Beantwoorden
Liesje2021
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Hoe kan je mail als bijlage downloaden in Webmail?

Beste allemaal, ik wil emails uit de telenet webmail kunnen downloaden om dan als bijlage/item te kunnen plakken elders, bijvb in een externe agenda (vb google agenda)? Bedankt! Liesje

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Mail als bijlage downloaden

0 Likes
12 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan je mail als bijlage downloaden in Webmail?

@Liesje2021 

Als er een bijlage bij zit kan je die toch downloaden :

 

Schermafbeelding 2021-01-17 om 12.13.18.png

Je kan ook bij je originele bericht naar acties gaan in de webmail en dan kan je daar kiezen voor afspraak maken. Dan kan je de email toevoegen aan je agenda in de Webmail. heb je de webmail agenda gesynchroniseerd met je Google agenda ? 

 

Schermafbeelding 2021-01-17 om 12.19.58.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Liesje2021
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Hoe kan je mail als bijlage downloaden in Webmail?

Dankje Patrick!

Ik wil niet een bijlage downloaden maar het bericht zelf (met evt daarin ook bijlagen).

In Outlook klik je dan op 'doorsturen als bijlage', en dan kan je de bijlage in een mappenstructuur of elders (bijvb in en agenda-item) plakken.

In Telenet webmail vind ik dat niet terug.

Ik zag wel in een andere post van netweters hoe ik de mail als bijlage kan forwarden,  https://www.netweters.be/t5/E-mail/webmail-ontvangen-email-als-bijlage-doorsturen/td-p/44408, maar hoe ik die bijlage dan kan gebruiken loopt niet vlot. Ik kan het attachment (rechtstreeks of uit de map downloads) kopieren maar het wil niet plakken in Google agenda-item, noch in een word-document.

 

De agenda's synchroniseren is geen oplossing want ik gebruik de telenet agenda niet, en het lost niet op hoe een mail als bijlage kan geplakt worden in bijvb een worddoc.

 

Alvast thanks voor jullie reacties!

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan je mail als bijlage downloaden in Webmail?

@Liesje2021 

Dat kan je in webmail toch ook een bericht doorsturen. De bijlagen gaan dan toch ook mee. Niets belet u om voor het verzenden zelf nog tekst aan te passen.

 

Edit: 14:35

Ik zie nu dat je al een uur geleden dit weet en dat dit geen  oplossing is. Ik begrijp uw probleem niet goed. Geef eventueel wat meer uitleg. Wat wil je juist bekomen?

0 Likes
Liesje2021
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Hoe kan je mail als bijlage downloaden in Webmail?

Dag janneman, ik ben niet zo duidelijk geweest waarschijnlijk. Ik wil een mail met bijlagen als bijlage kunnen plakken in mijn google agenda.

Probleem: ik vind niet hoe ik een mail kan wijzigen naar een bijlage.

(in outlook kan ik een mail 'doorsturen als bijlage' ; niet dat ik peersé de bedoeling heb de mail door te sturen maar zodoende bekom ik wel een bijlage die ik vervolgens kan plakken in andere pc-toepassingen (word, agenda, ...).

Ondertussen leerde ik wel dat wanneer ik meerdere mails aanvink in de telenet webmail, en dan klik op doorsturen, er een te verzenden bericht verschijnt met de aangevinkte mails als bijlage. Maar deze bijlagen hebben een bestandtype dat weer problemen geeft bij openen.

 

Hopelijk is dit iets duidelijker, als leek is het moeilijk te verwoorden, excuses hiervoor.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan je mail als bijlage downloaden in Webmail?

@Liesje2021  

Eigenlijk wil je gewoon de email die je ontvangt met of zonder bijlage in je agenda plakken als item voor een dag. Nu weet ik niet wat je daarmee wil bereiken maar je hebt bijvoorbeeld in Mozilla Thunderbird of Outlook dat je emails om kan zetten in taken. Dat is denk het geen wat je bedoeld dat je weet wat je moet doen dat kan zijn een afspraak of een betaling op die dag dat je het in je agenda zet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Liesje2021
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Hoe kan je mail als bijlage downloaden in Webmail?

Het is niet de bedoeling om tekst (een mailbericht zelf) te plakken in mijn agenda, maar een bijlage die ik vervolgens kan aanklikken, en dan in mijn mail opent. 

0 Likes
Liesje2021
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Hoe kan je mail als bijlage downloaden in Webmail?

In concreto wordt het mss duidelijker:

Ik heb een online-afspraak met een bank in mijn agenda gepland (daarin ook de link voor deelname aan de online meeting).

De bankmedewerker stuurt mij daarna een mail met veel tekst en ook enkele bijlagen die ik zal nodig hebben voor onze meeting.

Ik wil de mail als bijlage (dus geen tekst, wel een 'envelopje') plakken in mijn agenda bij de afspraak zodat daar alles netjes samen te vinden is: de link naar de meeting en alle info die ik voor deze meeting nodig heb.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan je mail als bijlage downloaden in Webmail?

@Liesje2021  

Ik denk dat je dit bedoeld :

 

https://www.managementsupport.nl/digitaal-werken/checklist/2020/03/outlooktip-sleep-je-e-mails-10111...

 

Maar dat is exact wat ik als eerste in mijn post heb gezet. Enkel om het naar je Google Agenda te zetten zal niet gaan. Ik heb net even de test gedaan en ik kan mijn email in de agenda zetten met bijlage en tekst. Als ik daar dan op klik kom ik uit bij de afspraak de email de bijlage en alles wat er verstuurd is. Dus het kan via de webmail wat ik voorstelde. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe kan je mail als bijlage downloaden in Webmail?

Vanuit webmail zal het niet lukken, maar als je bijvoorbeeld outlook gebruikt kun je de complete email opslaan in het formaat "Outlook Message Format - Unicode (*.msg)". Een eventueel email attachment zit hier dan ook bij in.

Dit bestand kun je via de web interface van Google calendar als attachment aan je afspraak hangen.

Wat er tijdens dit proces eigenlijk gebeurd is dat het bestand geupload wordt naar je Google My Drive, en dat de calendar hier een link naar opzet.

Het bestand wordt in de cloud opgeslagen. Google kan dit formaat zelf niet openen.

 

Je kan ipv Outlook ook bijvoorbeeld Thundrbird gebruiken, dan heb je andere message formaten beschikbaar om de email op te slaan.

 

Als je vanop een ander apparaat de kalender opent zul je het attachment zien. Om het te kunnen openen moet je wel de juiste software op dat apparaat hebben.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Liesje2021
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Hoe kan je mail als bijlage downloaden in Webmail?

Inderdaad, vanuit Outlook is het in een klik geklaard.

Jammer dat het met webmail van Telenet niet lukt (want mijn outlookmailbox is die van mijn werk). Wat ik nu als tussenoplossing toepas: ik stuur de mail door van Telenet door naar Outlook en kan zo er een bijlage van maken. Een omweg (en beetje vervelend gezien ik prive en werk mailboxen liever gescheiden hou, maar ja), maar minder omslachtig dan nieuwe dingen installeren waar ik te weinig kennis van heb. 

Dank iedereen voor het mee uitzoeken van de opties!

Groetjes, Liesje

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe kan je mail als bijlage downloaden in Webmail?

Je zou een extra imap account aan Outlook kunnen toevoegen. Werk en privé blijft dan gescheiden, ze gebruiken wel hetzelfde mail programma, maar de privé emails passeren niet langs het werk. Outlook kijkt rechtstreeks in de Telenet mailserver.

Hier zijn de instructies te vinden:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/e-mailprogramma-instellen-voor-je-telenet-e-mailadre...

Ik zou voor imap kiezen, dan blijven de emails op de server.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Liesje2021
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Hoe kan je mail als bijlage downloaden in Webmail?

Heb thunderbird geïnstalleerd, ging vlot. Thanks voor dit alternatief!