24748
netweters
|
152281
antwoorden
|
20688
vragen
|
Sinds enkele dagen komen de spammails niet meer in mijn spamfolder (webmail), terwijl dat tot dan perfect werkte.
Ik heb niks aan de instellingen veranderd.
Iemand een idee van de oorzaak?
Bedankt,
Jeroen
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Spam komt niet meer in spamfolder
Ik stuur de spam altijd door naar Verdacht@safeonweb.be
Na een tijd kommen ze er niet meer door de banken e-mail en bpost doe ik het zelfde
Best dat jullie dit ook doen zoals iedereen
https://www.safeonweb.be/nl/wat-verdachtsafeonwebbe
Doorsturen naar "verdacht on web" doe ik al heel het jaar Luc55, maar maakt niet veel uit. De spam blijft maar komen en al maar meer en meer.
Dat doorsturen naar "verdacht@safeonweb.be" helpt wel degelijk hoor maar het is dweilen met de kraan open als je ziet dat quasi gelijke boodschappen altijd maar blijven toestromen met telkens andere afzenders. Ik denk dat dit een keten van servers is waar dit automatisch gebeurt.
@Stadhuis2 schreef:Doorsturen naar "verdacht on web" doe ik al heel het jaar Luc55, maar maakt niet veel uit. De spam blijft maar komen en al maar meer en meer.
Nogmaals: het is niet de bedoeling dat je spam stuurt naar adres. Het staat heel duidelijk op hun website:
Het doel van verdacht@safeonweb.be is eenvoudig: we doen beroep op internetgebruikers die ons op vrijwillige basis waarschuwen als ze een verdacht bericht, een zogenaamd phishingbericht, ontvangen, door dit bericht door te sturen naar verdacht@safeonweb.be. Wij controleren de links en bijlages van deze doorgestuurde berichten. Dit gebeurt volledig geautomatiseerd. Verdachte links laten wij blokkeren. Zo zijn minder oplettende internetgebruikers die op de link geklikt hebben, ook beschermd.
Dit helpt wel degelijk, want het is een automatisch proces en sites worden geblokkeerd. Dat het niet helpt tegen spam lijkt me logisch, want daar dient het niet voor. Stop dus met spam te forwarden.
verdacht@safeonweb.be doet zeer goed hun werk dat heb ik gemerkt van een winkel die hun e-mail adres is misbruikt
door verdachte criminelen
De e-mail was zeer goed opgemaakt maar de winkel greep niet in wou niet veranderen van e-mail adres dus is niet slim van de winkel
want ze hebben er al veel last van de valse e-mail heeft wel nog een tijdje geduurd ze krijgen de kans om van e-mail te veranderen
maar dit wouden ze niet doen en dit zal geld kosten aan hun want de e-mails komen niet meer door
Dank u wel voor de verduidelijking.
@Kcquipor schreef:
Ik dacht even dat het bij mij alleen was, ik heb exact het zelfste probleem sinds vorige week met mijn Telenet account, op mijn outlook account nog geen verschil gezien.
edit: blijkbaar staat X/Twitter vol van klachten hier rond, Telenet zou op hoogte zijn. https://x.com/telenet/status/1701291785371230304?s=46&t=vPoRfg4sQOtpkd-NtQ1Xyg
@Kcquipor zag dat nog niemand van ons reageerde hierop, waarvoor mijn excuses. Wat je hier deelt klopt. Het probleem dat de spamfilter niet meer 100% werkt is gekend bij ons sinds 11/09 en hier wordt aan gewerkt. Dus stel dat iemand contact wil opnemen met de klantendienst hierover, kan je refereren naar een openstaand ticket (A-368196).