Beantwoorden
YvesC
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Gmail instellen op Samsung A7

Hallo beste Netweters

Mijn echtgenote heeft sinds kort een smartphone (Samsung A7) en wil kierop Gmail als e-mail programma gebruiken. Op haar tablet (Samsung Tab 10.1) lukt dat zonder problemen. Ikzelf werk ook met Gmail op mijn smartphone (Samsung S8) en dat werkt ook prima. Ik heb een Telenet mailbox waar ik hoofdgebruiker ben en mijn echtgenote subgebruiker. Op haar tablet ziet zij haar en mijn e-mailadres en kan ze kiezen welke inbox ze opent en ziet ze welke e-mails voor haar adres bestemd zijn. Op haar smartphone ziet ze ook haar e-mailadres maar slechts 1 inbox en daar komen enkel mijn e-mails binnen. Dat komt waarschijnlijk doordat ik enkel de serverinstellingen gelinkt aan mijn mailbox en mijn login gegevens (gebruiker & wachtwoord) kan ingeven. Gmail aanvaardt de serverinstellingen niet die gelinkt zijn aan haar ID en als subgebruiker heeft ze geen eigen wachtwoord. Ik moet dus mijn ID en WW ingeven in de IMAP en SMTP van de server.

Ik heb geprobeerd om Gmail te verwijderen (en terug op te starten) maar dat lukt niet, je kan die enkel uitschakelen en terug opstarten. Weet iemand hoe ik dit kluwen kan ontwarren? Moet ik de smartphone volledig stoppen en leegmaken of hoe dat ook mag heten? En natuurlijk zonder alle gegevens kwijt te spelen.

Met vriendelijke groeten

YvesC 🙁   

0 Likes
25 reacties
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Gmail instellen op Samsung A7

Het beste is dat je voor U een mailbox aanmaakt en eentje voor je vrouw. Dan heb je geen enkel probleem.

Never trust in Dust
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gmail instellen op Samsung A7


@YvesC  schreef:

Hallo beste Netweters

Mijn echtgenote heeft sinds kort een smartphone (Samsung A7) en wil kierop Gmail als e-mail programma gebruiken. Op haar tablet (Samsung Tab 10.1) lukt dat zonder problemen. Ikzelf werk ook met Gmail op mijn smartphone (Samsung S8) en dat werkt ook prima. Ik heb een Telenet mailbox waar ik hoofdgebruiker ben en mijn echtgenote subgebruiker. Op haar tablet ziet zij haar en mijn e-mailadres en kan ze kiezen welke inbox ze opent en ziet ze welke e-mails voor haar adres bestemd zijn. Op haar smartphone ziet ze ook haar e-mailadres maar slechts 1 inbox en daar komen enkel mijn e-mails binnen. Dat komt waarschijnlijk doordat ik enkel de serverinstellingen gelinkt aan mijn mailbox en mijn login gegevens (gebruiker & wachtwoord) kan ingeven. Gmail aanvaardt de serverinstellingen niet die gelinkt zijn aan haar ID en als subgebruiker heeft ze geen eigen wachtwoord. Ik moet dus mijn ID en WW ingeven in de IMAP en SMTP van de server.

Ik heb geprobeerd om Gmail te verwijderen (en terug op te starten) maar dat lukt niet, je kan die enkel uitschakelen en terug opstarten. Weet iemand hoe ik dit kluwen kan ontwarren? Moet ik de smartphone volledig stoppen en leegmaken of hoe dat ook mag heten? En natuurlijk zonder alle gegevens kwijt te spelen.

Met vriendelijke groeten

YvesC 🙁   


Heb je een aliase-mailadres aangemaakt voor uw echtgenote of een echt mailadres?

In het eerste geval heeft ze inderdaad geen eigen wachtwoord. In het tweede geval heeft ze een eigen user-id en een eigen wachtwoord.

 

Heelwat e-mail programma's of app's hebben de optie om enkel 'geabonnerde' mappen bij te werken.

 

Vergelijk de gmail-instellingen tussen tablet en smartphone van uw echtgenote. 

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Gmail instellen op Samsung A7

@janne_man 

Als je maar één MAILBOX gebruikt met daarin 2 e-mail adressen, dan zijn het altijd aliassen. Dus moeten beide aangemaakte e-mail adressen dezelfde inloggegevens hebben en wachtwoord. Is dit NIET het geval dan word er gewerkt met 2 MAILBOXEN, en dan heeft eenieder zijn eigen adres, maar ook eenieder een eigen wachtwoord. En enkel zo gaat het werkend zijn op ieder toestel. Want er zijn toestellen welke aliassen NIET accepteren. Dus 2 verschillende mailadressen (aliassen) met dezelfde gegevens.

Met mijn Telenet abo, heb ik recht op 10 mailboxen, en we zijn met 5 gebruikers en hebben ieder een eigen mailbox in gebruik, met ieder een eigen Telenet mailadres en eigen wachtwoord, en dat werkt zonder probleem op eender welk toestel... En ik heb nog 5 mailboxen over om te kunnen gebruiken...

Never trust in Dust
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Gmail instellen op Samsung A7

Je uitleg is niet heel duidelijk. Welke instellingen heb je juist gebruikt? Post desnoods wat screenshots (maak de e-mailadressen wel onherkenbaar). En zoals gezegd: gaat het om 2 verschillende mailboxen of één mailbox en verschillende aliassen/e-mailadressen?

 

Als je het ziet zitten, dan kan je altijd eens proberen met bijvoorbeeld K-9 Mail. Gmail onder Samsung verwijderen kan inderdaad niet, want Samsung heeft een eigen versie van Gmail gemaakt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Gmail instellen op Samsung A7

@sb 

Ne goeie Pixel met een stock versie van Android zonder poespas gelijk bij andere android merken zoals Samsung ed.😎

Ik heb er al eens op gegoogeld en deze zijn ook niet goedkoop.🤑

Never trust in Dust
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Gmail instellen op Samsung A7

Ik heb een Pixel 3. Mijn vorige was een Nexus 5X. Voor mij nooit meer Samsung!

 

Dat gezegd zijnde: Bluemail zou ook geen slecht alternatief zijn.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
YvesC
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Gmail instellen op Samsung A7

Hallo Domi1963,

Bedankt voor je vlugge respons. 

Ik vermoed dat mijn probleem zijn oorzaak vindt in het feit dat mijn echtgenote de server inkomende- en uitgaande mail niet kan aanspreken. Ik heb 2 mailboxen, eentje voor mij en eentje voor mijn echtgenote, elk met een eigen e-mailadres. Ik heb indertijd deze extra mailbox aangemaakt, ze zijn beide zichtbaar in mailboxbeheer (axxxxxx en ahxxxxx). Maar ik heb destijds geen wachtwoord moeten creëren voor mijn echtgenote, enkel ik logde in op telenet, Yelo play etc... Om de servers te kunnen aanspreken moet je een ID hebben (ahxxxxx) maar ook een wachtwoord, Daarom lukt het niet de servers te bereiken en krijgt mijn echtgenote haar mails niet (wat op de teblet wel lukt - alleen weet ik niet hoe en waarom). 

Kan mijn vrouw alsnog een wachtwoord creëren en ook op telenet inloggen en vervolgens de servers aanspreken?

Groetjes,

YvesC 

0 Likes
YvesC
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Gmail instellen op Samsung A7

Hallo janne_man,

Ik heb reeds gereageerd op Domi1963, dus misschien kan je daar ook eens kijken.

Ik heb 2 mailboxen aangemaakt (axxxxxx en ahxxxxx), elk met een eigen e-mailadres. Alleen loopt he fout om op de servers inkomende- en uitgaande mail in te loggen, omdat ik voor mijn echtgenote geen wachtwoord ken en met mijn wachtwoord werkt het niet.

Groetjes

YvesC

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Gmail instellen op Samsung A7

Ik denk dat er bij het aanmaken van de nieuwe mailbox iets fout gelopen is.
Heb het even gecontroleerd. Als ik een nieuwe mailbox aanmaak, dien ik een wachtwoord op te geven.
Kan je in "Mijn Telenet" bij het beheer van de mailboxen die van je vrouw niet aanpassen.
Verwijder desnoods haar mailadres daar, en voeg dit weer toe in een nieuwe mailbox.
Deze keer dan wel met paswoord 🙂

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Gmail instellen op Samsung A7

Als je vrouw de hoofdmailbox in gebruik heeft dan moet je eens kijken op je Telenet paspoort dat je destijds hebt gekregen bij je installatie, daar staat dat wachtwoord op. Tenzij dit wachtwoord ooit is gewijzigd. Toen ik mijn 1e telenet mailbox heb gekregen moest ik dat wachtwoord ook niet ingeven. Ik moest enkel het wachtwoord ingeven voor de extra bijgemaakte mailboxen.

Never trust in Dust
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gmail instellen op Samsung A7

Log in op webmail met het e-mailadres van je echtgenote en geef op dat je het wachtwoord vergeten bent.

 

Ik heb het sterke vermoeden dat je in de tijd hetzelfde wachtwoord gebruikt hebt voor u als voor je echtgenote. Om de één of andere reden heb je uw wachtwoord eens aangepast, maar niet dezelfde aanpassing gedaan voor je echtgenote waardoor er nu twee verschillende wachtwoorden zijn.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Gmail instellen op Samsung A7

Het zou me héél sterk verbazen mocht er geen wachtwoord zijn aangemaakt voor die tweede mailbox. Ik zou de eerder voorgestelde raad opvolgen ivm "wachtwoord vergeten". Vergeet dat daarna niet om het ook aan te passen op die tablet.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Gmail instellen op Samsung A7

Als dat dan al lukt? Bij mij kon ik mijn wachtwoord niet aanpassen van mijn mailbox. En bij Telenet vonden ze ook niet meteen de oplossing. Ik heb dan maar op eigen initiatief een volledig nieuwe persoonlijke login aangemaakt, en toen lukte het mij wel om mijn mailbox wachtwoord te wijzigen.

Mijn persoonlijke login was een @outlook.be mail adres en ik had ook niets dan problemen. Nu weet ik niet of het één met het andere te maken heeft, maar sinds ik een nieuwe persoonlijke login heb aangemaakt met een @telenet.be mail adres, kan en werkt plots wel alles correct.🤔

Never trust in Dust
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Gmail instellen op Samsung A7

Laat hem het eerst zelf eens proberen en als het niet lukt, dan zien we wel weer verder. Het heeft geen zin om al op de zaken vooruit te lopen...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes