Beantwoorden
karelbal
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Is deze IMAP RESET-mail spam of phishing?

Spam / Phishing ??? of echt  ?

mail van "No-reply" <xxxxxxxxxxxx@telenet.be>;    en "No-reply" <xxxxxxxxxxxxxxxxx@telenet.be>; 

Geacht lid,
Let op: je Telenet-account heeft enkele onderbroken berichten vanwege een IMAP-fout, er zijn in totaal (3) niet-bezorgde berichten.
om e-mail op te halen, gaat u naar het onderstaande onderhouds portaal om uw IMAP-account opnieuw in te stellen en e-mail automatische op te halen.
IMAP RESET 

Bedankt om voor Telenet ke kiezen.
 Vriendelijke groeten,
Telenet-klantendienst
 

Inhoud gewijzigd door Lieselotte (mod) | Reden: Persoonlijke inhoud + URL verwijderd

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: IMAP-RESET berichten spam of echt

0 Likes
8 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Is deze IMAP RESET-mail spam of phishing?

@karelbal 

Is vals. Zeker al gezien aan afzenders.

En als je op link blijft duwen en niet alleen 1x klikken zie je in popup welke valse site erin vermeld staat.

De mail doorsturen naar abuse@telenet.be omdat afzenders van telenet.be zijn. Daarna deze ook doorsturen naar verdacht@safeonweb.be

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
karelbal
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Is deze IMAP RESET-mail spam of phishing?

wat kan ik doen als ik niets meer kan verzenden met Telenet-webmail ?

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Is deze IMAP RESET-mail spam of phishing?

@karelbal 

Hoe bedoel je?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
karelbal
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Is deze IMAP RESET-mail spam of phishing?

misschien hoort dit hier niet besproken te worden,

maar mijn vrouw kan niets meer verzenden en heeft onlangs paswoord nog maar verandert, een week later mail van abuse@telenetgroup.be dat ze haar paswoord terug is gereset en terug moet wijzigen..

Terwijl ze nog wel kan inloggen maar niets kan verzenden...

soms weet je niet meer welke mails je mag geloven, niet waar ??

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Is deze IMAP RESET-mail spam of phishing?

@karelbal 

Ja het ambetante bv is als je site anonymous gebruikt dat voor iedereen toegankelijk is, je zelf een mail als verzender kan invullen, ook al is die niet van jouw. Als daar dan link instaat waar je op klikt en gegevens ingeeft kan je zwaar gefopt zijn 

Bij twijfel nooit klikken, en zelf naar mijn telenet gaan en dan aanpassing of wijziging doen. Is trouwens beste voor elke dienst.

Edit: abuse@telenetgroup.be zie ik niet direct via deze email iemand contacteren voor een wachtwoord wijziging (kan verkeerd zijn)

Kan je vrouw niet een nieuw passwoord wijzigen via mijn telenet en dan inloggen via telenet webmail?

Indien niet lukt contact opnemen via tel nr 015/.66.66.66 of op whatsapp of FB

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Lieselotte1
Moderator
Berichten: 16
Topicwurm! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Is deze IMAP RESET-mail spam of phishing?

Hey @karelbal!

 

Ik wou je even laten weten dat ik de e-mailadressen uit je post heb aangepast omdat deze persoonlijke informatie bevatten.

 

Groetjes, 

Lieselotte

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewLieselotte | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Is deze IMAP RESET-mail spam of phishing?

@karelbal de mail die je hier hebt gedeeld is wel degelijk een phishing e-mail en komt niet van Telenet.

Het kan trouwens wel gebeuren dat het Telenet (bij ongewoon gedrag of verkeer vanuit je mailbox) het verzenden van e-mails blokkeert.
Men gaat dan de klant inderdaad vragen om het wachtwoord te wijzigen, naar iets totaal anders. Wijzig je het terug naar hetzelfde, zal de mailbox niet vrijgegeven worden. 

Dus best toch eens een volledig nieuw wachtwoord instellen en dan opnieuw aanmelden op al je toestellen.

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Is deze IMAP RESET-mail spam of phishing?

Een goede raad: in al die mails nooit klikken op een link in de mail. Ga altijd met je browser rechtstreeks naar mijn.telenet.be om je instellingen te veranderen of naar het inlogscherm van webmail.telenet.be voor je mails (tenzij je een ander e-mailprogramma gebruikt.