24749
netweters
|
152305
antwoorden
|
20689
vragen
|
Sinds een tweetal dagen kan ik geen e-mails meer verzenden met telenet Webmail.
Ontvangen gaat wel nog.
Ik krijg de volgende foutmelding :
Bericht verzenden mislukt: mail.SEND_FAILURE
method: [unknown]
msg: SMTP server reported: MESSAGE_NOT_DELIVERED
code: mail.SEND_FAILURE
detail: soap:Sender
trace: qtp649734728-117411879:1518121447721:c29d6193c24faf83
request:
Body: {
SendMsgRequest: {
_jsns: "urn:zimbraMail",
m: {
e: [
// [0]:
{
a: "xxxx@telenet.be",
p: "xxx",
t: "t"
},
// [1]:
{
a: "xxxx@telenet.be",
t: "f"
}
],
idnt: "00000000-0000-f000-8000-0000000296ed",
mp: [
// [0]:
{
ct: "multipart/alternative",
mp: [
// [0]:
{
content: {
_content: "Test Test
"
},
ct: "text/plain"
},
// [1]:
{
content: {
_content: "<html><body><div style="font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt; color: #000000"><div>Test&nbsp; &nbsp; Test</div></div></body></html>"
},
ct: "text/html"
}
]
}
],
su: {
_content: "Test"
}
},
suid: 1518121447637
}
},
Header: {
context: {
_jsns: "urn:zimbra",
account: {
_content: "xxxx@telenet.be",
by: "name"
},
authToken: "(removed)",
csrfToken: "0_9e37083d75a6130a820806732aff70dcc0a6c6cc",
session: {
_content: 182247301,
id: 182247301
},
userAgent: {
name: "ZimbraWebClient - GC64 (Win)",
version: "8.7.0_GA_1659"
}
}
}
Foutenrapport verzenden
Details verbergen
De laatste tijd zijn hier regelmatig mensen die klagen dat hun email adres blacklisted is en dat ze geen emails meer kunnen versturen (bvb https://www.netweters.be/t5/E-mail/Waarom-is-mijn-e-mail-blacklisted/m-p/31561).
Je dient dan contact op te nemen met de Telenet helpdesk 015 66 66 66 en je eigen email terug van de zwarte lijst te laten verwijderen.
Best wel eerst even controleren of het geen andere oorzaak heeft natuurlijk (settings correct, paswoord niet vervallen of fout ingegeven, enz.). Dus best eerst ook even aanloggen op Telenet Webmail en settings controleren op https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/
@Ex-Netweter, wat BertXL vertelde klopt zeker en vast. Maar we willen je eerst aanraden om je wachtwoord te resetten. Afgelopen periode zijn er van Telenet uit mailboxen geblokkeerd, omdat deze gebruikt werden om spam uit te versturen. Zelf heb je dit niet altijd door, daarom dat we ze proactief blokkeren, wel enkel het versturen van mails wordt geblokkeerd.
Normaal gezien heb je hier dan ook wel een e-mail over ontvangen. Probeer dus zeker eerst je wachtwoord te resetten, als het versturen van mails dan terug lukt, was dat de oorzaak. Indien je dan nog steeds geen mails kan versturen, volg dan zeker de stappen die @BertXL je adviseerde!
Oef, het is me gelukt.
Ik heb dus een nieuw wachtwoord aangevraagd en geinstalleerd,wat wel eventjes zoeken was omdat ik
eerst niet door had dat er een nieuwe code-wachtwoord moest aangevraagd worden,welke dan pas kon gebruikt worden om een nieuw persoonlijk wachtwoord te maken.
In elk geval werk alles terug normaal.
Bedankt voor de snelle hulp.
kan geen bericht verzenden
@Ex-Netweter lees heel deze topic dan weet u wat u moet doen.
Jos