42182
netweters
|
18606
gesprekken
|
20098
vragen
|
We krijgen foutmeldingen als we mails willen ontvangen of verzenden via outlook.
De versie van besturingssysteem is Windows 7 en de outlook versie is 2007.
Instellingen al aangepast, maar we blijven foutmeldingen krijgen.
1 van de foutmeldingen is (0x800CCC1A): De server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling voor de verbinding niet.
Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: Geen mails meer verzenden of ontvangen
Outlook 2007 is een hopeloos verouderde versie en wordt al 7 jaar niet meer bijgewerkt ook Windows 7 wordt al 4 jaar niet meer bijgewerkt.
Het is zeer aannemelijk dat deze niet de meest recente technologiën ondersteunen en daardoor geen verbinding meer kunnen maken met de Telenet servers.
Als vervanging van Outlook kan je best overschakelen naar een nieuwe versie van Outlook of je kan ook een gratis client zoals Thunderbird kiezen. Tenslotte raad ik aan om ook een nieuwe versie van Windows te overwegen.
Even kort inpikken, @WG94
Je hebt helemaal gelijk, maar mijn PC draait ook nog op Win 7 en ik ben niet zinnens van dat te veranderen. De reden is dat verschillende randapparatuur, waaronder mijn scanner, mijn PC zelf, ... niet meer gaat werken onder een hogere windows versie.
Ik vertik het om voor telkens een nieuwe windows versie ook nieuwe apparatuur te moeten aanschaffen. En uiteraard ook telkens nieuwe software, altijd opnieuw te betalen ...
Ik vind het allemaal pure geldklopperij van de bedrijven. Telkens de technologie aanpassen (verbeteren noemen ze het) waardoor de hardware die je bezit niet meer compatibel is met de nieuwere software. Obsolete noemen ze dat dan. Het is technisch nog prima in orde maar je kan het dus niet meer gebruiken omdat het niet compatibel is.
Zodus, ieder doet wat hij wil, maar aan mij is het niet besteed.
EDIT: Ter info: de nieuwste Thunderbird mailclient (115.16.2 (64-bits)) werkt perfect onder Win 7 😁
FYI
Kijk na in hoeverre onderstaande u eventueel zou kunnen helpen
HostKnox :: Knowledgebase :: How to fix the error 0x800CCC1A in Outlook 2007