24750
netweters
|
152317
antwoorden
|
20691
vragen
|
Wij hebben 2 e-mail adressen (ik + echtgenote) maar 1 laptop. Werkt prima, maar alles komt samen, door elkaar, binnen in 1 mailbox (in Outlook en op Webmail)
Kan ik op mijn laptop twee mailboxen hebben, zodat alles niet door elkaar binnen komt?
NB Ik ben digibeet, dus evidenties zijn voor mij niet evident.
Titel gewijzigd door Anissa (mod) | Vorige titel: mailbox
Opgelost! Ga naar oplossing.
Waar je in eerste instantie naar moet kijken: hebben jullie effectief elk een eigen email adres of hebben jullie allebei een alias op hetzelfde account? In het laatste geval is het simpel, maak voor beide een echt apart account aan.
Je kan perfect voor allebei een eigen icoon op de desktop (of de smartfoon) aanmaken dat aan jullie eigen adres gekoppeld is.
Zijn het nu al effectief twee aparte mailboxen kan je opteren om voor beide een verschillende mail client te gebruiken. In dat geval kan er niks ongewenst samenvloeien.
Je kan het ook iets moeilijker maken, wanneer je een beetje overweg kunt met settings. Ik heb zo bvb twee accounts op één mail client (Thunderbird). Standaard kun je verschillende mailboxen daarmee beheren, maar die komen gewoon samen op het scherm. Onder elkaar weliswaar, maar toch gelijktijdig samen. Als je wat dieper graaft kun je een setting in thunderbird wijzigen waardoor je slechts één account te zien krijgt. Wil je een / het ander account zien, moet je eerst uitloggen en weer aanloggen. Bij het opstarten krijg je dan een keuzemenu te zien, welke van beide (of meerdere) accounts je wil tevoorschijn toveren.
Let wel, ik denk dat in dit scenario ook alle mails van aliassen tegelijk komen. Daar ben ik wel niet zeker van, heb dat nooit getest. Het veiligste is toch om steeds elk een echt eigen account te hebben. Bij Telenet is dat geen probleem, je krijgt er genoeg standaard.
@StefaanH schreef:Waar je in eerste instantie naar moet kijken: hebben jullie effectief elk een eigen email adres of hebben jullie allebei een alias op hetzelfde account? In het laatste geval is het simpel, maak voor beide een echt apart account aan.
Even om verwarring te vermijden de juiste terminologie vermelden (zeker aangezien je later in je bericht wel spreekt over mailbox) "hebben jullie effectief elk een eigen mailbox of hebben jullie allebei een alias op dezelfde mailbox?"
Eén van je e-mailadressen is een alias en heeft dus geen eigen mailbox.
De oplossing met twee afzonderlijke mailboxen met behoud van de twee huidige e-mailadressen is de beste oplossing. Toch raad ik dit niet aan wegens het risico dat er wat misloopt.
Voor je probleem zijn er twee andere oplossingen mogelijk:
Oplossing 2 is geen oplossing. Er zijn verschillende situaties waarbij dat splitsen van de emails niet goed werkt:
- email is naar beide adressen gestuurd, maar komt naar 1 keer in de mailbox terecht.
- de ontvanger staat in bcc
De enige echte oplossing is 2 aparte mailboxen.
Bedankt, ik probeer het met mijn beperkte skills. Ik denk dat ik twee aliassen heb. Dus twee mailadressen op één telenetrekening..
Bedankt, ik probeer verder te sukkelen. ik denk dat ik aliassen heb. Twee adressen op één telenetrekening. Of heeft dat er niets mee te maken?
Als u inlogt op "mijn telenet" dan vind u een onderdeel "telenet mailbox". Daar staat per mailbox welke emailadressen er aan toegewezen zijn. Hier kunt u ook zien hoeveel mailboxen u heeft en hoeveel er mogelijk zijn binnen het abonnement. En hier kunnen eventueel aanvullende mailboxen aangemaakt worden.
In het geval van 1 mailbox met alias, zou ik een nieuwe mailbox bijmaken. Ik weet niet of het mogelijk is om een bestaande alias te verschuiven naar een andere mailbox, maar dat kan iemand anders vast wel beantwoorden. Dat zou de eenvoudigste oplossing zijn.
Doe zoals @Bob74 voorstelt. Je maakt een nieuwe mailbox aan met een volledig ander e-mailadres. Daarna verwijder je de alias in je e-mailadres. Als de achterliggende processen bij Telenet goed werken kan je onmiddellijk daarna een alias aanmaken in het zopas aangemaakte nieuwe mailbox. Vermits het om een alias gaat, blijven uiteraard de oude e-mails in de oorspronkelijke mailbox. Alle nieuwe mails komen dan aan in de nieuwe mailbox.