24770
netweters
|
152561
antwoorden
|
20720
vragen
|
Sinds begin Januari 2021 komt de Mail soms met uren vertraging binnen op mijn Ipad en iPhone. Ik heb het account al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Er staat geen antivirus of VPN op de ipad of iPhone. De zaak ook al eens voorgelegd aan Telenet maar geen reactie van hen na aanmaak van een dossier. Wel eind december via Telenet technieker een nieuwe modem ( allernieuwste versie) geïnstalleerd. Wie heeft dit ook voor en of opgelost.
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: E-mail komt slecht binnen op Ipad en iPhone
Heb het zelf nog niet ondervonden dat de emails traag binnen komen. Als ik iets ontvang via de iPhone is dat ook op de MacBook en iPad dus allemaal tegelijk. Het zou kunnen dat er een vertraging zit tussen de apparaten maar ik zelf heb het dan niet ontdekt.
Ja maar soms 2 uur vertraging en als ik webmail bekijk zie ik nieuwe mail staan
Om de hoeveel tijd gaan uw beide toestellen eens kijken of je mail hebt? Dat moet je vinden in de mail app op je toestellen.
Dat verschilt maar als ik ververs dan blijft het circel ronddraaien en kom de Mail ook niet binnen
Ik meen dat er ook beperkingen kunnen zijn op de tijdsspanne dat je terug opvraagt. Dus verversen en nogmaals verversen geeft geen garantie om sneller uw mails te hebben.
Gebruikers verwachten soms te veel. Doorgaans gaat e-mail zeer vlug. Als het dan eens iets trager gaat, niet panikeren en rustig afwachten.
Stuur eens een mail naar hallo@telenet.be met als onderwerp 'hallo' (zonder ' ' ) en controleer dan eens of het ook zo lang duurt. Normaal gezien krijg je onmiddellijk een autoreply op deze mail.
Als je 2 uur tot soms 3 uur moet wachten voor er mails doorkomen die je wel ziet in webmail. Dan is er wel wat fout denk ik. Ik ben jaren informaticus geweest bij de spoorwegen en weet dat dit niet normaal is. Trouwens dit is nu maar een kleine maand bezig. Ik zou durven denken dat de nieuwe modem er voor iets tussen zit. Maar surfen geeft geen probleem
Dat lukt wel. Direct return
@Hendrik1958 schreef:Dat lukt wel. Direct return
Wat raar. De mails die vertraging oplopen, zijn die ook afkomstig van @telenet? Ik heb zelf een domein met mailhosting en daar doen ze aan 'greylisting', wat ervoor zorgt dat mijn mails ook vertraging oplopen. Meestal als er een bijlage aanhangt, gewone text/html mails komen normaal gezien snel binnen.
Greylisting is net als blacklisting en whitelisting een manier om spam tegen te gaan.