Beantwoorden
smyttie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Geen IP-cam mails meer mogelijk via smtp.telenet.be

Sinds 24 oktober 2023 laat smtp.telenet.be (port 587, SSL/TLS actief) geen mails van mijn ip cam software meer door.

Op 23 oktober om 23:16 heb ik de laatste mail ontvangen. 

Ik heb die nacht geen instellingen aan mijn ip cam of mijn mail adres gewijzigd, dus ik begrijp niet hoe het plotst stopte met werken terwijl dit jaren wel functioneerde.

Heeft Telenet zijn policy omtrent smtp gebruik gewijzigd ?

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: geen ip cam mails meer mogelijk via smtp.telenet.be

37 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1620
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Geen IP-cam mails meer mogelijk via smtp.telenet.be


@Foxster  schreef:

hallo dank voor reply. Ik neem aan dat u als server uit.telenet.be bedoelt en niet telelet.

Maar het werkt niet..


Inderdaad een typfout, maar het ging mij niet over de server. Probeer gerust smtp.telenet.be

Mijn voorgestelde oplossing is om poort 25 te gebruiken, zonder authenticatie.

Zeker dat het geen IPv4/IPv6 issue is? Probeer anders met de IP adressen:

IPv4: 195.130.132.10 of 195.130.132.11

IPv6: 2a02:1800:100:4::100:1

 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1620
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Geen IP-cam mails meer mogelijk via smtp.telenet.be


@Foxster  schreef:

hallo bijkomende info in de items hier van 2019: uit.telenet.be werkt ook niet meer...


Dat kan ik tegenspreken.

Al mijn Fritz!Boxen die op een Telenet aansluiting staan gebruiken uit.telenet.be / poort 25 voor het versturen van push berichten.

Tot nu toe komen die altijd aan 😊

Foxster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 27
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Geen IP-cam mails meer mogelijk via smtp.telenet.be

ik geloof u wel, dus ik begin te denken dat we naar de fabrikant REOLINCK moeten kijken die wellicht een update doorgegeven heeft die niet correct was.

Ik lees hier dat bij andere reolinck camera op hetzelfde moment dit probleem begon.

Toch bedankt voor de reactie.

Grts

 

Erik

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen IP-cam mails meer mogelijk via smtp.telenet.be

Bestaat je paswoord voor je email uit 8 of meer tekens met zowel hoofd, kleine letters, tekens en cijfers? Want daar wordt meer en meer naar gekeken.

Staat de datum op je camera's nog juist?

Ik zou wel eens in de manual willen kijken maar ik zie dat je alleen een merk op geeft en geen type en er zijn een 6-tal manuals voor dat merk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Foxster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 27
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Geen IP-cam mails meer mogelijk via smtp.telenet.be

Hallo

ja mijn paswoord heeft hoofdletters en andere tekens en is niet evident. Er was nooit een probleem tot plots het stopte.

Ik heb enkele printscreen gemaakt van een REOLINCK camera RLC511 maar dat zal een onafhankelijk probleem zijn van de camera Reolinck (of andere merken), want ik heb drie camera's en alle drie hebben hetzelfde probleem.

Ik heb dit ook gezonden naar reolinck om hun "hulp" ook eens te hebben.

Beste dank voor uw effort, maar het is: computers.... 't ja... strange...

 

Oei, ik zie geen mogelijkheid om een bestand toe te voegenAfbeelding2.pngAfbeelding3.png

 

 

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5242
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen IP-cam mails meer mogelijk via smtp.telenet.be

Geen oplossing per se, maar een mogelijk alternatief: heb je al eens geprobeerd met een niet telenet.be adres? Je hebt het over een Android app, dus mogelijk heb je een gmail.com account?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1620
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Geen IP-cam mails meer mogelijk via smtp.telenet.be

Dat zal waarschijnlijk niet lukken met je normaal Gmail paswoord.

In dat geval moet je eerst via de Google site een App paswoord aanmaken: Inloggen met app-wachtwoorden - Gmail Help (google.com)

Voor Gmail moet je dan smtp.gmail.com gebruiken en poort 465

 

@Foxster 

Al eens getest met poort 25 en zonder paswoord?

Foxster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 27
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Geen IP-cam mails meer mogelijk via smtp.telenet.be

Hallo

thx voor reactie maar het lukt mij niet

- zonder paswoord op poort 25 geeft foutmelding..

- ik heb de twee verificatie aangezet voor mijn google account maar waar ik een "zogezegd" paswoord moet toevoegen aan gmail, daar zie ik geen enkele mogelijkheid in. Met de google account paswoord lukt het niet, ook niet als de tweede verificatie afzet. ALs ik inlog bij mijn google account en dan op gmail klik, dan gaat ook de gmail open en zie ik geen mogelijkheid om daar een zogezegd app paswoord te creeeren. Ik lees ergens ook dat het een wachtwoord moet zijn die 16 cijfers bevat????

Ik heb helpdesk reolink ook ingelicht en die begrijpt ook niet dat het niet werkt met de smtp van telenet, en ze geeft mij een gmail mail met paswoord en dan lukt het onmiddellijk.

Wat zie ik niet??? frustrerend....

Graag nog een beetje info hoe dat app paswoord te creeeren, de teksten die ik vind bij google zijn niet helpend voor mij....

Groeten

Erik

Foxster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 27
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Geen IP-cam mails meer mogelijk via smtp.telenet.be

Hallo

 

nog graag een verbetering: ik ben er toch in geslaagd een app wachtwoord te maken en dan lukt het wel degelijk de smtp server te doen werken.

Gesjolt maar dan toch ergens dat gevonden .... met dank voor de moeite

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1620
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Geen IP-cam mails meer mogelijk via smtp.telenet.be

Zoals ik hierboven schreef: Gmail werkt alleen met een "app paswoord" 😉

Fijn dat het nu werkt, en dank voor de feedback ...

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5242
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen IP-cam mails meer mogelijk via smtp.telenet.be

Fijn dat je een werkend alternatief hebt. Ik heb het zelf aan de hand gehad met IP-cams van D-Link. In eerste instantie werkte dat gewoon met een telenet.be adres, maar op een gegeven stopte dat. Een gmail.com adres bleek toen de oplossing.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen IP-cam mails meer mogelijk via smtp.telenet.be

Ik zie nu pas die screenshots. Ik zie daar staan naam afzender dat kan inderdaad reolink cam 1 zijn maar het email-adres van de afzender moet ook een e-mailadres zijn bij een telenet-account. Dus een @telenet.be als je wil via de telenet smtp server versturen. Providers aanvaarden geen andere mailadressen meer dan adressen van eigen accounts.

Een beeetje laat maar het weze maar gezegd.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1620
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Geen IP-cam mails meer mogelijk via smtp.telenet.be

Ik kan dat niet bevestigen

  • als je "autenticated" gebruikt, moet de afzender natuurlijk een geldige email username zijn, in het geval van een Telenet user, dus zijn Telenet e-mail adres.
  • als je zonder authenticatie werkt, wordt er niet gecontroleerd op het afzender e-mail adres, en het mag zelfs een niet-Telenet adres zijn, en zelfs een onbestaand e-mail adres (ik denk dat ze wel controleren op het domein).

Hieronder screenshot van een werkende push-service instelling op een Fritz!Box:

  • afzender: onbestaand mail adres (wel een bestaand domein xxx.be)
  • smtp: uit.telenet.be
  • poort 25 (zonder authenticatie)

fritzbox push service.png

Foxster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 27
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Geen IP-cam mails meer mogelijk via smtp.telenet.be

hallo 

dank voor uw reply

ik heb idd altijd telenet adressen gebruikt maar het werkte niet.

dus de screenshots waren niet zo exact. Ik was al bezig was met mijn alternatief ttz de gmail adressen. EN dan werkt het wel weer, je maakt zoals aangegeven een app paswoord voor de app gmail en dat werkt om een mail te zenden aan mijn telenet adres telenet. 

Dus mijn oorspronkelijk probleem: een mail vanaf de reolink camera van smtp telenet naar mailadres van telenet werkt niet MEER. Heeft vroeger gewerkt en plots niet meer, en ik zie dat ik de enige niet was. Ik zie hier zelfs een TP Link camera hetzelfde probleem.

EN toch, als ik een mail doe naar mezelf in outlook 2021 (die ik nog gebruikt) wordt de mail gewoon ontvangen.

Blijft nog te proberen zoals iemand hier aangaf te werken met ip adressen, dat ga ik nog doen. Maar ondertussen heb ik een oplossing via mijn gmail account.

 

Met dank voor iedereen die de moeite deed om hulp en ideeën te geven, het leidde uiteindelijk tot een oplossing voor mij. Ik kan terug controleren of mijn katten een rustige nacht gehad hebben (lol).

 

Grts

 

Erik

Foxster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 27
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Geen IP-cam mails meer mogelijk via smtp.telenet.be

Hallo

dank voor uw reply. Ik zie de instellingen voor een fritz box. Maar uw fritz box heeft de rol van router/modem denk ik. Mijn reolink camera is een gewone ip camera met een instelling. Is dergelijk opstelling een identieke instelling? Nu, ik heb een oplossing voor mijn probleem via gmail naar telenet.

Dank voor uw hulp

grts

Erik