Beantwoorden
Hendrik1958
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Mails komen vertraagd binnen op iPad en iPhone

Sinds begin Januari 2021 komt de Mail soms met uren vertraging binnen op mijn Ipad en iPhone. Ik heb het account al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Er staat geen antivirus of VPN op de ipad of iPhone. De zaak ook al eens voorgelegd aan Telenet maar geen reactie van hen na aanmaak van een dossier. Wel eind december via Telenet technieker een nieuwe modem ( allernieuwste versie) geïnstalleerd. Wie heeft dit ook voor en of opgelost.

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: E-mail komt slecht binnen op Ipad en iPhone

Tags (2)
0 Likes
11 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mails komen vertraagd binnen op iPad en iPhone

@Hendrik1958  

Heb het zelf nog niet ondervonden dat de emails traag binnen komen. Als ik iets ontvang via de iPhone is dat ook op de MacBook en iPad dus allemaal tegelijk. Het zou kunnen dat er een vertraging zit  tussen de apparaten maar ik zelf heb het dan niet ontdekt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hendrik1958
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Mails komen vertraagd binnen op iPad en iPhone

Ja maar soms 2 uur vertraging en als ik webmail bekijk zie ik nieuwe mail staan

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mails komen vertraagd binnen op iPad en iPhone

@Hendrik1958 

Om de hoeveel tijd gaan uw beide toestellen eens kijken of je mail hebt? Dat moet je vinden in de mail app op je toestellen.

Hendrik1958
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Mails komen vertraagd binnen op iPad en iPhone

Dat verschilt maar als ik ververs dan blijft het circel ronddraaien en kom de Mail ook niet binnen

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mails komen vertraagd binnen op iPad en iPhone

Ik meen dat er ook beperkingen kunnen zijn op de tijdsspanne dat je terug opvraagt. Dus verversen en nogmaals verversen geeft geen garantie om sneller uw mails te hebben.

 

Gebruikers verwachten soms te veel. Doorgaans gaat e-mail zeer vlug. Als het dan eens iets trager gaat, niet panikeren en rustig afwachten.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mails komen vertraagd binnen op iPad en iPhone

Stuur eens een mail naar hallo@telenet.be met als onderwerp 'hallo' (zonder ' ' ) en controleer dan eens of het ook zo lang duurt. Normaal gezien krijg je onmiddellijk een autoreply op deze mail.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hendrik1958
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Mails komen vertraagd binnen op iPad en iPhone

Als je 2 uur tot soms 3 uur moet wachten voor er mails doorkomen die je wel ziet in webmail. Dan is er wel wat fout denk ik. Ik ben jaren informaticus geweest bij de spoorwegen en weet dat dit niet normaal is. Trouwens dit is nu maar een kleine maand bezig. Ik zou durven denken dat de nieuwe modem er voor iets tussen zit. Maar surfen geeft geen probleem

0 Likes
Hendrik1958
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Mails komen vertraagd binnen op iPad en iPhone

Dat lukt wel. Direct return

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mails komen vertraagd binnen op iPad en iPhone


@Hendrik1958  schreef:

Dat lukt wel. Direct return


Wat raar. De mails die vertraging oplopen, zijn die ook afkomstig van @telenet? Ik heb zelf een domein met mailhosting en daar doen ze aan 'greylisting', wat ervoor zorgt dat mijn mails ook vertraging oplopen. Meestal als er een bijlage aanhangt, gewone text/html mails komen normaal gezien snel binnen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mails komen vertraagd binnen op iPad en iPhone

@sb 

Is dat niet in strijd met de net neutraliteit?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mails komen vertraagd binnen op iPad en iPhone

Greylisting is net als blacklisting en whitelisting een manier om spam tegen te gaan.

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Greylisting_(email)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes