Beantwoorden
Tomy1974
Experienced Meerweter
Berichten: 99
Even demarreren... Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Issues met Windows 10 e-mail & printer door Safespot

We hebben een probleem met onze mail programma van Windows 10 in te stellen.

We hebben de richtlijnen gevolgd van Telenet om deze in te stellen, maar het werkt nog altijd niet.

www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/guide/e-mailprogramma-instellen-voor-je-telenet-e-mailadres#/windows10

We gebruiken de SafeSpot en Guard van Telenet.

Weet iemand hier een oplossing voor?

0 Likes
24 reacties
Tomy1974
Experienced Meerweter
Berichten: 99
Even demarreren... Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Issues met Windows 10 e-mail & printer door Safespot

Juist een telefoon gekregen van de technische afdeling Telenet.

Ze weten van het probleem, zou ergens een bug zijn.

Dat Safespot het actief-profiel openbaar zet in plaats van privé of dergelijks.

Dus een ander niveau van scannen en blokkeringen.

En zijn dus bezig met het probleem.

0 Likes
promethius
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Issues met Windows 10 e-mail & printer door Safespot

ik heb ook problemen met windows live mail en homespot.
de werkmails (unit-t) komen altijd binnen maar mijn prive mail adres @edelh...s.com komen niet meer binnen. na uitschakelen van guard en safespot voor dit toestel werkt het wel terug. ook had ik de app staan op mijn pc van safespot. nu heb ik ontdekt dat wanneer ik de app verwijder en de guard aanleg op de gsm app dat alles terug werkt. mijn probleem met de mails kwam dus van de app op mijn pc.

G__F
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Issues met Windows 10 e-mail & printer door Safespot

Heb ook problemen met synchroniseren van mijn telenet email, mijn andere 2 accounts synchroniseren wel op mijn pc.  Het probleem is ook na het installeren van Safespot guard. Op smartphone geen problemen. Is hiervoor al een oplossing?

LM3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Play Fit Alles op zijn plek! Netjes! It's your third party!

Issues met Windows 10 e-mail & printer door Safespot

@Suzy Hallo, zodra safespot geinstalleerd is, kan ik niet meer printen met mijn HP officejet pro 7730. De printer toont zich offline in windows 10. (via imac/mobile printing geen probleem).  Ik kan de printer wel pingen.  Ook via de HP smart software ziet de printer als online (inkt niveau opvragen lukt). Eerst logische keuze is dan herinstallatie van de drivers, maar in dat geval komt printerdriver in status "stuurprogramma is niet beschikbaar".  Na verwijderen safespot, herinstallatie van printer werkt printer opnieuw....  Vervolgens opnieuw safespot geinstalleerd, helaas printer blijft offline.... (uren gezocht om te beseffen dat safespot aan de oorzaak ligt, zou leuk zijn dat je meer controle en vooral zicht hebt over wat safespot doet... advanced info/settings...)

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Issues met Windows 10 e-mail & printer door Safespot

@LM3 @Tomy1974 @lorre @KurtPoperinge ondertussen is er een nieuwe versie van Safespot Guard uitgekomen (14/4), deze zou het probleem met printen en het probleem met het opnieuw installeren van Safespot Guard op Windows moeten oplossen. Installeer het dus zeker eens opnieuw!

 

Voor het issue met de synchronisatie van de e-mails heb ik nog geen update. 

@Tomy1974 @promethius @G__F, doet dit probleem zich nog steeds voor bij jullie? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Tomy1974
Experienced Meerweter
Berichten: 99
Even demarreren... Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Issues met Windows 10 e-mail & printer door Safespot

Goedendag, bedankt voor de melding.

Had deze al terug geprobeerd te installeren, maar geen succes.

Heb het juist nogmaals geprobeerd en terug geen mogelijkheid om een activatiecode in te geven in de Safespot Guard voor Windows-toestellen.

Na de installatie neemt Safespot eventjes de beveiliging over en binnen enkele minuten schakelt deze zich zelf terug uit en neemt windows alles terug over.

De korte periode dat Safespot de beveiliging doet, staat mijn in de Safespot bij Modules en bij de Firewall de "Actief Profiel - Wifi" nog altijd als Openbaar.

Heb de windows toestellen wel kunnen activeren op onze oude modem, nadat deze vervangen (einde december 2019) is geworden niet meer mogelijk.

Safespot-206.JPGSafespot-207.jpg

0 Likes
KurtPoperinge
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Issues met Windows 10 e-mail & printer door Safespot

Draadloos printen op HP Envy 5530 in combinatie met Safespot werkt nu ! Goed nieuws!

G__F
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Issues met Windows 10 e-mail & printer door Safespot

Beste Suzy,

 

Het probleem met synchroniseren van mijn telenet account is opgelost. 😊

Bedankt 👍

Tomy1974
Experienced Meerweter
Berichten: 99
Even demarreren... Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Issues met Windows 10 e-mail & printer door Safespot

Het probleem was opgelost vorige vrijdag, toen heb ik ook alle toestellen (ook Windows) kunnen activeren. Hoera.

En zelf Windows mail werkte prima voor een Telenet account.

Vanaf nu maandag in de voormiddag werkte de Windows Mail ineens terug niet meer.

Ze hebben toen wel een juist een update laten uitvoeren via Safespot

(Een updateproces is succesvol afgerond. Productversie: 6.6.15.207 Engineversie: 7.84460 (14013232))

Dus terug een probleem, maar een deel is eindelijk opgelost geraakt.

De reden was dat niet alles verwijderd was van Safespot via de Uninstall van Safespot zelf, moest gebeuren via Windows en programma's (app's).

Dit heb ik toen zelf ergens in januari al eens aangehaald of dat dit misschien het probleem was.

Dikke 2 maanden verder en voilà.

Tomy1974
Experienced Meerweter
Berichten: 99
Even demarreren... Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Issues met Windows 10 e-mail & printer door Safespot

Het laatste probleem voor mij van Windows mail is ook opgelost geraakt via een nieuwe update van de Safespot Guard (Windows).

Eindelijk, nu verder testen en blijft het hopelijk werken.

0 Likes