24761
netweters
|
152500
antwoorden
|
20714
vragen
|
Hallo,
Ik wil overschakelen naar Webmail (dan heb je nog alles als je pc crasht of een nieuwe pc gaat gebruiken).
Hoe kan ik de adressen en mails in Webmail krijgen die op de HD staan (offline) in Ms-Outlook?
Heb hetvolgende geprobeerd: In Webmail:
Instellingen - Importeren/Exporteren - Bij Importeren 'Bestand kiezen' (had daarvoor al een .pst bestand van de Contactpersonen geëxporteerd ergens op mijn D-schijf) ; dus ik kies Backup Outlook Adressen.pst
Maar nu: als ik op 'Importeren' druk, zegt hij "Bestandsuitbreiding pst wordt niet ondersteund door importeren"
Mijn vraag: << waarom kan webmail geen pst-bestand aan? --> in outlook kan je enkel pst maken.
Deze vraag werd al eens eerder gesteld op netweters. Het antwoord was: "graag contact opnemen met deze persoon". Dus hiermee ben ik niet echt geholpen gezien er verder geen informatie gedeeld werd. 😞
Maar ik heb er geen bezwaar tegen dat iemand contact opneemt, zodat we verder kunnen!
alvast bedankt
Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: outlook pst files importeren in webmail
Opgelost! Ga naar oplossing.
@patrick37 Je moet daar toch niets veranderen. Tenzij je een externe account met een andere domeinnaam wil laten toekomen hierop. Je IMAP instellingen doe je toch in je mailclient. Of zie ik iets over het hoofd?
@igvfer ok, dat met het verkeerde pw doet wat het moet doen, namelijk het niet doen 😉
hoe maak ik een map aan in imap? Bij accountinstellingen - meer instellingen - mappen? Want als ik dat goed lees, gaat het enkel over verzonden items ofzoiets.
@patrick37 @igvfer door die pop3 een verkeerd pw te geven, blijft de mail in de webmail nu gelukkig ook staan en verdwijnt hij niet meer.
@TTVVDD schreef:Hallo,
Ik wil overschakelen naar Webmail (dan heb je nog alles als je pc crasht of een nieuwe pc gaat gebruiken).
En als de servers bij Telenet crashen, dan ben je ook alles kwijt. Neen, dan vertrouw ik liever op mijn eigen backups. Met Mozilla Thunderbird is het heel gemakkelijk om een backup te maken van je zgn. Profile folder. Daarin zitten al je mails, instellingen, adresboek, ... En als ik ergens op locatie wil, dan start ik Portable Thunderbird op met diezelfde Profile folder en alles werkt zoals op mijn eigen PC.
Met Outlook kan je toch ook makkelijk een backup maken van dat PST-bestand? Als je dat bewaart op je PC en op minstens één externe hdd (of usb-stick), dan moet je je toch geen zorgen maken.
@TTVVDD Dat bevestigt hetgeen ik dacht dat via POP3 uw mails direct van de server verdwijnen. Kan je anders instellen maar soit.
Een map maken doe je zo. Je gaat op het account klikken zodat het geselecteerd is. Vervolgens rechtsklik je en krijg je een lijstje waartussen staat nieuwe map aanmaken. Dit doe je door deze een naam te geven en die zal er dan tussen staan. Eventjes erboven zou je IMAP mappen moeten zien staan, daar ook op klikken en de query uitvoeren.