24748
netweters
|
152292
antwoorden
|
20688
vragen
|
Er is niets veranderd aan de instellingen, werkte al voor jaren. Foutmelding: zie foto schermafdruk.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey daar!
Ik ben niet zeker of je dezelfde melding kreeg want je foto moet eerst door een Krak of moderator worden geaccepteerd, dus misschien kan dit je helpen? https://www.netweters.be/t5/E-mail/Foutmelding-in-Thunderbird-bij-verzenden-e-mail/m-p/61311
Neen, dit is de melding:
Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail: de mailserver stuurde een onjuiste begroeting: albert.telenet-ops.be bizsmtp Blocked due to spam, please contact abuse.
Hey!
Als ik het goed lees is er een problem met spam want er staat "Blocked due spam" oftewel "Geblokkeerd door spam". Dit komt omdat ze ervan uitgaan dat je spammails stuurt. Wat misschien niet correct is.
Ik heb je afbeelding juist goedgekeurd. Blijkbaar ben je op een blacklist geraakt wegens spam. Wat is het domein (bijv. telenet.be) waarnaar je een mail wil versturen? Wellicht moet je contact opnemen met Telenet om dit op te lossen.
Heb je meer dan één mailboxen in Thunderbird?
Zo ja, kan je dit hebben als je een bericht verstuurt uit malbox A met het 'Van' adres van mailbox B.
Dag Bjorn, het maakt niet uit naar welk domein, verschillende geprobeerd. Via webmail gaat het wel zonder problemen. Met Thunderbird vanaf mij Gmail adres werkt ook. Het is wel zo dat wij regelmatig groepsmails versturen naar de leden van onze Werelddansgroep (90 leden).
Ja, 3 mailboxen, maar het is gewoon van mailadres A (Telenet) naar gelijk welk mailadres. Ik heb Thunderbird op 2 PC's, probleem is op beide.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-zijn-de-beperkingen-bij-het-versturen-van-e-mails/
Hoewel dit binnen de limieten valt denk ik toch dat dit de oorzaak is van het probleem.
Hiervoor neem je beter telefonisch contact op via het nummer 015 666 666 of via Facebook of Twitter of WhatsApp (+32 468 001098, voorlopig enkel berichten).
Hmm, het antwoord van Telenet:
Dag Mark, helaas hebben we zelf geen zicht op Thunderbird. Aangezien je met Webmail zelf geen problemen merkt, ligt de oorzaak hier bij Thunderbird. We raden je aan om de mailinstellingen eens na te kijken en verder met de ontwikkelaar contact op te nemen. Marianne.
Mijn antwoord, voor wat het waard is:
Tja, nochtans werken de domeinen gmail.com en dansmelodia.be nog steeds normaal met Thunderbird. Lijkt me sterk dat Thunderbird plots een melding gaat verzinnen over de mailserver albert.telenet-ops.be en dat op 2 computers. Maar ‘k ben geen specialist…
Probleem dus nog niet opgelost.
Probeer is modem en dan decorder even af te zetten.
Helpt niet, heeft al een dik uur zonder stroom gestaan.
Dat gmail.com en dansmelodia.be nog werken heeft meer dan waarschijnlijk te maken met het feit dat die met een andere uitgaande (SMTP) server werken.
Volgens mij heb je te maken gehad met een Telenet medewerker die niet goed op de hoogte is. Zoals ik het zie komt die melding immers niet van TB, maar van hun server albert.telenet-ops.be. Ik zou het nogmaals proberen, maar vertel erbij dat je via Netweters bent doorgestuurd. Of je kan eens proberen om rechtstreeks te mailen naar abuse@telenet.be. Of, iets minder koosjer, via deze link.
Kan je ook eens proberen om een blanco mail te sturen naar hallo@telenet.be met als onderwerp hallo?
Als je wil, dan mag je die specifieke mail (dus de reply met de foutmelding) eens selecteren in TB, dan op Ctrl+U duwen, de inhoud kopiëren en die via PM naar mij doorsturen. Dus NIET posten op het forum! Je kan een PM sturen door op mijn naam te klikken @sb en dan klikken op Deze gebruiker een privébericht sturen.
Ik heb gisterenavond probleem naar abuse@telenet.be gemaild, tot nu toe geen antwoord, maar het werkt wel gewoon weer. Bedankt allemaal voor de hulp en het meedenken.
Geen probleem. Samen zijn we wijzer dan alleen! 😁