Beantwoorden
JTH
Professional Beetjesweter
It's your ninth party! Handje vol! It's your eighth party! Mooi, mooi!

Mail bruikbaar in Outlook na 14 september?

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Zal e-mail na 14sept. nog bruikbaar zijn in Outlook?

0 Likes
11 reacties
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Waarom niet?

Kan je je vraag wat toelichten?

0 Likes
K-330
Experienced Veelweter
Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! WOW! De magic number!

Misschien is de vraag:

- als ik geen diensten van Telenet heb en heb nog een e-mail van hen, dan wordt er niks van Telenet ontvangen na 14/9.

- Ofwel, dat ie alle mail in outlook leest en vanaf 14/9 niet meer gaat? Wat mij verwonderd?

- ...  Maar @JTH zal wel iets anders bedoelen...

0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Misschien heeft hij het over deze mail die Microsoft recent uitstuurde naar alle Hotmail (Outlook.com en Live) e-mail gebruikers die een "onveilige" App of Mail client gebruiken om hun Hotmail account te raadplegen (apps die minder veilige verificatiemethoden gebruiken om verbinding te maken met de Outlook.com e-mail account).

Op 16 september 2024 kunnen apps die minder veilige aanmeldingstechnologie gebruikengeen toegang meer krijgen tot uw e-mail.

De veiligheid van uw gegevens heeft de hoogste prioriteit bij Microsoft. Om uw account veilig te houden biedt Microsoft geen ondersteuning meer voor het gebruik van e-mail- en agenda-apps van derden die u vragen u aan te melden met alleen de gebruikersnaam en het wachtwoord van uw Microsoft-account. Voor meer veiligheid moet u een e-mail- of agenda-app gebruiken waarmee moderne verificatiemethoden van Microsoft worden ondersteund. Als u geen actie onderneemthebben uw e-mail-apps van derden vanaf 16 september 2024 geen toegang meer tot uw Outlook.com-, Hotmail- of Live.com-e-mailadres.

Ook oudere versies van Microsoft Outlook zullen niet meer werken. 

Oplossing: nieuwere versie van Office, Office 365, of een andere ondersteunde applicatie (Thunderbird, ...)

Maar dit gaat natuurlijk niet over Telenet mail.

K-330
Experienced Veelweter

Maar dan vraag ik mij af, waarom @JTH dat hier gepost heeft, als het niks met Telenet te maken heeft? Dan kan men beter dit afsluiten, niet?

0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Laat ons nu even de tijd nemen en wachten tot @JTH een antwoord stuurt met wat uitleg 😉

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Hier mogen gerust vragen gesteld worden waar Telenet niets met te maken heeft.

0 Likes
K-330
Experienced Veelweter

@WG94 @janne_man Je hebt mensen die hun rekening krijgen van Telenet, die dat regelen voor derden bijv. Dus ja, open laten 🙂

0 Likes
JTH
Professional Beetjesweter
It's your ninth party! Handje vol! It's your eighth party! Mooi, mooi!

@flip1953 

Ja, ik heb die mail gekregen en vermits je die mail enkel krijgt als je ook gebruik maakt van een “onveilige “ app of wat dan ook vroeg ik mij af of mijn Telenet mail-account veilig genoeg bevonden wordt door Microsoft of niet.

Uit de teneur van de reacties begrijp ik dat het gebruik van mijn Telenet account in een Microsoft omgeving geen probleem vormt.

Bij deze mag de vraag dan ook als beantwoord beschouwd worden.

Dank aan allen die de moeite gedaan hebben om te reageren.

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Dit is al uitvoerig besproken hier: Opgelost: Op 16 september stopt Microsoft met bepaalde mail apps - De Netweters  

Samenvatting: die mail gaat over je Microsoft mailbox (Outlook.com) en heeft niets te maken met je Telenet mailbox.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Gewoon update en alles is veilig

https://www.seniorweb.nl/nieuws/in-onveilige-mail-app-geen-outlook-mails-meer

Zullen zeer oude computer zijn met weinig ondersteuning zijn of app's die nooit ge update zijn

0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter

Ik kom nog eens terug op het probleem dat je voortaan geen Hotmail, Outlook of Live e-mail account meer kan gebruiken als je een "onveilige" App of e-mail programma gebruikt.

Ik gebruikte tot nu toe Outlook 2016, en sedert enkele weken kreeg ik geen verbinding meer met mijn Hotmail accounts.

Als mogelijke oplossing heb ik - zoals MS voorstelt - de gratis Outlook App voor Windows geïnstalleerd, maar ik vind deze App toch minder goed dan de Office Outlook die ik gewoon ben ☹️

Ik was al van plan om een nieuwe recentere Office licentie te kopen, maar heb intussen de oplossing gevonden:

• gewoon alle Hotmail/Outlook.com/Livee-mail accounts deleten (gezien dit imap is, gaan hierbij geen mails verloren)
  • daarna één voor één deze accounts opnieuw toevoegen (telkens Outlook terug opstarten na het toevoegen van een account).

Alles werkt terug perfect. Ik heb wel vastgesteld dat deze nu niet meer als "IMAP/SMTP" maar als een "Microsoft Exchange" account aangeduid staan.

Conclusie: Office Outlook 2016 is nog altijd een "veilige" e-mail applicatie, geen reden voor een update ...

PS

Ik ben wel al mijn Inbox regels kwijt door de accounts te verwijderen (maar het was toch eens nodig om hierin wat opkuis te houden) 🤗

0 Likes