42182
netweters
|
18606
gesprekken
|
20098
vragen
|
Ik ben overgestapt van Scarlet naar Telenet. Als mailadres gebruik ik mijn domeinnaam, gehost niet bij Telenet of Scarlet. Ik ontvang de mails via forwarding. Overgestapt omdat Scarlet, na jaren, plots al mijn inkomende mails blokkeerde. Verzenden kon nog wel. Daarvoor gebruikte ik de instellingen van Scarlet, maar met mijn mailadres, gekoppeld aan mijn domeinnaam. Ik gebruik altijd POP/SMTP omdat ik mijn mails lokaal wil bewaren. Ik ontvang nu mijn mails terug in Outlook door forwarding naar mijn Telenet-adres. Ik kan echter niet meer verzenden met gebruik van mijn adres, gekoppeld aan mijn domeinnaam, via SMTP. Het merkwaardige is dat, wanneer ik een inlog aanmaak voor Netweters, mijn adres gekoppeld aan mijn domeinnaam verschijnt (en dus niet mijn Telenet-mailadres voorgesteld wordt), samen met mijn Telenet-wachtwoord. Telenet zelf, waarmee ik via Whatsapp contact nam, verwijst me naar Netweters. Iemand die de instellingen kent om in Outlook een mailbox POP/SMTP aan te maken voor mijn mailadres, gekoppeld aan mijn domeinnaam, en te verzenden via mijn Telenet internet verbinding?
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: mail verbonden aan domeinnaam
Telenet gebruikt Authenticated SMTP; die kan alleen jouw telenet.be adres en eventuele aliassen verzenden.
Je kan eventueel unauthenticated SMTP proberen, maar dat is niet echt aan te raden.
Best gebruik zorg je ervoor dat je via de SMTP server van je hosting provider je mails kan versturen.
Ik heb al jaren een domeinnaam geregistreerd met mailhosting. Toen was dat PriorWeb, maar die zijn later overgenomen door Combell. Ik betaal daar nog altijd 25 euro/jaar voor, maar voor die prijs ga je het niet meer vinden, denk ik. Ik gebruik dus gewoon de POP/SMTP servers van Combell. Geen gedoe met forwarding en met een catchall maak ik zoveel adressen aan als ik wil.
Voor verzending van mails met andere domeinnaam dan @telenet.be moet je de POP3 en SMTP servers van de domeinnaamprovider gebruiken. Ik heb er zelf naast mijn Telenet account nog een 3-tal mailboxen met verschillende domeinnamen. Dat stel je eenmaal in en je hebt geen probleem.
Dat is nu net wat niet lukt in Outlook met Telenet abonnement.
Ik ben nu tijdelijk overgeschakeld naar Thunderbird maar verkies Outlook. Met mijn inloggegevens van mijn mailboxen bij mijn domeinnaam, een verbinding bij Telenet en Thunderbird werkt alles perfect. Met Outlook lukt het niet. Outlook wijzigt overigens telkens de ingegeven inloggegevens.