Beantwoorden
Bacco_Bob
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Netjes! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Kan je spam afblokken?

Hallo, dagelijks krijg ik een aantal mails die automatisch in de map spam terechtkomen. Vaak van dezelfde afzenders. Is er een manier om dergelijke mails waarvan je zeker weet dat het spam is, dat je die kan afblokken dat ze zelfs niet tot in de spam geraken?

 

 

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je spam afblokken?

@Bacco_Bob  

Je zou al eens kunnen kijken wat voor emails dat zijn. Soms zijn deze afkomstig van sites die je hebt bezocht en waar je dus de inhoud van hebt moeten accepteren. Je kan je er dan op uitschrijven op en dan ontvang je die mails ook niet meer. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kan je spam afblokken?

@Bacco_Bob je kan spam op verschillende manieren blokken, maar dan moeten we weten welke e-mail client je gebruikt of je gewoon webmail van Telenet bedoelde.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bacco_Bob
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Netjes! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Kan je spam afblokken?

Dag KristofDW. Ik gebruik bijna altijd de webmail. En daar komt dan dagelijks spam, wel in de map met spam. Eigenlijk zijn het bij mijn weten altijd mails die spam zijn en vaak dezelfde heb ik de indruk. Het zou bv leuk zijn dat er ergens iets bestond waar ik dan op klikken, afzender blokkeren en dat die mails niet meer tot in de spam geraken. Want als ik een week of 2 niet kijk, dan staan daar 100 mails ofzo in. 

0 Likes
Bacco_Bob
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Netjes! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Kan je spam afblokken?

Er staat altijd "externe afbeeldingen worden niet weergegeven". Ik druk dan niet op afbeeldingen weergeven, omdat het toch spam is en ik niet weet of dat kwaad kan. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je spam afblokken?

@Bacco_Bob 

Je kan in webmail een regel maken en als actie weggooien selecteren.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Kan je spam afblokken?

Webmail regels werken enkel voor berichten die in de inbox komen, dus regels om mail weg te gooien die in de spambox komen werken niet.

Als je regels wil maken moeten de mails dus richting inbox gaan. Dit kan je door in "Mijn Telenet" de SPAM detectie uit te schakelen of te laten markeren als SPAM.

Dan kan je regels maken om de mails van bepaalde afzenders weg te gooien of om alle mails die gemerkt zijn als SPAM weg te gooien.

Als je zelf wil nazien of er geen mails foutief gemerkt zijn als spam zou ik het volgende doen:

- In "Mijn Telenet" de mails laten merken als spam.

- Regels maken om mails van bepaalde afzenders weg te gooien.

- Eventueel kan je dan nog als laatste regel de mails die gemerkt zijn als SPAM naar de spambox sturen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.