42039
netweters
|
18500
gesprekken
|
19989
vragen
|
We hebben een probleem met onze mail programma van Windows 10 in te stellen.
We hebben de richtlijnen gevolgd van Telenet om deze in te stellen, maar het werkt nog altijd niet.
www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/guide/e-mailprogramma-instellen-voor-je-telenet-e-mailadres#/windows10
We gebruiken de SafeSpot en Guard van Telenet.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb je de instellingen volledig kunnen doen?
Is uw wachtwoord minstens 8 lang?
Staat er minstens één cijfer of één speciaal teken in je wachtwoord?
Heb je nagekeken of je u nergens vergist hebt?
Kan je iets meer uitleg geven dan dat het niet werkt?
Alvast bedankt voor jou reactie. Gisterenavond eens beginnen te zoeken en het probleem gevonden. Maar geen oplossing, het probleem is de Safespot Guard van Telenet deze blokkeert verschillende zaken zoals de synchronisatie van de Windows mail en tevens ook print- en scan opdrachten.
@Tomy1974 ik heb je feedback omtrent Windows 10 e-mail synchronisatie issues door Safespot Guard doorgegeven aan de Safespot collega's. Ze gaan dit onderzoeken. Indien ik er nieuws of feedback over verneem, laat ik het zeker weten in deze thread.
@Tomy1974 @Niels kunnen jullie me even vertellen van welk merk jullie printer is? Graag ook het model, dan kan ik dit doorgeven voor verder onderzoek.
Men heeft op dit moment maar enkele voorbeelden van klanten die een probleem ervaren bij HP-printers in combinatie met Safespot Guard, hier komt er binnenkort een oplossing voor. Daarom even controleren of jullie ook een toestel van HP hebben of toch een ander.
Canon TS8000
Ik heb een HP 6700 Officejet.
Ze hebben me vandaag gebeld voor dit probleem en dat ze er zoals je al zei van op de hoogte waren maar een timeframe voor een oplossing hadden ze niet.
@Tomy1974 even in verband met je Windows mail. De collega's hebben het getest met een Telenet e-mailadres op Windows mail en ze ondervonden zelf niet direct issues. Daarom enkele vragen voor het onderzoek:
Normaal weten ze dit al. De provider is Telenet, gebruik imap en zou geen poorten moeten instellen voor in- en uitgaande mail.
Heb het stappenplan gevolgd van Telenet.
De mail werkt perfect van het moment dat ik de Safeguard uitzet.
In de Safeguard staat mijn firewall van de WiFi wel op Openbaar.
Bij de desktop staat deze op privé, verbonden via kabel en hier werkt de mail wel.
Misschien heeft het ook te maken met de niet volledige ingestelde modem?
Nu willen de app's via Play Store ook al geen updates meer uitvoeren, hiervoor moet de Safespot Guard uitgezet worden. Heb de Play Store de ganse dag laten proberen via 4G, TelenetWiFree, thuisnetwerk en andere gekende netwerken.
Geen succes als de Safespot Guard opstaat.
Zou dit kunnen samenhangen met de problemen van de modem thuis, gezien dat de software van Safespot op de modem geïnstalleerd en geactiveerd word.
Dus neem ik ook aan omdat alles over VPN gaat, dit via de modem thuis gaat?
@Tomy1974 schreef:
...
Dus neem ik ook aan omdat alles over VPN gaat, dit via de modem thuis gaat?
@Tomy1974 op een iOS of Android device maakt Safespot gebruik van de VPN techniek om toegang tot (potentiële) kwaadaardige websites te controleren. Dit is een 'interne' VPN, enkel op het toestel zelf, om de trafiek om te leiden via een applicatie op het toestel om die check te kunnen uitvoeren. Het is dus geen VPN zoals iedereen een VPN kent, maar enkel intern op het toestel.
En bedankt voor de info i.v.m. je e-mail instellingen, heb deze doorgestuurd.
Heb ook problemen met printen sedert de installatie van safespot. Kan vanop mijn Windows 10 laptop niet meer draadloos printen op Hp Envy 5530. Van alles geprobeerd maar niets lukt. Ook de HP print doctor kan het probleem niet oplossen. Tijdens de laatste fase van de procedure wordt de printer niet gevonden. Printen van smartphone lukt wel...
hier identieke problemen geen mail en geen printer . en bij de helpdesk krijg ik als antwoord:vreemd
Inderdaad, ofwel werken ze eraan ofwel "vreemd" dat probleem kennen we niet. Hopelijk werken ze effectief er aan. Bij mij enkel Safespot uitzetten en alles werkt behalve Safespot.
Kan nu de Safespot (guard) niet meer activeren op mijn laptop.
Toch staat in de instellingen van windows dat alle beveiliging gekoppeld is aan de Safespot.
Ook is "Wifi-verbindingen bewaken" in de firewall niet actief, op mijn desktop is dat wel het geval.
Werkt hij nu of niet?