42183
netweters
|
18606
gesprekken
|
20099
vragen
|
t
Tot voor kort werkte alles met standaard instelling zoals eerder oplossingen hebben opgegeven, Ik heb de alternatieven ook geprobeerd, maar zonder resultaat;
Ook de eindoplossing toegepast" probleem gevonden: blijkbaar mag in het device email adres geen punt/underscore/koppelteken staan" maar dan wordt je device mail niet aanvaard;;Wordt deze functie door Telenet misschien geblokkeerd?
Begrijp niet goed wat je bedoelt met "standaard instelling", "eerdere oplossingen", "alternatieven" en "eindoplossing" ???
Het is inderdaaad mogelijk dat Telenet strenger geworden is, en de recentse beveilligingsprotocols gebruikt (wat alleen maar toe te juichen is) ...
Heb je in de web interface van jouw Brother printer/scanner de correcte Telenet SMTP instellingen ingebracht?
Network > Protocol > POP3/IMAP/SMTP aanvinken > Advanced Settings:
Send E-mail Settings (SMTP)
Receive Email Settings (POP3/IMAP4)
Dan op Submit drukken. Je krijgt nu een pagina "Test Send E-mail configuration". Vul hier jouw e-mail adres in zodat de Printer jouw een test kan sturen. Dan nog eens op Submit (of Cancel als je geen test mail wilt sturen).
Nog 2 opmerkingen
Success.
Die instelling reeds geprobeerd ( exact op de wijze door U aangehaald) en krijg steeds dit:
Communication over the network using SSL was unsuccessful. The SSL settings may not be configured to match the server settings. Confirm the send e-mail server "Port" and the setting for "SSL/TLS".
Software en drivers optimaal ( worden door Windows 11 24h2 geinstalleerd want deze van Brother zijn niet meer compatibel met Windows 11).
Heb je een gmail account?
Misschien eens proberen via de gmail smtp (je zal bij Gmail een "App password" moeten aanmaken) ...
Vandaag is Telenet langs geweest, ook deze man kon geen oplossing vinden en bij Brother wijzen ze met de vinger naar Telenet, een oplossing geven doen ze niet;
ook met Gmail en app paswoord, geen resultaat
Dus heb ik maar een andere uitweg gevonden, een windows app ( Naps2 ) en dat werkt dan wel naar behoren ( maar dus niet rechtstreeks van de printer waarvoor ik deze in eerste instantie had aangekocht)
Alleszins dank voor het meedenken.
Er bestaat ook iets als "Easy scan to mail" bij Brother.
Dan wordt de scan ge-upload naar de "Brother Cloud", en van daaruit naar je mail adres gestuurd?
@Mikey1954 schreef:ook met Gmail en app paswoord, geen resultaat
Dan is het toch duidelijk dat het geen Telenet probleem is?
Ben je zeker dat de printersoftware van jouw Brother toestel up-to-date is (ik bedoel dus niet de Windows drivers)
@Mikey1954 schreef:Dus heb ik maar een andere uitweg gevonden, een windows app ( Naps2 ) en dat werkt dan wel naar behoren ( maar dus niet rechtstreeks van de printer waarvoor ik deze in eerste instantie had aangekocht)
Dan kan je toch evengoed de ingebouwde "Windows Faxen en Scannen" App gebruiken?
Easy scan to mail werkt inderdaad maar moet ik telkens voor ander mailadres registreren... is dus veel te omslachtig ( heb een bibilitheek van emailadressen waar ik regelmatig iets naar toe stuurde.
De printersoftwrae van Brother is NIET meer compatibel met Windows 11, wordt gewoon niet geinstalleerd en drivers alleen worden ook door Windows geweigerd... indows installert zijn eigen IPP printerdriver en scannerdriver.
Windows Faxen en Scannen App maar kan vanuit Naps2 gemakkelijker naar andere mailadressen doorsturen
staat die printer zijn tijdsklok juist heeft die dat kan je dat ergens vinden, alsook de klok van de pc met welke u hem configureert, voor https is dit nodig dacht ik, misschien ook voor email
@Mikey1954 schreef:De printersoftwrae van Brother is NIET meer compatibel met Windows 11, wordt gewoon niet geinstalleerd en drivers alleen worden ook door Windows geweigerd... indows installert zijn eigen IPP printerdriver en scannerdriver.
Ik denk dat we mekaar verkeerd begrijpen. Ik heb het niet over de drivers!
Een printerfirmware heeft niets met Windows te maken, het is de interne software waarmee uw printer werkt.
De laatste versie is van 15/6/2023, jouw Firmware versie zal waarschijnlijk veel ouder zijn, als je deze nog nooit hebt bijgewerkt.
https://support.brother.com/g/b/downloadlist.aspx?c=us_ot&lang=en&prod=mfcj6530dw_us_eu_as&os=10068
zoek naar Firmware en installeer de Firmware Update tool ...
firmware werd steeds automatisch bijgewerkt
voor zover ik weet de juiste instelling en al 100 maal geprobeerd en krijgs steeds weer hetvolgende als reply:
Zoals gezegd gewoon scannen en printen gaat normaal ( alles over wifi ), easy scan to mail werkt ook maar is gewoon onpraktisch gezien ik naar verschillende adress moet kunnen mailen.
Heb zoals eerder hier voorgesteld om met gmail te testen en krijg gewoon hetzelfde resultaat.
Telenet wijst met de vinger naar Brother en Brother schuift het in de schoenen van Telenet
Tot voor de zomer dit jaar nooit enig probleem gehad , en dus nu zonder ook maar iets te wijzigen, gaat het niet meer.
Besturingsysteem op pc is Windows 11 24H2 .
@Mikey1954 schreef:Heb zoals eerder hier voorgesteld om met gmail te testen en krijg gewoon hetzelfde resultaat.
Telenet wijst met de vinger naar Brother en Brother schuift het in de schoenen van Telenet
Als Gmail ook niet werkt is het aannemelijk dat het probleem niet bij Telenet zelf ligt.
ik kan de afbeeldingen nog niet zien, en het is waarschijnlijk een overbodige vraag ,
maar voor de duidelijkheid u vult dat in via het web portaal zoals hier https://youtu.be/rSFGbwEYMOg?t=355 en de printer heeft een werkende internet verbinding ? of vult u dat in met configuratie langs de computersoftware ik weet niet of dat een mogelijkheid is, maar indien wel ,probeer dan eens langs het netwerkadres van de printer. kijk zeker in het tabblad network settings of alles juist staat en er een werkende ntp server instaat als u deze kan invullen.
edit ik zie nu wel de eerste 2 afbeeldingen en de tijd is precies wel correct dan rest nog misschien de internetverbinding maar niet de ntp server
@Mikey1954 schreef:voor zover ik weet de juiste instelling
Verify server certificate eens uit inken?