acties.

 

Wie heeft voor ons de gouden tip!?

 

Bedankt en groeten JAWI

 

Titel gewijzigd door MarianneM (mod) | Vorige titel: Greylisting in action, please try again later

0 Likes
4 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Foutmelding greylisting bij Telenet-mailadressen

Hoge urgentie instellen voor uw mails.

Maar eerlijk : ik heb geen idee of dit de greylisting gaat omzeilen. Maar zou toch een eenvoudige oplossing zijn.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Foutmelding greylisting bij Telenet-mailadressen

Ik denk dat je het beste toch telenet zelf contacteert. Ik weet niet welke criteria ze gebruiken om een mailserver te greylisten. Vermoedelijk is dit zelfs default.

Met andere woorden, om geen last van grey-lisitng te ervaren zou jouw mailserver op de whitelist van Telenet toegevoegd moeten worden.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jawi
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Foutmelding greylisting bij Telenet-mailadressen

Bedankt voor de reacties.

Vanmorgen heb ik Telenet hiervoor gecontacteerd, maar omdat dit niet account gerelateerd is vond de operator het nodig om de lijn te verbreken na enkele vragen over dit onderwerp. Jammer zoiets...

Vandaar de poging op dit forum. Het is in elk geval zeker iets wat bij Telenet ligt.

@Suzy Zou jij dit bij het juiste team kunnen neerleggen binnen Telenet?

Groeten JAWI

 

0 Likes
stefand
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

Foutmelding greylisting bij Telenet-mailadressen

Hey Jawi,

 

Had je uiteindelijk een oplossing voor deze ? Ik zit met hetzelfde probleem hier met onze server en tijdsgebonden mails die vertrekken.

 

Cheers

Stefan

 

0 Likes