Beantwoorden
Grumpy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Mail komt 2x binnen in outlook?

Beste,

Ik heb een primair en een alias mail adres. Nu krijg ik een mail binnen, op de web-mail van de alias en het primaire mail adres, staat bij bijde mailadressen 1 ongelezen mail. So far, So good!!!

Ik start Outlook op en deze haalt de mail binnen. Nu krijg ik op bijde mail accounts (primair en alias) 4 ongelezen mails binnen. (2 bij primaire en 2 bij alias account) Wat doe IK fout of heb ik nog niet goed ingesteld?? Wacht geduldig op jullie oplossing.  Man Knipoog

0 Likes
13 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mail komt 2x binnen in outlook?

@Grumpy  heeft u de beide email adressen ook ingesteld op de outlook? Als dat zo is en men gebruikt IMAP instellingen gaat u op de twee mail programma's de emails zien. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mail komt 2x binnen in outlook?

Met een alias blijft je slechts één brievenbus hebben. Aan die bus hangen twee labels: één met je primair adres en één met je alias. 

Outlook weet niet en kan ook niet weten of een adres een alias is. Outlook koppel je maar met slechts één van die twee adressen. Als je ze beide opgeeft, dan gaat Outlook voor beiden dezelfde post ophalen.

Als je in Outlook je inkomende mails naar je primair adres gescheiden wil houden van de mails geadresseerd met je alias, dan moet je daar een regel voor maken. Als je deze behoefte hebt kan je deze regel beter maken in de webmail van Telenet (in de veronderstelling dat het om je primaire Telenet adres gaat). Als je dat daar doet en heb je nog een ander toestel waarop je uw mail leest, zal dat daar dan ook gescheiden staan.

hondaboy
Experienced Meerweter
Berichten: 93
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?

Mail komt 2x binnen in outlook?

Je kunt ook een tweede account aanmaken in "mijn telenet" i.pl.v. een alias.

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Mail komt 2x binnen in outlook?

Ik had dat ook voor op mijn iPhone en iPad dat al mijn mails dubbel binnen kwamen. Ik heb gewoon op beide toestellen de Apple mail app verwijderd en heb nu juist nog outlook als mail app.

Nu komen mijn mails enkelvoudig toe.

Never trust in Dust
0 Likes
Grumpy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Mail komt 2x binnen in outlook?

Hoi @patrick37, Outlook staat op POP3/SMTP ingesteld.

0 Likes
Grumpy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Mail komt 2x binnen in outlook?

@janne_man, bedankt voor de info, maar...... ik krijg 2 veschillende mails, ééntje (van Jan) voor mijn primaire adres en ééntje (van Betty) voor mijn alias, 2 verschillende namen, dus niets aande hand denk je. Tot ik de mail in Outlook binnen krijg, Outlook heeft 2 inkomende mailboxen, 1tje voor mijn primair adres en eentje voor mijn alias. de mailtjes worden gescheiden, ik zie dat er 2 mailtjes (van Jan) op mijn primair en 2 mailtjes (van Betty) op de alias account zijn binnen gekomen. Raar maar Waar, het zijn 2 dezelfde mails van Jan en 2 van Betty. Gefrustreerde smiley Hoop dat het een beetje duidelijks. Smiley Knipoog

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mail komt 2x binnen in outlook?

Als je een alias gebruikt heb je maar één mailbox, de mailbox van het hoofdadres. Bij het aanmaken geef je enkel een tweede naam aan dezelfde mailbox.

In Outlook haal je alle mails binnen van een mailbox. 

Stel dat je hoofdadres hoofd@telenet.be is en dat je hierop een alias aanmaakt met als naam alias@telenet.be. Als er nu een mail gestuurd wordt naar hoofd of naar alias maakt niets uit, beiden zijn één en dezelfde mailbox.

Je laat Outlook de mails binnenhalen van hoofd, dan krijg je alle mails binnen ook als ze gericht zijn aan alias. Je laat daarna de mails binnenhalen van alias, dan krijg je opnieuw alle mails binnen ook als ze gericht zijn aan hoofd.

 

Een alias is geen andere mailbox dan deze waarop de alias betrekking heeft. Wil je deze absoluut persé automatisch gescheiden houden, dan maak je geen alias aan maar wel een tweede mailbox of hoofdadres.

 

Een alias is niets anders dan een tweede label op dezelfde bus. De mailverdeling komt bij een alias altijd in dezelfde bus als het hoofdadres van die alias.

 

Met een reactie die je later gegeven hebt, weet ik dat er iets eigenaardig is. Je schrijft dat je pop3 gebruikt voor inkomende mail. Doorgaans is het zo dat zodra je mail haalt uit de pop3 server, deze mail ook gewist wordt op die server. In de normale pop3 reactie zou je enkel mail binnenkrijgen daar waar je ze eerst binnenhaalt en met de andere niets. Vermits dat dit niet het geval is, heb ik het sterke vermoeden dat je imap gebruikt.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mail komt 2x binnen in outlook?


@janne_man  schreef:

... knip ...

 

Met een reactie die je later gegeven hebt, weet ik dat er iets eigenaardig is. Je schrijft dat je pop3 gebruikt voor inkomende mail. Doorgaans is het zo dat zodra je mail haalt uit de pop3 server, deze mail ook gewist wordt op die server. In de normale pop3 reactie zou je enkel mail binnenkrijgen daar waar je ze eerst binnenhaalt en met de andere niets. Vermits dat dit niet het geval is, heb ik het sterke vermoeden dat je imap gebruikt.


En dat kan ook verklaren waarom je vier mails binnenkrijgt: je gaat met outlook een eerste keer kijken en krijgt beide mails binnen vermits het feitelijk maar één mailbox is. Daarna gaat outlook nog eens kijken (voor het tweede account, niet wetende dat het eigenlijk hetzelfde is) en haalt ze wederom beide binnen. Dus wel degelijk IMAP, anders kan het niet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Mail komt 2x binnen in outlook?

Daarom dat ik maar één mailprogramma/app gebruik. Die van Apple heb ik allemaal verwijderd. Deze van Telenet gebruik ik apart. Ik gebruik alleen outlook mail programma/app. En in outlook staan al mijn e-mail accounts in. Mijn outlook mail adres, mijn Gmail adres, mijn Proximus adres (tijdelijk) en mijn Telenet adres. En bij mij komt alles nu enkel toe. Toen ik de mail app van Apple nog had, toen had ik hetzelfde probleem. Zelfs zonder de Apple mail app open te doen kwamen mijn mails van al mijn accounts dubbel, toe in outlook. Apple mail app volledig verwijderd en gedaan met het probleem.
Never trust in Dust
0 Likes
Grumpy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Mail komt 2x binnen in outlook?

@janne_man @StefaanH ,  Bedankt!!

Bij Bezorging het vinkje uitzetten en hopla, alles is weer goed.

Niks IMAP, niks ander mailbox. Alleen een vinkje!!! in outlook, Accounts, instellingen voor internet-e-mail.

Bedankt voor het helpen en zoeken naar een oplossing.

Groetjes Grumpy.

mail.jpg

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mail komt 2x binnen in outlook?

@Grumpy 

 

Als je het vinkje bedoelt "een kopie achterlaten op de server", dan is dat technisch gezien net hetzelfde als IMAP. Je haalt het bericht binnen op uw lokale client maar het blijft ook op de server. Dus wel degelijk IMAP fenomeen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Mail komt 2x binnen in outlook?

@StefaanH 

Klopt! En als je dat vinkje uit zet en je krijgt een belangrijke mail binnen, welke je per ongeluk wist, dan kan je die niet meer terug halen. Ik heb het ooit gehad bij Proximus en bij mij stond het vinkje aan en heb via webmail zo mijn verloren e-mail terug kunnen halen.

Never trust in Dust
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Mail komt 2x binnen in outlook?

En nog dat vinkje uitzetten gaat enkel maar als uw e-mail accounts geconfigureerd zijn in POP3. Als je uw e-mail accounts configureert in IMAP, dan worden de berichten automatisch gewist van de server bij het verwijderen uit Uw e-mail client. Dit in mijn geval. Ik heb nu maar een e-mail programma /app actief staan en al de rest verwijdert. Al mijn accounts zijn geconfigureerd in IMAP. En zo krijg ik geen dubbele mails meer binnen.

Never trust in Dust
0 Likes