Beantwoorden
Aries0410
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe nieuwe mailbox aanmaken via Mijn Telenet?

Ik probeer een nieuwe mailBOX op te zetten via de instructies van Telenet zelf :

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/extra-telenet-mailbox-maken-op-tele...

Daarin staat letterlijk :

  • Ga naar het overzicht van je mailboxen via dit blauwe kaartje.
 
  • Selecteer bovenaan met het pijltje Nieuwe mailbox aanmaken

Wanneer ik op het blauwe kaartje klik, dan kom ik op de pagina Mailbox beheren.

Daar onder de titel "Kies je mailbox", zie ik het drop-down menu pijltje, maar dat geeft mij slechts één optie en dat is mijn huidige username selecteren (mijn naam + u.....)

Nergens anders zie ik ergens een optie (pijltje, knop, link,...) om een nieuwe mailbox aan te maken. 

Kan iemand mij verder helpen?

Thanks!

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Nieuwe mailbox aanmaken

 

0 Likes
12 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe nieuwe mailbox aanmaken via Mijn Telenet?

@Aries0410  Je moet inderdaad op user kiezen klikken, dan ontrolt zich een schermpje en helemaal onderaan kan je nieuwe mailbox maken kiezen, dit begint met  een nieuwe user met nieuw paswoord. Eventueel geef je als naam Aries02 in want een bestaande user zal niet kunnen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Aries0410
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe nieuwe mailbox aanmaken via Mijn Telenet?

Bedankt voor jouw reactie!

Maar het probleem is net dat ik géén zo'n drop-down menu krijg.

Enkel de ene actieve user is te zien, te highlighten en aan te klikken... er is geen drop-down menu waar ik aanmaken van een nieuwe mailbox kan kiezen...  zie screenshot hieronder

verder op dit scherm kun je enkel aliassen toevoegen, wachtwoord wijzigen etc. 

 

Schermafbeelding 2021-03-30 om 15.15.37.png

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe nieuwe mailbox aanmaken via Mijn Telenet?

@Aries0410 

Uw afbeelding kan niet goedgekeurd worden wegens vermelding van uw naam en uw u-code.

 

Ben je de hoofdgebruiker? Doorgaans kan je dat zien op elke afrekening van Telenet. Op de eerste pagina staat "Uw login", met daarachter een e-mailadres. Ben je met dat e-mailadres ingelogd? Doorgaans, omdat de klant dat kan veranderen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe nieuwe mailbox aanmaken via Mijn Telenet?


@Aries0410  schreef:

Bedankt voor jouw reactie!

Maar het probleem is net dat ik géén zo'n drop-down menu krijg.


Is het niet zo dat je bij bepaalde abbo's (Basic Internet) maar één Mailbox (= 5 aliassen) krijgt?

Welk abonnement heb je?

0 Likes
Aries0410
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe nieuwe mailbox aanmaken via Mijn Telenet?

Ik ben niet de hoofdgebruiker, klopt!  ik bekijk het eens op de 'mijnTelenet' van de hoofdgebruiker.

Je hebt gelijk, daar had ik niet aan gedacht, stom!  🙂

 

 

Aries0410
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe nieuwe mailbox aanmaken via Mijn Telenet?

Ik denk het niet... dit staat er over mailboxen/mailadressen (aliassen) op de Telent support site :

 

Een Telenet e-mailadres hangt altijd vast aan een Telenet-mailbox. Je kan per mailbox max. 5 Telenet e-mailadressen (of aliassen) instellen die allemaal naar dezelfde mailbox leiden. Die aliassen zijn gelijkwaardig. Een alias is dus een extra e-mailadres waarvan de e-mails in je mailbox aankomen.

WIST JE DAT...

  • er tot 10 gratis mailboxen inbegrepen zijn per internetabonnement.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe nieuwe mailbox aanmaken via Mijn Telenet?

@Aries0410Als je een alias wil toevoegen moet je geen nieuwe mailbox maken. Maar dan komt alles indezelfde mailbox terecht van alle 5 de aliassen. Een nieuwe mailbox vraagt een nieuwe gebruiker. Je kan weliswaar hetzelfde paswoord gebruiken maar je moet dan in je mailbox inloggen met het nieuwe mailadres dat je gemaakt hebt en dat mag niet gelijk zijn aan een van je mailadressen of aliassen op andere mailboxen, ook niet van andere klanten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Aries0410
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe nieuwe mailbox aanmaken via Mijn Telenet?

klopt, dat weet ik. voor de duidelijkheid, Het is wel degelijk een nieuwe mailbox (i.e. nieuwe gebruiker) die ik wil aanmaken!

ik probeer nu even door in te loggen via de hoofdgebruiker. Ben benieuwd...  🙂

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe nieuwe mailbox aanmaken via Mijn Telenet?

@Aries0410Daar zal het lukken hoor. Het is alleen de hoofdgebruiker die een mailbox kan aanmaken. Dat is tenslotte de betaler van het abonnement. Ikzelf heb er momenteel 3.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Hoe nieuwe mailbox aanmaken via Mijn Telenet?


@Aries0410  schreef:

WIST JE DAT...

  • er tot 10 gratis mailboxen inbegrepen zijn per internetabonnement.

Ik wist inderdaad niet dat Telenet zo gul was met mailboxen ...

10 mailboxen * 5 aliassen = 50 mailadressen per abbo ...

jan00
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
De vlam zit erin. Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Hoe nieuwe mailbox aanmaken via Mijn Telenet?

hallo Aries0410,

 

nadat je op dat blauwe kaartje geklikt hebt, kom je in nieuwe menu 'mailbox beheren',

eronder tekst met 'kies je mailbox' en dan in kader eronder jouw eigen naam met je eigen telenetnummer

 

in mijn geval is dit jan00*** (a0*****), ik ben de hoofdgebruiker van telenet op mijn woonadres

ik heb een 2de gebruiker aangemaakt (mijn echtgenote a*** (t2*****) om haar ook 5 eigen gepersonaliseerde mailadressen nadien te kunnen geven

klik naast jouw eigen naam op 'grijze pijl naar beneden', onderste optie 'nieuwe mailbox aanmaken' en je bent vertrokken

 

let wel, jouw eigen mailbox (in casu bij mij jan00*** blijft altijd hoofdgebruiker bij telenet, ik heb immers 1 abonnement bij telenet 'WIGO Home' op mijn woonadres

ik kan dus een derde, vierde ... mailbox aanmaken voor bijv. mijn kinders, let wel, mijn eigen mailbox jan0*** blijft altijd hoofdgebruiker

 

mocht je er toch niet uitgeraken Aries0410, bel gerust gratis naar 015 66 66 66 en kies optie 'technische ondersteuning', mij hebben ze daar altijd al heel vriendelijk en deskundig geholpen, telenet kan ik iedereen aanraden, je kan anders online telenet ook contacteren voor technische bijstand via   Contacteer Telenet , sukses en laat maar iets weten, het lukt je wel,

groeten 

Aries0410
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe nieuwe mailbox aanmaken via Mijn Telenet?

Inderdaad gelukt nu; enkel de hoofduser kan nieuwe mailboxen aanmaken.

Daar had ik wel zelf moeten opkomen haha 😄

Hartelijk Bedankt voor de hulp !  All up and running now!