39897
netweters
|
16883
gesprekken
|
18225
vragen
|
Beste netweters,
Als we vanuit een andere (valide) server e-mail sturen naar *@telenet.be e-mailadressen zien we in erg veel van de gevallen de melding "Greylisting in action, please try again later".
Ik ben op de hoogte wat greylisting is (kort: tijdelijk blokkeren van e-mail berichten zodat valide berichten wel doorkomen en spamberichten niet).
Daarom zie ik het nut van greylisting wel in, maar in ons geval (e-mails versturen waarin tijdsgebonden opdrachten staan) komt dit wel erg slecht uit. Soms wordt een bericht na 15min wel opnieuw aangeboden, maar soms ook pas na bijna een uur. En dan zijn de tijdsgebonden opdrachten niet meer mogelijk.
Andere e-mailservers waar we naar toe sturen (outlook/gmail/skynet/etc) doen die niet (zichtbaar?). Daar komen deze e-mail berichten wel aan. Dus ondervinden we enkel problemen met Telenet als ontvangende partij.
Onze eigen mailserver is voorzien van alle mogelijke anti-spam indicatoren (DMARC/SPF/DKIM). Ook staan we op geen enkele blacklist or whatsoever...
Weet iemand wat voor Telenet een trigger is om greylisting toe te passen? Want ook sommige berichten van ons gaan direct door. Maar merendeel zien we dus tijdelijk geblokkeerd door deze greylisting acties.
Wie heeft voor ons de gouden tip!?
Bedankt en groeten JAWI
Titel gewijzigd door MarianneM (mod) | Vorige titel: Greylisting in action, please try again later
Ik denk dat je het beste toch telenet zelf contacteert. Ik weet niet welke criteria ze gebruiken om een mailserver te greylisten. Vermoedelijk is dit zelfs default.
Met andere woorden, om geen last van grey-lisitng te ervaren zou jouw mailserver op de whitelist van Telenet toegevoegd moeten worden.
Bedankt voor de reacties.
Vanmorgen heb ik Telenet hiervoor gecontacteerd, maar omdat dit niet account gerelateerd is vond de operator het nodig om de lijn te verbreken na enkele vragen over dit onderwerp. Jammer zoiets...
Vandaar de poging op dit forum. Het is in elk geval zeker iets wat bij Telenet ligt.
@Suzy Zou jij dit bij het juiste team kunnen neerleggen binnen Telenet?
Groeten JAWI
Hey Jawi,
Had je uiteindelijk een oplossing voor deze ? Ik zit met hetzelfde probleem hier met onze server en tijdsgebonden mails die vertrekken.
Cheers
Stefan