24751
netweters
|
152348
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo, ik krijg sinds een paar dagen totaal geen spam meer binnen. Die blijft volledig leeg. Maar het gebeurt wel al eens dat er een bericht in de spam terecht komt die daar niet hoort. Daarom kijk ik steeds de spam na of daar geen bericht in zit dat er niet hoort alvorens alles te verwijderen. Iemand enig idee hoe het kan komen dat de spam plots volledig leeg blijft? Mvg
Titel gewijzigd door Dante (mod) | Vorige titel: Spam verdwenen. Ik krijg al twee dagen totaal geen spam
Sedert enkele dagen zit de "Spammap" weer dagelijks vol.
Heb ik iets gemist, m.a.w. heeft Telenet de mailbox terug zoals voorheen ingesteld?
Heb je dit kunnen oplossen? Ik heb hetzelfde probeem.
Heb je dit probleem kunnen oplossen ? Ook hier van de ene dag op de andere geen spam meer, en dus ook geen belangrijke mails die gewoonlijk in de spam toekomen.
Dank voor een reaktie
@Walterdv schreef:Heb je dit probleem kunnen oplossen ? Ook hier van de ene dag op de andere geen spam meer, en dus ook geen belangrijke mails die gewoonlijk in de spam toekomen.
Dank voor een reaktie
Eigenlijk heb ik niks speciaals meer gedaan. Ik krijg nog steeds veel spam hoor, van 02 mei tot vandaag: 1789 spam berichten.
Er komen er dagelijks veel binnen, maar dus wel netjes in de spam folder. Die worden wel vanzelf om de zoveel tijd (of om de zoveel mails???) gewist. Moest de spamfolder niet vanzelf af en toe "bijgewerkt" worden zou ik nu al terrabytes aan spam hebben denk ik ... 😁
Wat wel is: sedert het er zoveel zijn is het wel lastiger om in de spam even te checken op false positives .. Het zijn er gewoon te veel ...
EDIT: ik heb toch nog eens gekeken en ik stel vast dat de flow na 14 mei wel heel wat verminderd is. Ik krijg dus wel nog steeds veel spam per dag binen, maar veel minder dan voor 15 mei, dus tot en met 14 mei had ik heel veel spam per dag.
Ik heb sinds een week of twee terug zo goed als geen spam meer in mijn box. En de ene die er dan inkomt is een false positive
Hier ook sinds een week weer bijna geen spam meer. Houden zo aub ! Ik had maanden weer terug spam en tijdens die maanden nooit een e-mail die onterecht als spam werd aangemerkt. Ik bekeek ze gewoon niet meer. Rechtstreeks de vuilbak in. En OK als er toch eens een e-mail mocht verdwijnen dan is dat zoals een factuur die nooit toegekomen is via de post. Het zal wat langer duren maar komt dan wel in orde. Dus a.u.b. houden zo nu.
Bij mij is dit ongeveer een maand geleden plots begonnen. Totaal geen spam meer. Voordien soms wel 80 spam emails per dag. Meestal nadat ik een paar online bestellingen had geplaatst. Er zijn altijd onverlaten die je info doorverkopen 😡 Ook ik had graag geweten wat Telenet gedaan heeft om dit uitstekende resultaat te bereiken. Hebben ze een nieuwe spamfilter geïnstalleerd? Het minste dat Telenet kan doen is hun klanten hierover informeren. Want nu blijven mensen met vragen zitten.
Dat is in de pers verschenen. Het is een gezamelijke actie van de verschillende Belgische operatoren samen met justitie en politie.
Het heeft blijkbaar gewerkt. Voor even.. Want Hopla! De spam is terug! Vandaag al meer dan 10. Het zal alleen maar verder groeien. Ik denk dat die oorlog niet te winnen is. Tenzij men echt zware straffen gaat opleggen. Als men ze al te pakken krijgt en er genoeg bewijslast is om een rechtszaak op te starten.
Wel, ik ben hier niet zo blij mee. Ik heb de laatste weken 3 mails in mijn spamfolder gekregen, waarvan eentje van mijn dochter. False positive dus. En deze week verwachtte ik antwoord op 3 mails, antwoorden die ik normaal gezien na 1 of 2 dagen krijg van die firma’s/personen, maar nu… niks… En ik vertrouw die nieuwe filter voor geen meter. Dan echt waar veel liever de oude manier waarbij spammails in mijn spamfolder terecht kwamen en ik er zelf de false positives kon uithalen
Dat is vervelend voor u. Was dat een zuivere e-mail van je dochter of gewoon iets wat ze zelf gekregen had en doorgestuurd eventueel met bijlage(n)?
De afzenders van wie je een mail verwachte en je niets gekregen hebt, moet je eerst zelf eens aanspreken. Je veronderstelt (met zeer grote zekerheid) dat ze je een mail gestuurd hebben, maar je bent niet 100% zeker. Mogelijk werken ze voor hum mail met een andere onderneming en is er ergens een verkeerde of ontbrekende registratie.
Wat een idiote uitleg. Ikzelf heb mijn belangrijke contacten bij telenet weggehaald en nu mijn gmailadres gegeven. En hun mails komen daar wel toe.
Ik volg volledig. Dit is NIET OK. Ik heb ook al belangrijke mails niet ontvangen! De afzender kon me zijn verstuurde mail doorsturen naar mijn gmail-adres, zonder problemen.
De provider mag in geen enkel geval zelf het initiatief nemen om mails volledig te verwijderen. Maar Telenet geeft niet meer thuis in deze materie.
By the way: de verstuurde (maar niet ontvangen mails) kwamen zelfs ook van een Telenet-account
Zoals je zegt de spam filter zijn al een tijdje problemen mee
Wat je hebt gedaan is het slimste je e-mail adres weg gehaald en een hotmail , gmail adres genomen
dat is alles wat je kan doen en in de toekomst zal dit de beste keuze zijn
@Walterdv kan u me eens uitleggen waarom mijn uitleg idioot is? Ik leer graag nog wat bij 😀.