24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Hallo,
Melding: De IMAP server imap.telenet.be ondersteunt geen wachtwoord authenticatie.
Heeft iemand hier ondertussen een concrete oplossing voor?
Hartelijk dank!
ED
Opgelost! Ga naar oplossing.
Kan je wat meer info geven?
Welk programma gebruik je, welke server instellingen heb je opgegeven, … Screenshots (zonder prive info) zijn ook altijd handig
De juiste instellingen kan je hier vinden: E-mail instellen (telenet.be)
Hallo!
allereerst bedankt om te reageren!
ik gebruik IOS 17.5.1
De instellingen zijn denk ik correct:
Het probleem is pas begonnen toen ik mijn wachtwoord bij telenet heb veranderd.
Met mijn wachtwoord kan ik inloggen op telenet en webmail - aan het wachtwoord kan het dan niet liggen (ga ik vanuit).
Met vriendelijke groet,
ED
Op het eerste zicht zijn de instellingen inderdaad juist. Ik zie dat bij SMTP geen wachtwoord ingevuld is. (Normaal staan daar bolletjes) Probeer eens bij zowel IMAP als SMTP je nieuwe wachtwoord opnieuw in te vullen.
De afgelopen maanden melden verschillende personen hier dat IMAP niet werkt na het wijzigen van hun wachtwoord. Het wachtwoord nogmaals wijzigen lost dat meestal op, probeer dat ook eens (als het opnieuw invullen niet werkt)
Helaas, onderstaande allemaal geprobeerd maar geen succes.
De wachtwoord bolletjes staan er wel maar zijn niet te zien op een printscreen.
De melding over IMAP blijft komen - als ik verder klik komt een volgende melding over SSL:
Misschien ligt daar het echte probleem ?
groetjes,
ED
Dit is de melding:
Bij de vorige waren mijn gegevens niet voldoende verborgen …
Hier werkt het prima met de instellingen hieronder afgebeeld. Zojuist getest. Opgelet, die 'username' is niet de email alias die ik gebruik als emailadres voor ontvangen en verzenden van emails, maar wel de oorspronkelijke naam van de mailbox.
@b3 jouw afbeeldingen werden afgekeurd door één van de moderatoren omdat er een e-mailadres zichtbaar is. Gelieve eerst de persoonlijke info af te schermen en dan de afbeeldingen opnieuw toe te voegen, dan keuren we ze goed. 😉
Ik zit met hetzelfde probleem - ik kan jouw foto’s niet zien en misschien zit daar de oplossing van mijn probleem?
Ik zit ook met die imap miserie en ben een volledige i-dinges leek😥
Ik heb na lang zoeken gevonden dat na het wijzigingen van het paswoord in mijn Telenet Mailbox instellingen "Alleen Telenet Webmail toelaten" was opgesprongen. Na dit af te zetten werkte de IMAP server terug normaal.
Ga naar Mijn Telenet -> Mijn Producten , klik op Internet -> Telenet-mailbox -> Klik op het tandwieltje achter het emailadres -> Algemene Instellingen -> "Alleen Telenet Webmail toelaten" uitzetten