Beantwoorden
Hubertsimonne
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Groeperen van emailadressen

Om niet telkens bv. 15 emailadressen  te moeten zoeken in mijn adresboek zou ik een groep willen maken bv. "groep 1" waarin die 15 emailadressen opgeslagen worden naast mijn emailadresboek.

hoe doe je dit ? Is er een verschil tussen dit te doen op Ipad, iPhone of Mac-book Sierra?

Tags (3)
0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Groeperen van emailadressen

@Hubertsimonne  als je het echt specifiek hebt over je Apple producten dus dat je de email client gebruikt van Apple zelf dan heb je die mogelijkheid. Hier heb je een stappen plan hoe je dit kan uitvoeren:

 

https://support.apple.com/nl-be/guide/contacts/adrb475c5d8d/mac

 

Als je het bedoeld voor de webmail van Telenet gaat dit ook. Je kan email adressen toevoegen en je kan aparte mapjes maken van je adresboek. Ik heb je een voorbeeld gemaakt hoe je dit kan doen , de namen die erin staan zijn fictief dus geen enkel probleem. 

 

patrick37_0-1604577114785.png

 

Bij de Webmail van Telenet maak je eerst bij adresboek een nieuw adresboek aan en die map geef je een naam , zoals ik als voorbeeld heb gedaan. Vervolgens maak je een nieuw contact aan , of als ze er al in staan je contacten , dan versleep je die in de door jou aangemaakte map. Op die manier kan je dus een groep maken die allemaal , in dit geval , bij de boekenclub hoort. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Groeperen van emailadressen

@Hubertsimonne 

 

Voor Telenet Webmail ga ik hier toch een kleine nuance aanbrengen;

 

Het is geen nieuw adresboek dat je moet aanmaken, maar een contactengroep.

 

De bedoeling is dat je dan bij het opstellen van een mail de naam van die contactengroep ingeeft waardoor al die contacten ineens geselecteerd worden.

 

contactengroep.png

Zoals je kan zien heb ik ooit al eens een contactengroep "TestGroep" gemaakt om eens te proberen. Het werkt goed.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Groeperen van emailadressen

@Hubertsimonne 

 

En nog een kleine aanvulling op mijn eigen post:

 

Het spreekt vanzelf dat uw contacten eerst moeten bestaan in uw adresboek alvorens je ze kan toevoegen aan een contactengroep. Klinkt logisch, is het ook, maar voor alle zekerheid ... 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.