Beantwoorden
DRoels
Experienced Beetjesweter
Jij bent af! Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Notificaties via Google Form als spam?

Hallo iedereen, ik gebruik in Google Forms een feature waarbij bij een nieuwe "entry" in een Form een 'notification mail' stuurt naar een 5-tal e-mail adressen. Geen enkel probleem voor niet-Telenet e-mail adressen, maar Telenet beschouwt blijkbaar dat type mails als spam en blokkeert dus die mails (voor alle gebruikte telenet e-mail adressen). Hoe is dat op te lossen?

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: TN ziet "Notifications mail" uit google forms als spam

4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@DRoels 

En welke mail client gebruik je want daar zeg je niks over. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DRoels
Experienced Beetjesweter

Thunderbird, maar de mails komen zelfs niet in de spam terecht. Ze worden volgens mij 'hoger op' geblokkeerd.

patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@DRoels 

Heb je al eens in je Webmail gekeken van Telenet of ze daar niet in de spam terecht komen ? Kan zijn dat er ergens iets aan je email client is waardoor je de emails niet binnen zien komen. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DRoels
Experienced Beetjesweter

Ik zag in Webmail onder 'instellingen/E-mail regels', 2 regels staan (de enige regels die er in staan) die mogelijk betrekking hebben op de bedoelde mails (afkomstig van 'mailman-bounces' en 'sevos_leden'), waardoor die 'weggegooid' werden. Heb nu de regels aangepast naar 'In inbox bewaren' en zal afwachten wat er verder gebeurt. Misschien is het eenvoudiger die regels te verwijderen? Ik kan me evenwel niet herinneren dat ik die regels initieel zou ingebracht hebben.
Alvast bedankt voor de verwijzing.