Beantwoorden
JeroenKelders
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Dag van de Chocolade Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen spammail meer in spamfolder

Sinds enkele dagen komen de spammails niet meer in mijn spamfolder (webmail), terwijl dat tot dan perfect werkte.

Ik heb niks aan de instellingen veranderd.

Iemand een idee van de oorzaak?

Bedankt,

Jeroen

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Spam komt niet meer in spamfolder

22 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen spammail meer in spamfolder

Ik stuur de spam altijd door naar Verdacht@safeonweb.be

Na een tijd kommen ze er niet meer door  de banken e-mail en bpost doe ik het zelfde

Best dat jullie dit ook doen zoals iedereen

https://www.safeonweb.be/nl/wat-verdachtsafeonwebbe

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen spammail meer in spamfolder

Val Safeonweb niet lastig met spammails; zij vragen specifiek om phishing. Staat zelfs in de link die je voorziet.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 113
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Geen spammail meer in spamfolder

Doorsturen naar "verdacht on web" doe ik al heel het jaar Luc55, maar maakt niet veel uit. De spam blijft maar komen en al maar meer en meer.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen spammail meer in spamfolder

Dat doorsturen naar "verdacht@safeonweb.be" helpt wel degelijk hoor maar het is dweilen met de kraan open als je ziet dat quasi gelijke boodschappen altijd maar blijven toestromen met telkens andere afzenders. Ik denk dat dit een keten van servers is waar dit automatisch gebeurt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen spammail meer in spamfolder


@Stadhuis2  schreef:

Doorsturen naar "verdacht on web" doe ik al heel het jaar Luc55, maar maakt niet veel uit. De spam blijft maar komen en al maar meer en meer.


Nogmaals: het is niet de bedoeling dat je spam stuurt naar adres. Het staat heel duidelijk op hun website:

Het doel van verdacht@safeonweb.be is eenvoudig: we doen beroep op internetgebruikers die ons op vrijwillige basis waarschuwen als ze een verdacht bericht, een zogenaamd phishingbericht, ontvangen, door dit bericht door te sturen naar verdacht@safeonweb.be. Wij controleren de links en bijlages van deze doorgestuurde berichten. Dit gebeurt volledig geautomatiseerd. Verdachte links laten wij blokkeren. Zo zijn minder oplettende internetgebruikers die op de link geklikt hebben, ook beschermd.

Dit helpt wel degelijk, want het is een automatisch proces en sites worden geblokkeerd. Dat het niet helpt tegen spam lijkt me logisch, want daar dient het niet voor. Stop dus met spam te forwarden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen spammail meer in spamfolder

verdacht@safeonweb.be  doet zeer goed hun werk  dat heb ik gemerkt van een winkel die hun e-mail adres is misbruikt

door verdachte criminelen

De e-mail was zeer goed opgemaakt maar de winkel greep niet in wou niet veranderen van e-mail  adres  dus is niet slim van de winkel

want ze hebben er al veel last van de valse e-mail  heeft wel nog een tijdje geduurd ze krijgen de kans om van e-mail te veranderen

maar dit wouden ze niet doen en dit zal geld kosten aan hun want de e-mails komen niet meer door

0 Likes
Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 113
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Geen spammail meer in spamfolder

Dank u wel voor de verduidelijking.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen spammail meer in spamfolder


@Kcquipor  schreef:

Ik dacht even dat het bij mij alleen was, ik heb exact het zelfste probleem sinds vorige week met mijn Telenet account, op mijn outlook account nog geen verschil gezien.

 

edit: blijkbaar staat X/Twitter vol van klachten hier rond, Telenet zou op hoogte zijn. https://x.com/telenet/status/1701291785371230304?s=46&t=vPoRfg4sQOtpkd-NtQ1Xyg


@Kcquipor zag dat nog niemand van ons reageerde hierop, waarvoor mijn excuses. Wat je hier deelt klopt. Het probleem dat de spamfilter niet meer 100% werkt is gekend bij ons sinds 11/09 en hier wordt aan gewerkt. Dus stel dat iemand contact wil opnemen met de klantendienst hierover, kan je refereren naar een openstaand ticket (A-368196).


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.