Jouw mening is belangrijk!

We willen begrijpen waarom klanten nog steeds het contactformulier gebruiken. Help ons en beantwoord 2 korte vragen: Vertel ons jouw mening over het contactformulier.
Beantwoorden
Peter78
Professional Veelweter
Jij #DTV. Goed bezig! Lees je nog iets anders? ;-) WOW! Full speed writing!

Mailbox overdragen aan een andere Telenet klant

@Moderator ik dacht mij te herinneren dat het mogelijk was om een mailbox van @telenet.be met x aantal mailadressen erin over te dragen aan een andere Telenet klant met behoud van de mails die in die box aanwezig zijn.

Situatie is al volgt een vriend van mij wil de mailbox die nog altijd gekoppeld is aan zijn ouders (andere klant dus) nu linken aan zijn account, maar als hij de stappen volg op mijn  Telenet (van zijn ouders) vind hij nergens waar hij precies moet klikken om die uitnodiging te sturen voor een overdracht...

Is de overdracht van een mailbox met behoud van mails nu mogelijk of niet??? 

Wat een gedoe 😁

1 reactie
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Mailbox overdragen aan een andere Telenet klant

Als je inlogt op het "My Telenet" account van zijn ouders ..

Dan naar Profiel.

Verder naar "Gekoppelde Diensten", en hier naar Mailbox beheren ...

Is er daar geen mogelijkheid om de Mailbox over te dragen?

Er zijn nog andere mogelijkheuden:

• Via Webmail kan je jouw mailbox exporteren (.PST  bestand?)
  • Dan kan je dit bestand terug importeren bij de nieuwe Maibox.

Persoonlijk zou ik gaan via een goede IMAP mailclient:

• voeg de oude mailbox toe in een IMAP mailclient.
  • doe hetzelfde met de nieuwe mailbox.
  • sleep de mappen die je wilt behouden (map per map) van de oude mailbox naar de nieuwe mailbox (Inbox, Sent items, Contacten, andere persoonlijke mappen).

Vergeet vooral niet in de oude mailbox de gewenste e-mail adressen (aliassen) te verwijderen (& vrij te geven), en daarna toe te voegen aan de nieuwe mailbox.

"Vrijgeven" is belangrijk, gezien ontkoppende (verwijderde) mail adressen 6 maanden geblokkeerd worden.

EDIT

Ik zie dat er op de Telenet website uitleg staat over "MAILBOX OVERDRAGEN"

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/e-mail/mailbox-beheren-in-mijn-telene...