Beantwoorden
TTVVDD
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe .PST files uit Outlook importeren in Webmail?

Hallo,

Ik wil overschakelen naar Webmail (dan heb je nog alles als je pc crasht of een nieuwe pc gaat gebruiken). 

Hoe kan ik de adressen en mails in Webmail krijgen die op de HD staan  (offline) in Ms-Outlook? 

Heb hetvolgende geprobeerd: In Webmail:

Instellingen - Importeren/Exporteren - Bij Importeren 'Bestand kiezen' (had daarvoor al een .pst bestand van de Contactpersonen geëxporteerd ergens op mijn D-schijf) ; dus ik kies Backup Outlook Adressen.pst 

Maar nu: als ik op 'Importeren' druk, zegt hij "Bestandsuitbreiding pst wordt niet ondersteund door importeren"  

Mijn vraag: << waarom kan webmail geen pst-bestand aan?  --> in outlook kan je enkel pst maken.

 

Deze vraag werd al eens eerder gesteld op netweters. Het antwoord was: "graag contact opnemen met deze persoon". Dus hiermee ben ik niet echt geholpen gezien er verder geen informatie gedeeld werd. 😞

Maar ik heb er geen bezwaar tegen dat iemand contact opneemt, zodat we verder kunnen!

alvast bedankt

 

Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: outlook pst files importeren in webmail

0 Likes
20 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe .PST files uit Outlook importeren in Webmail?

@patrick37   Je moet daar toch niets veranderen. Tenzij je een externe account met een andere domeinnaam wil laten toekomen hierop. Je IMAP instellingen doe je toch in je mailclient. Of zie ik iets over het hoofd?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TTVVDD
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe .PST files uit Outlook importeren in Webmail?

@igvfer ok, dat met het verkeerde pw doet wat het moet doen, namelijk het niet doen 😉

hoe maak ik een map aan in imap? Bij accountinstellingen - meer instellingen - mappen? Want als ik dat goed lees, gaat het enkel over verzonden items ofzoiets.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5876
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe .PST files uit Outlook importeren in Webmail?

@igvfer  ik heb nu mijn externe email adres eruit gegooid en dan zien de instellingen er zo uit :

 

patrick37_1-1604950931871.png

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TTVVDD
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe .PST files uit Outlook importeren in Webmail?

@patrick37 @igvfer door die pop3 een verkeerd pw te geven, blijft de mail in de webmail nu gelukkig ook staan en verdwijnt hij niet meer.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5242
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe .PST files uit Outlook importeren in Webmail?


@TTVVDD  schreef:

Hallo,

Ik wil overschakelen naar Webmail (dan heb je nog alles als je pc crasht of een nieuwe pc gaat gebruiken). 


En als de servers bij Telenet crashen, dan ben je ook alles kwijt. Neen, dan vertrouw ik liever op mijn eigen backups. Met Mozilla Thunderbird is het heel gemakkelijk om een backup te maken van je zgn. Profile folder. Daarin zitten al je mails, instellingen, adresboek, ... En als ik ergens op locatie wil, dan start ik Portable Thunderbird op met diezelfde Profile folder en alles werkt zoals op mijn eigen PC.

 

Met Outlook kan je toch ook makkelijk een backup maken van dat PST-bestand? Als je dat bewaart op je PC en op minstens één externe hdd (of usb-stick), dan moet je je toch geen zorgen maken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe .PST files uit Outlook importeren in Webmail?

@TTVVDD  Dat bevestigt hetgeen ik dacht dat via POP3 uw mails direct van de server verdwijnen. Kan je anders instellen maar soit.

Een map maken doe je zo. Je gaat op het account klikken zodat het geselecteerd is. Vervolgens rechtsklik je en krijg je een lijstje waartussen staat nieuwe map aanmaken. Dit doe je door deze een naam te geven en die zal er dan tussen staan.  Eventjes erboven zou je IMAP mappen moeten zien staan, daar ook op klikken en de query uitvoeren.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.