Beantwoorden
Help123
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

IMAP-server ondersteunt geen wachtwoord-authenticatie

Hallo! 

ik heb dit onderwerp nog zien voorbij komen maar dergelijke tips en de oplossingen bij deze berichten kunnen mij niet helpen. Ik ben al enkele dagen hiermee bezig en ben radeloos. 

Na het wachtwoord veranderen komt deze melding continu op het scherm. Alle gegevens zijn correct ingevuld. Heb de e-mail app zelf al eens verwijderd en de accounts ook verwijderd. iPad geüpdatet.. 

Dus helemaal opnieuw gestart en krijg continu deze melding. Iemand die kan helpen? 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: IMAP ondersteunt geen wachtwoord authenticatie

IMG_1905.jpeg

0 Likes
12 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

IMAP-server ondersteunt geen wachtwoord-authenticatie

Welke instellingen gebruik je?

Bij mij werkt het met de volgende IMAP instellingen:

Server: imap.telenet.be

Port: 993

Security: SSL/TLS

Auth methode: Normal password

Userid: mijn telenet emailadres

Uitgaande email:

Server: smtp.telenet.be

Port: 587

Security: STARTTLS

Auth methode: Normal password

Userid: mijn telenet emailadres


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ctje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

IMAP-server ondersteunt geen wachtwoord-authenticatie

Hallo,

Ik heb net hetzelfde probleem en wordt er gek van!!

Al geweest naar een pc winkel, naar 2 telenet winkels en naar een apple winkel, helaas weten ze allemaal niet wat het probleem is en zeggen simpel: "tja zal niet meer lukken zo.

Maak u een hotmail aan" 

Maar das niet wat ik wil!!

Ik wil gewoon mijn mails bekijken op mijn iphone en op de laptop maar zelfs daar krijg ik deze niet meer ingesteld.

Dus als iemand raad weet.... alstublieft ik zal je zo dankbaar zijn want hier kom ik gewoon gek van!!

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5221
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

IMAP-server ondersteunt geen wachtwoord-authenticatie

@Ctje @Help123 

Het zit hem doorgaans in een detail.

Geef aub hetgeen jullie opgegeven hebben als instellingen. Liefst een afbeelding van de instellingen waarop e-mailadres en wachtwoord onleesbaar gemaakt zijn.

0 Likes
Ctje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

IMAP-server ondersteunt geen wachtwoord-authenticatie

Ik doe dit zeker vanavond. Nu aan het werk dus wat moeilijker. Mss dat het vanmiddag lukt als alle kindjes slapen maar vrees ervoor 🥴

0 Likes
ElsSch
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf!

IMAP-server ondersteunt geen wachtwoord-authenticatie

ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem...

ook net met de klantendienst gebeld, maar geen oplossing. Er zou me iemand terugbellen. Als hier iemand een goeie tip heeft, graag...

 

0 Likes
ElsSch
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf!

IMAP-server ondersteunt geen wachtwoord-authenticatie

bij mij sinds gisteren ook. Ik had de telenet app en tv app opnieuw gedownload en mijn wachtwoord gewijzigd; Sindsdien krijg ik ook deze foutmelding. Opnieuw instellen van de mails lukt niet meer. 

0 Likes
wim_be
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

IMAP-server ondersteunt geen wachtwoord-authenticatie

Ik heb ook probleem na wijziging van paswoord van telenet. Behalve de webmail werkt nergens mijn mail (Outlook op pc, standaard mail app op pc, iPhone standaard mail app en outlook op iPhone) nog ondanks het feit dat ik exact alles doe wat ze op hun site zetten. Overal blokkeert het op de imap server. Op de iPhone komt dezelfde fout boodschap als op je screenshot, op de pc komt ie steeds terug het imap paswoord vragen.

Met helpdesk Telenet gesproken en zij beweren dat het schuld is van derde partijen (met andere woorden zowel Microsoft en Apple hebben op hetzelfde moment hetzelfde probleem volgens hun.)

Ik ga nog wat proberen of ik het kan recht zetten maar als dat niet lukt dan ga ik gewoon richting Proximus met alles want mail apps zijn te essentieel...

Qua beveiliging is het belangrijk om regelmatig je paswoord aan te passen,, als dit steeds het resultaat is dan hoeft het voor mij niet meer...

Edit: ik heb al alles gedaan en gecontroleerd wat ze op hun site zeggen als oplossing (inclusief verwijderen en opnieuw toevoegen van de account.)

Tags (2)
0 Likes
Ex-Netweter
 

IMAP-server ondersteunt geen wachtwoord-authenticatie

Er zijn hier op Netweters op 24u tijd meerdere meldingen over mislukte IMAP-toegang tot Telenet-mailboxen na een wachtwoordwijziging: https://www.netweters.be/t5/E-mail/bd-p/E-mail

Dat kan onmogelijk toeval zijn en dit is dus 100% zeker een probleem bij Telenet. De Telenet-klantendienst is blijkbaar ook niet op de hoogte en verzint dan maar wat om het gesprek te kunnen beëindigen en van het geklaag van klanten af te zijn.

Verspil er je tijd niet mee, er bestaan veel betrouwbaardere e-mailaanbieders. Ik heb persoonlijk nog nooit zulke problemen gehad met Gmail of Outlook na een wachtwoordwijziging.

 

 

0 Likes
wim_be
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

IMAP-server ondersteunt geen wachtwoord-authenticatie

Dat waren inderdaad de instelling die vroeger werkte. Uiteindelijk was de enige wijziging het paswoord. Blijkbaar is er iets waardoor de imap dan niet meer reageert (ik heb ten andere ook geprobeerd om met oud paswoord in te loggen maar ook zonder succes).

Ik heb gecontroleerd of de instellingen nog juist waren, gecontroleerd of ik echt het goede paswoord heb ingegeven, de account verwijderd en opnieuw proberen toe te voegen (zowel PC als op iOS.) Ook de outlook app verwijderd op iOS en dan opnieuw gedownload en de instelling zoals vermeld ingevoegd maar steeds hetzelfde probleem. Ook geprobeerd om via de instellingen van Windows na de verwijdering van de account, die opnieuw toe te voegen (zodat ik onafhankelijk was van outlook applicatie en die wizard) maar ook zonder succes.

Ik ben nu zonder ideeën..  

0 Likes
wim_be
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

IMAP-server ondersteunt geen wachtwoord-authenticatie

Als ik oplossing van die gebruiker zie is het eerder een performantie probleem met de synchronizatie van het paswoord... Deze gebruiker had exact hetzelfde probleem...

wim_be_0-1698393401150.png

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

IMAP-server ondersteunt geen wachtwoord-authenticatie

Het paswoord is dus correct ingesteld? Heb je dit al getest op de webmail van Telenet? Gewoon om zeker te zijn dat het paswoord correct is veranderd.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
wim_be
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

IMAP-server ondersteunt geen wachtwoord-authenticatie

Opgelost...

 

Op basis van wat ik hierboven had gelezen, heb ik opnieuw mijn paswoord aangepast en dan opnieuw outlook account aangemaakt en dat lukte. Het lukte dan eerst wel nog niet op mijn iPhone maar na enige tijd kreeg ik een mail van telenet dat mijn paswoord was aangepast en het nu overal kon toegepast worden en inderdaad nu werkt het overal.

 

Een bewijs dat het probleem bij Telenet zat en gelinked aan performantie van hun systeem... 

0 Likes