24815
netweters
|
152885
antwoorden
|
20752
vragen
|
Hey,
Ik heb gisterenavond de update op de iphone 6 gedaan naar IOS 10.2.1
Sindsdien kan ik geen mails meer versturen vanop mijn iphone.
Inkomende lukt nog steeds, uitgaand niet meer.
Heb al mijn instellingen nagekeken, krijg telkens de melding.
De gebruikersnaam of het wachtwoord voor 'smtp.telenet.be' is onjuist ...
Wat moet ik doen?
Ik heb net hetzelfde probleem. Maar dan met mijn Motorola E 2nd edition. Al met support getwitterd maar ze vinden het probleem niet. Inkomende lukt, uitgaande niet. Zowel via smtp.telenet.be als uit.telenet.be. poort 587 , startssl en TSL SSL. Aanmelden met login-code of e-mail en nieuw paswoord... Niets lukt.
@Ex-Netweter schreef:Hey,
Ik heb gisterenavond de update op de iphone 6 gedaan naar IOS 10.2.1
Sindsdien kan ik geen mails meer versturen vanop mijn iphone.
Inkomende lukt nog steeds, uitgaand niet meer.
Heb al mijn instellingen nagekeken, krijg telkens de melding.
De gebruikersnaam of het wachtwoord voor 'smtp.telenet.be' is onjuist ...
Wat moet ik doen?
Je gebruikt waarschijnlijk IMAP op je iPhone dus alle berichten staan op de server.
Gooi je mailaccount van TN er eens af en opnieuw op.
Normaal zal je iPhone zelf IMAP in- en uitgaande mail instellen als je uw e-mailadres en wachtwoord invult in het eerste scherm.
Mocht je POP3 3 gebruiken en de mails van de server laten verwijderen kan je bovenstaande uiteraard niet doen.
gelijkaardig probleem via outlook 2013. (en nog geen oplossing)
net alsof de smtp server onze toegang weigert, paswoord en login niet meer herkent.
Probleem is donderdag late namiddag zomaar opgekomen. Heb ook andere mail software geïnstalleerd (Thunderbird) , maar probleem ook daar.
heb al verschillende keren telenet gebeld, maar daar erkennen ze een probleem omtrent dat tijdstip te hebben veroorzaakt op de webmail. Maar ...stellen niet te zoeken naar oplossingen als de klant andere applicaties :outlook/Thunderbird enzovoort gebruikt. ......Klant moet maar webmail gebruiken. ???
Ik weet niet of het daar mee te maken heeft maar dit week end doet Telenet een software release (waar ze in de praktijk al een ganse week mee bezig zijn) en dit zorgt voor de nodige probleempjes met het zwaartepunt op zondag.
Maar de problemen met de smtp server van Telenet is een terugkerend fenomeen waar er dikwijls mee geworsteld wordt ondanks de juiste instellingen.
En hoe wordt dit juist opgelost want ik heb dit probleem nu ook om mijn iPhone en Ipad?
De oplossing voor dit smtp probleem, is gewoon het wachtwoord van je mail veranderen. Blijkt dat vele oude klanten nog een simpel wachtwoord hebben, dat plots niet meer aan de veiligheidseisen voldoet. Zonder enig bericht van Telenet, heb je dus een wachtwoord reset nodig.