Beantwoorden
JeroenKelders
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Dag van de Chocolade Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen spammail meer in spamfolder

Sinds enkele dagen komen de spammails niet meer in mijn spamfolder (webmail), terwijl dat tot dan perfect werkte.

Ik heb niks aan de instellingen veranderd.

Iemand een idee van de oorzaak?

Bedankt,

Jeroen

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Spam komt niet meer in spamfolder

22 reacties
liesceuppens
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Smile! Dag van de Chocolade Twee handen vol! Leesbeest!

Geen spammail meer in spamfolder

Of afzenders die ik reeds vele malen aanduidde als 'betrouwbaar' belanden in de spam folder (steeds opnieuw), terwijl eerder gerapporteerde/gemarkeerde spam in de inbox belandt.
Telenet is écht de slechtste provider als het neerkomt op Spam.

 

Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 113
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Geen spammail meer in spamfolder

Is niet alleen bij Telenet webmail het geval. Gebeurt ook al enkele dagen in Outlook. Denk dus niet dat de fout bij Telenet zit.

Ex-Netweter
 

Geen spammail meer in spamfolder


@JeroenKelders  schreef:

Iemand een idee van de oorzaak?


Misschien filtert Telenet sinds enkele dagen geen spam meer.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen spammail meer in spamfolder

Ik mag hier tot nu toe niet klagen. Natuurlijk zijn die spammers inventief en moet je alert blijven. Ze veranderen voortdurend van afzenderadres e.d.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kcquipor
Freshman Meerweter
Berichten: 62
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Geen spammail meer in spamfolder

Ik dacht even dat het bij mij alleen was, ik heb exact het zelfste probleem sinds vorige week met mijn Telenet account, op mijn outlook account nog geen verschil gezien.

 

edit: blijkbaar staat X/Twitter vol van klachten hier rond, Telenet zou op hoogte zijn. https://x.com/telenet/status/1701291785371230304?s=46&t=vPoRfg4sQOtpkd-NtQ1Xyg

Jo81
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Dag van de Chocolade It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Geen spammail meer in spamfolder

Ik ondervind hetzelfde probleem. Gebeld naar de klantendienst maar zij konden niks doen. Voordien quasi nooit problemen gehad maar ik wordt momenteel overladen met SPAM.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen spammail meer in spamfolder

Nog één geluk: spam is enkel vervelend. Moest het phishing zijn, dat is nog gevaarlijk ook ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen spammail meer in spamfolder

Ik krijg elke dag minstens 5 mails dat ik in aanmerking kom voor...... bij Lidl, Hubo, gamma,Norton, Colruyt, AH, en noem maar op en tel daarbij de mails voor de pakjes die gaan toekomen of pensioentoeslag en die ik moet bevestigen en dan komen we elke dag aan 10 mails die ik steevast naar "ongewenst" verwijs. Ik denk dat ze er plezier in hebben om dit telkens met andere afzenders vanaf andere servers te doen. Als ze dat kunnen stoppen dan is er al 10% minder dataverkeer. Om het met kabouter Lui te zeggen " Je wordt er zo moe van"



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JeroenKelders
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Dag van de Chocolade Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen spammail meer in spamfolder

Mercikes! Nu weet ik dat ik niet alleen was 🙂

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen spammail meer in spamfolder

Dan doe je het toch gewoon zelf? Ik gebruik Mozilla Thunderbird als mailclient. Die heeft eigen filters die je eerst wat moet"trainen" en je kan die koppelen aan lijsten zoals SpamPal of SpamAssassin.

Ik krijg sowieso al niet veel spam, omdat ik al van in het begin (2000) gebruik maak van meerdere adressen. Maar als ik al eens spam krijg, dan wordt die zo goed als altijd herkend door TB. Ook "scam" mails (phishing) worden herkend. Daar heb ik Telenet niet voor nodig.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jo81
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Dag van de Chocolade It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Geen spammail meer in spamfolder

Dit kan je inderdaad op deze manier zelf doen in de meeste mailprogramma’s. 


Maar binnen mijn producten die ik bij Telenet heb gekozen, is dit een dienst (Safespot +) die door hen wordt aangeboden.

Dus ik ben van mening dat zij de verantwoordelijkheid hebben om dergelijke extreme situaties te voorkomen en op te lossen. Tenslotte betaal ik ook voor deze aangeboden dienst. Telenet is alles behalve goedkoop dus daar mag wel iets tegenover staan…

Nu werd ik initieel telkens geconfronteerd met medewerkers die zich niet bewust waren van het breed ervaren probleem. Ook werd er niet direct actie ondernomen om dit op te lossen. Uiteindelijk had ik dan toch een medewerker te pakken die dit gemeld heeft aan een achterliggende dienst die dergelijke problemen dient op te lossen. Op dat moment was deze dienst reeds aan het probleem aan het werken na andere meldingen.


Momenteel lijkt het probleem opgelost. 🙂

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen spammail meer in spamfolder

Safespot+ filtert vziw geen spam. De bedoeling is dat het je toestellen beschermt tegen o.a. malware en phishing:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/alles-over-safespot/

Iets gelijkaardigs kan je zelf gratis doen met een Raspberry Pi met Pi-Hole en PiVPN.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Geen spammail meer in spamfolder

Yup hier hetzelfde spam komt gewoon binnen in mijn inbox ik ben in mijn telenet gaan kijken en antispam was uitgeschakeld ik kan mij niet herinneren dat ik dit uitgeschakeld heb kijk het eens na misschien is er weer een gaatje in hun befaamde software gekropen ..... mijn telenet is nog beschikbaar tot morgen 21.00 uur vanaf dan zijn er onderhoudswerken tot Vrijdag 8.00 uur

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Geen spammail meer in spamfolder

of van mooie Russische vrouwen die een begeleider zoeken voor hun rondreis door België uiteraard is dat bedrog de foto's zijn van vrouwen die niet eens op de hoogte zijn dat hun foto's misbruikt worden voor frauduleuze activiteiten maar ik ontvang ze regelmatig ik moet er dan altijd eens mee lachen 😄

0 Likes