Beantwoorden
Telebid
Freshman Meerweter
Berichten: 78
WOW, overzichtelijk! Laat de zon in je hart! Al 25 duimen! Goed bezig!

Ik kan geen emails zenden vanaf een IP-relaiskaart

Ik heb een Devantech ethernet relaiskaart en deze kan emails zenden als er een relais in of uitgeschakeld wordt.
Veel kan ik daar niet in configureren maar het lijkt dat Telenet automatische e-mails niet wil doorsturen.
Ook mijn router kan dat maar helaas ontvang ik niets in mijn Telenet inbox.
Iemand een idee? 
Het gaat over deze kaart   https://www.wirelessinfo.be/devantech-ds378-relais-kaart/ 

0 Likes
3 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ik kan geen emails zenden vanaf een IP-relaiskaart

Ik zie niet veel details in de handleiding van uw relais kaart, maar je zegt dat je met de mails van uw router ook problemen hebt. 

 

Ik kan u wel het volgende mededelen: mijn router kan ook mails versturen, maar inderdaad niet naar telenet adressen. De reden is dat ik een mail adres, smtp server en poortnummer moet ingeven, maar dat verificatie (SSL of TLS) niet ondersteund wordt. En daar wringt het schoentje bij telenet: verficatie is verplicht! Verzenden naar een GMail adres gaat wel, mits aanpassen van de settings in uw gmail (met waarschuwingen ten gevolge van verlaagde veiligheid omdat verificatie afgezet moet worden).

 

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Telebid
Freshman Meerweter
Berichten: 78
WOW, overzichtelijk! Laat de zon in je hart! Al 25 duimen! Goed bezig!

Ik kan geen emails zenden vanaf een IP-relaiskaart

Beste Stefaan, bedankt voor uw reactie.
Dit is zeer vervelend betreft die relaiskaart want je kan daar inderdaad niet veel in instellen.
Ik volg je raad op en probeer met mijn Gmail email.
Ik laat het weten indien mijn probleem is opgelost.
Met vriendelijke groet

 

0 Likes
Telebid
Freshman Meerweter
Berichten: 78
WOW, overzichtelijk! Laat de zon in je hart! Al 25 duimen! Goed bezig!

Ik kan geen emails zenden vanaf een IP-relaiskaart

Beste, vannacht nog uitgeprobeerd met Gmail maar helaas geen email doorgekregen.
Ik vindt de configuratie opties voor email nogal armtierig op de relaiskaart.
Ik heb een email verzonden naar de fabrikant en hoop dat ze met een firmware upgrade

de mogelijkheid maken dat de email instellingen meer kunnen aangepast worden.
Ik zie de noodzaak van gebruikersnaam / paswoord en poort opties en beveiliging type TLS of niet in.
Dit is toch geen overbodige luxe op ieder netwerk apparaat.

0 Likes