24751
netweters
|
152344
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik probeer een nieuwe mailBOX op te zetten via de instructies van Telenet zelf :
Daarin staat letterlijk :
Wanneer ik op het blauwe kaartje klik, dan kom ik op de pagina Mailbox beheren.
Daar onder de titel "Kies je mailbox", zie ik het drop-down menu pijltje, maar dat geeft mij slechts één optie en dat is mijn huidige username selecteren (mijn naam + u.....)
Nergens anders zie ik ergens een optie (pijltje, knop, link,...) om een nieuwe mailbox aan te maken.
Kan iemand mij verder helpen?
Thanks!
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Nieuwe mailbox aanmaken
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Aries0410 Je moet inderdaad op user kiezen klikken, dan ontrolt zich een schermpje en helemaal onderaan kan je nieuwe mailbox maken kiezen, dit begint met een nieuwe user met nieuw paswoord. Eventueel geef je als naam Aries02 in want een bestaande user zal niet kunnen.
Bedankt voor jouw reactie!
Maar het probleem is net dat ik géén zo'n drop-down menu krijg.
Enkel de ene actieve user is te zien, te highlighten en aan te klikken... er is geen drop-down menu waar ik aanmaken van een nieuwe mailbox kan kiezen... zie screenshot hieronder
verder op dit scherm kun je enkel aliassen toevoegen, wachtwoord wijzigen etc.
Uw afbeelding kan niet goedgekeurd worden wegens vermelding van uw naam en uw u-code.
Ben je de hoofdgebruiker? Doorgaans kan je dat zien op elke afrekening van Telenet. Op de eerste pagina staat "Uw login", met daarachter een e-mailadres. Ben je met dat e-mailadres ingelogd? Doorgaans, omdat de klant dat kan veranderen.
@Aries0410 schreef:Bedankt voor jouw reactie!
Maar het probleem is net dat ik géén zo'n drop-down menu krijg.
Is het niet zo dat je bij bepaalde abbo's (Basic Internet) maar één Mailbox (= 5 aliassen) krijgt?
Welk abonnement heb je?
Ik ben niet de hoofdgebruiker, klopt! ik bekijk het eens op de 'mijnTelenet' van de hoofdgebruiker.
Je hebt gelijk, daar had ik niet aan gedacht, stom! 🙂
Ik denk het niet... dit staat er over mailboxen/mailadressen (aliassen) op de Telent support site :
Een Telenet e-mailadres hangt altijd vast aan een Telenet-mailbox. Je kan per mailbox max. 5 Telenet e-mailadressen (of aliassen) instellen die allemaal naar dezelfde mailbox leiden. Die aliassen zijn gelijkwaardig. Een alias is dus een extra e-mailadres waarvan de e-mails in je mailbox aankomen.
WIST JE DAT...
@Aries0410Als je een alias wil toevoegen moet je geen nieuwe mailbox maken. Maar dan komt alles indezelfde mailbox terecht van alle 5 de aliassen. Een nieuwe mailbox vraagt een nieuwe gebruiker. Je kan weliswaar hetzelfde paswoord gebruiken maar je moet dan in je mailbox inloggen met het nieuwe mailadres dat je gemaakt hebt en dat mag niet gelijk zijn aan een van je mailadressen of aliassen op andere mailboxen, ook niet van andere klanten.
klopt, dat weet ik. voor de duidelijkheid, Het is wel degelijk een nieuwe mailbox (i.e. nieuwe gebruiker) die ik wil aanmaken!
ik probeer nu even door in te loggen via de hoofdgebruiker. Ben benieuwd... 🙂
@Aries0410Daar zal het lukken hoor. Het is alleen de hoofdgebruiker die een mailbox kan aanmaken. Dat is tenslotte de betaler van het abonnement. Ikzelf heb er momenteel 3.
@Aries0410 schreef:WIST JE DAT...
- er tot 10 gratis mailboxen inbegrepen zijn per internetabonnement.
Ik wist inderdaad niet dat Telenet zo gul was met mailboxen ...
10 mailboxen * 5 aliassen = 50 mailadressen per abbo ...
hallo Aries0410,
nadat je op dat blauwe kaartje geklikt hebt, kom je in nieuwe menu 'mailbox beheren',
eronder tekst met 'kies je mailbox' en dan in kader eronder jouw eigen naam met je eigen telenetnummer
in mijn geval is dit jan00*** (a0*****), ik ben de hoofdgebruiker van telenet op mijn woonadres
ik heb een 2de gebruiker aangemaakt (mijn echtgenote a*** (t2*****) om haar ook 5 eigen gepersonaliseerde mailadressen nadien te kunnen geven
klik naast jouw eigen naam op 'grijze pijl naar beneden', onderste optie 'nieuwe mailbox aanmaken' en je bent vertrokken
let wel, jouw eigen mailbox (in casu bij mij jan00*** blijft altijd hoofdgebruiker bij telenet, ik heb immers 1 abonnement bij telenet 'WIGO Home' op mijn woonadres
ik kan dus een derde, vierde ... mailbox aanmaken voor bijv. mijn kinders, let wel, mijn eigen mailbox jan0*** blijft altijd hoofdgebruiker
mocht je er toch niet uitgeraken Aries0410, bel gerust gratis naar 015 66 66 66 en kies optie 'technische ondersteuning', mij hebben ze daar altijd al heel vriendelijk en deskundig geholpen, telenet kan ik iedereen aanraden, je kan anders online telenet ook contacteren voor technische bijstand via Contacteer Telenet , sukses en laat maar iets weten, het lukt je wel,
groeten
Inderdaad gelukt nu; enkel de hoofduser kan nieuwe mailboxen aanmaken.
Daar had ik wel zelf moeten opkomen haha 😄
Hartelijk Bedankt voor de hulp ! All up and running now!