24804
netweters
|
152807
antwoorden
|
20742
vragen
|
Hallo!
ik heb dit onderwerp nog zien voorbij komen maar dergelijke tips en de oplossingen bij deze berichten kunnen mij niet helpen. Ik ben al enkele dagen hiermee bezig en ben radeloos.
Na het wachtwoord veranderen komt deze melding continu op het scherm. Alle gegevens zijn correct ingevuld. Heb de e-mail app zelf al eens verwijderd en de accounts ook verwijderd. iPad geüpdatet..
Dus helemaal opnieuw gestart en krijg continu deze melding. Iemand die kan helpen?
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: IMAP ondersteunt geen wachtwoord authenticatie
Welke instellingen gebruik je?
Bij mij werkt het met de volgende IMAP instellingen:
Server: imap.telenet.be
Port: 993
Security: SSL/TLS
Auth methode: Normal password
Userid: mijn telenet emailadres
Uitgaande email:
Server: smtp.telenet.be
Port: 587
Security: STARTTLS
Auth methode: Normal password
Userid: mijn telenet emailadres
Hallo,
Ik heb net hetzelfde probleem en wordt er gek van!!
Al geweest naar een pc winkel, naar 2 telenet winkels en naar een apple winkel, helaas weten ze allemaal niet wat het probleem is en zeggen simpel: "tja zal niet meer lukken zo.
Maak u een hotmail aan"
Maar das niet wat ik wil!!
Ik wil gewoon mijn mails bekijken op mijn iphone en op de laptop maar zelfs daar krijg ik deze niet meer ingesteld.
Dus als iemand raad weet.... alstublieft ik zal je zo dankbaar zijn want hier kom ik gewoon gek van!!
Ik doe dit zeker vanavond. Nu aan het werk dus wat moeilijker. Mss dat het vanmiddag lukt als alle kindjes slapen maar vrees ervoor 🥴
ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem...
ook net met de klantendienst gebeld, maar geen oplossing. Er zou me iemand terugbellen. Als hier iemand een goeie tip heeft, graag...
bij mij sinds gisteren ook. Ik had de telenet app en tv app opnieuw gedownload en mijn wachtwoord gewijzigd; Sindsdien krijg ik ook deze foutmelding. Opnieuw instellen van de mails lukt niet meer.
Ik heb ook probleem na wijziging van paswoord van telenet. Behalve de webmail werkt nergens mijn mail (Outlook op pc, standaard mail app op pc, iPhone standaard mail app en outlook op iPhone) nog ondanks het feit dat ik exact alles doe wat ze op hun site zetten. Overal blokkeert het op de imap server. Op de iPhone komt dezelfde fout boodschap als op je screenshot, op de pc komt ie steeds terug het imap paswoord vragen.
Met helpdesk Telenet gesproken en zij beweren dat het schuld is van derde partijen (met andere woorden zowel Microsoft en Apple hebben op hetzelfde moment hetzelfde probleem volgens hun.)
Ik ga nog wat proberen of ik het kan recht zetten maar als dat niet lukt dan ga ik gewoon richting Proximus met alles want mail apps zijn te essentieel...
Qua beveiliging is het belangrijk om regelmatig je paswoord aan te passen,, als dit steeds het resultaat is dan hoeft het voor mij niet meer...
Edit: ik heb al alles gedaan en gecontroleerd wat ze op hun site zeggen als oplossing (inclusief verwijderen en opnieuw toevoegen van de account.)
Er zijn hier op Netweters op 24u tijd meerdere meldingen over mislukte IMAP-toegang tot Telenet-mailboxen na een wachtwoordwijziging: https://www.netweters.be/t5/E-mail/bd-p/E-mail
Dat kan onmogelijk toeval zijn en dit is dus 100% zeker een probleem bij Telenet. De Telenet-klantendienst is blijkbaar ook niet op de hoogte en verzint dan maar wat om het gesprek te kunnen beëindigen en van het geklaag van klanten af te zijn.
Verspil er je tijd niet mee, er bestaan veel betrouwbaardere e-mailaanbieders. Ik heb persoonlijk nog nooit zulke problemen gehad met Gmail of Outlook na een wachtwoordwijziging.
Dat waren inderdaad de instelling die vroeger werkte. Uiteindelijk was de enige wijziging het paswoord. Blijkbaar is er iets waardoor de imap dan niet meer reageert (ik heb ten andere ook geprobeerd om met oud paswoord in te loggen maar ook zonder succes).
Ik heb gecontroleerd of de instellingen nog juist waren, gecontroleerd of ik echt het goede paswoord heb ingegeven, de account verwijderd en opnieuw proberen toe te voegen (zowel PC als op iOS.) Ook de outlook app verwijderd op iOS en dan opnieuw gedownload en de instelling zoals vermeld ingevoegd maar steeds hetzelfde probleem. Ook geprobeerd om via de instellingen van Windows na de verwijdering van de account, die opnieuw toe te voegen (zodat ik onafhankelijk was van outlook applicatie en die wizard) maar ook zonder succes.
Ik ben nu zonder ideeën..
Als ik oplossing van die gebruiker zie is het eerder een performantie probleem met de synchronizatie van het paswoord... Deze gebruiker had exact hetzelfde probleem...
Het paswoord is dus correct ingesteld? Heb je dit al getest op de webmail van Telenet? Gewoon om zeker te zijn dat het paswoord correct is veranderd.
Opgelost...
Op basis van wat ik hierboven had gelezen, heb ik opnieuw mijn paswoord aangepast en dan opnieuw outlook account aangemaakt en dat lukte. Het lukte dan eerst wel nog niet op mijn iPhone maar na enige tijd kreeg ik een mail van telenet dat mijn paswoord was aangepast en het nu overal kon toegepast worden en inderdaad nu werkt het overal.
Een bewijs dat het probleem bij Telenet zat en gelinked aan performantie van hun systeem...