Beantwoorden
TTVVDD
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe .PST files uit Outlook importeren in Webmail?

Hallo,

Ik wil overschakelen naar Webmail (dan heb je nog alles als je pc crasht of een nieuwe pc gaat gebruiken). 

Hoe kan ik de adressen en mails in Webmail krijgen die op de HD staan  (offline) in Ms-Outlook? 

Heb hetvolgende geprobeerd: In Webmail:

Instellingen - Importeren/Exporteren - Bij Importeren 'Bestand kiezen' (had daarvoor al een .pst bestand van de Contactpersonen geëxporteerd ergens op mijn D-schijf) ; dus ik kies Backup Outlook Adressen.pst 

Maar nu: als ik op 'Importeren' druk, zegt hij "Bestandsuitbreiding pst wordt niet ondersteund door importeren"  

Mijn vraag: << waarom kan webmail geen pst-bestand aan?  --> in outlook kan je enkel pst maken.

 

Deze vraag werd al eens eerder gesteld op netweters. Het antwoord was: "graag contact opnemen met deze persoon". Dus hiermee ben ik niet echt geholpen gezien er verder geen informatie gedeeld werd. 😞

Maar ik heb er geen bezwaar tegen dat iemand contact opneemt, zodat we verder kunnen!

alvast bedankt

 

Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: outlook pst files importeren in webmail

0 Likes
20 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe .PST files uit Outlook importeren in Webmail?

@TTVVDD 

Hier heb je de mogelijkheid om een pst naar csv file te converteren.

Lukt het daarmee?

https://products.groupdocs.app/conversion/pst-to-csv

 

Wees wel voorzichtig met dit soort programma's.

Je kan ook googelen "pst naar csv" dan krijg je meer mogelijkheden. Let wel op.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe .PST files uit Outlook importeren in Webmail?

@TTVVDD  je kan inderdaad altijd overschakelen naar webmail, maar waarom zou je geen IMAP configureren op je pc. Hierdoor zal ook alles syncen, dus geen probleem bij een crash. Een copie blijft gewoon op de Telenet servers staan. Dit zal veel praktischer werken dan elke keer de webmail te openen. Waarschijnlijk zal uw mail nu als POP3 staan geconfigureerd. Hier heb je een optie van een copie te bewaren op de server, maar dit geeft soms wel problemen. 

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TTVVDD
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe .PST files uit Outlook importeren in Webmail?

bedankt, maar hoe doe ik dat? @kristofDW staat nu idd in pop3. heb in outlook kunnen aanpassen naar imap. Worden alle outlook mails (en contacts) nu automatisch gesynced in de webmail of moet ik nog iets doen?

Mails die in webmail toekomen, verdwijnen na x-aantal seconden (1 minuut), waardoor de webmail leeg is/blijft?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe .PST files uit Outlook importeren in Webmail?

@TTVVDD   Je kan in Outlook 365 wel degelijk exporteren naar een komma gescheiden bestand (csv). Dus niet enkel als pst bestand. En een csv bestand kan je wel importeren.

Maar zoals anderen ook zeggen configureer IMAP en je zal een stuk van je zorgen kwijt zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe .PST files uit Outlook importeren in Webmail?

@TTVVDD  Klik eens met de rechter muisknop op dat account. Je ziet dan een lijstje waar in staat IMAP mappen. Klik daarop en vervolgens op Query. Alle mappen die in je Webmail staan worden dan ook weergegeven in je outlook als je op OK drukt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TTVVDD
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe .PST files uit Outlook importeren in Webmail?

@igvfer Hallo Ignace, ik wil net van outlook vanaf (het is ook een antieke versie) en wil graag alle mails en mappen die in outlook staan, naar webmail overzetten. In outlook heb ik de pop3 vervangen door imap, maar er gebeurt niet echt iets in de webmail.

 

Er is nog een tweede probleem: als ik een mail ontvang, verdwijnt die automatisch uit webmail van zodra ik die in outlook of op een ander toestel openklik, dus ergens iets mis met de synchronisatie. 🙄 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe .PST files uit Outlook importeren in Webmail?

@TTVVDD  Het beste zal zijn dat je uw POP3 account uitschakelt. Zet er voorlopig een verkeerd paswoord in en je zal wel een foutmelding krijgen maar daar moet u zich niets van aantrekken.

En dan verstuur je eens iets via het nieuwe imap account naar jezelf. Zo kan je zien of het werkt. Als het werkt dan kan je het POP3 account volledig verwijderen nadat je de mails die je wil bewaren naar een van de IMAP mappen hebt gesleept (gekopieerd). Normaal gezien kan je in de instellingen van je POP3 account het aantal dagen instellen waarbij de mails op de server moeten blijven.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TTVVDD
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe .PST files uit Outlook importeren in Webmail?

Hallo Ignace,

sorry, ik ben maar een gewone thuisgebruiker. Ik heb in outlook een nieuwe account aangemaakt met imap en die als standaard ingesteld. Toen verdween alle mail en kreeg ik de melding dat ik geen verbinding kan maken met de server. En ik kan het ook niet naar pop3 terugzetten want het scherm voor accountinstellingen is er niet meer.  😞

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe .PST files uit Outlook importeren in Webmail?

@TTVVDD  misschien kan dit stappenplan je wel helpen. Deze stappen zijn om outlook op IMAP in te stellen:

 

https://www.mijnemailinstellen.nl/outlook-2007/

https://www.hostnet.nl/helpdesk/e-mail/e-mailadres-instellen-in-outlook-2016-en-2019

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TTVVDD
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe .PST files uit Outlook importeren in Webmail?

@patrick bedankt, dat is gelukt. Het is dus outlook 2007. In webmail komen de mails ook binnen maar als ik op een andere folder klik, wordt de inbox helemaal leeggemaakt, dan verdwijnt alles van zodra ik een mail openklik in outlook.

 

Ignace suggereerde om de pop3 te verwijderen, nadat je de mails die je wil bewaren naar een van de IMAP mappen hebt gesleept (gekopieerd). Hoe kopieer ik dit? 

 

 Misschien reageert webmail wat normaler als die pop3 weg is. Maar ik wil wel graag de mails die nu in outlook staan, overzetten naar de webmail (en hoe doe ik dat ..?)

alvast bedankt allemaal

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe .PST files uit Outlook importeren in Webmail?

patrick37_0-1604948052184.png

 

patrick37_1-1604948126218.png

 

Heb je die instellingen ook aangepast in de webmail ? 

Ik heb hier gezet hoe het staat in mijn webmail om alle mails te ontvangen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe .PST files uit Outlook importeren in Webmail?

@TTVVDD  Dus zoals ik gezegd heb. Uw POP3 nog niet verwijderen maar wel een verkeerd paswoord geven zodat die geen mails meer binnen haalt. Foutmelding negeren.

Dan de map met mails openen, alles wat je wil selecteren eventueel met CTRL + A, vervolgens kopiëren met CTRL + C (of gewoon slepen naar de juiste map), vervolgens de in je IMAP account een map maken "mails Oud" bijvoorbeeld, deze openen en pasten met CTRL + V.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TTVVDD
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe .PST files uit Outlook importeren in Webmail?

@patrick37 die instellingen krijg ik niet te zien? Krijg de optie niet om imap of pop3 te kiezen

TTVVDD_0-1604949927076.png

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe .PST files uit Outlook importeren in Webmail?

@TTVVDD  in de webmail zal automatisch IMAP gekozen worden daar hoef je niks voor te kiezen.

Maar het zijn allemaal Telenet adressen dus dat werkt automatisch in de webmail ook met IMAP. IK heb enkel een extern toegevoegd wat niet telenet is. Maar jij hebt dat niet dus dat is goed.

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes