Beantwoorden
ineram
Experienced Beetjesweter
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Mails ontvangen v Outlook lukt niet meer, verzenden wel

Vandaag kon ik opeens niet meer inloggen op mijn professionele account via de Gmail app op mobiel. Ik zit in het buitenland en had m'n Belgische SIM dus niet bij de hand, maar achteraf bleek dat mijn account gehackt was en ze hem tijdelijk hadden geblokkeerd.

Ondertussen weer vrijgegeven (via sms-link wachtwoord gereset) en gezien dat er rare mailboxes waren toegevoegd, maar verder niks aan de hand.

Nu kan ik opnieuw inloggen op webmail, maar ik kan geen mails meer ontvangen via Outlook (op laptop, POP3-instellingen) of via de Gmail-app (op Android, IMAP-instellingen). Verzenden lukt met dezelfde logingegevens echter wel prima.

Ik had al geprobeerd het Outlook-bestand te repareren, en de account te verwijderen en terug toe te voegen, maar het probleem zit duidelijk elders, want zowel in Outlook als in Gmail blijft ie m'n wachtwoord vragen voor de inkomende server, en als ik dat dan geef, zegt ie dat de verbinding mislukt is (Outlook: fout 0x800CCC92, e-mailserver heeft de aanmelding afgewezen, controleer gebruikersnaam en wachtwoord, reactie van de server was: -ERR LOGIN failed) of dat mijn aanmeldgegevens niet kloppen (in Gmail app). De aanmeldgegevens zijn duidelijk dezelfde voor ontvangen als voor verzenden (wat wel werkt) en werken wél in de webmail, dus dat is het niet.

Any ideas? Telenet antwoordt voorlopig niet via de chat, en ik zit in Thailand dus kan ook niet echt naar de klantendienst bellen.

10 reacties
PhilippeSak
Experienced Beetjesweter
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Zelfde probleem hier. Geen enkel telenet mailadres dat ik heb kan nog verbinden met Outlook 365 op mijn Windows 11 laptop.
Het gekke is dat dit op mijn Windows 10 toestel met Outlook 365 wel nog lukt met de ingestelde mailadressen en gegevens.
Het probleem dat ik steeds krijg is het volgende:

PhilippeSak_0-1735911732189.png

PhilippeSak
Experienced Beetjesweter

Mij lukt het ook wel niet om mails te versturen noch te ontvangen.

PhilippeSak_0-1735912098053.png

Mark54
Freshman Weetjeslezer
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf!

Had hetzelfde probleem. Opgelost op volgende manier:

Ga naar MyTelenet, profiel, my telenet-login en wachtwoord, je actieve sessies, overal afmelden.

ineram
Experienced Beetjesweter
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Dat heeft geholpen, thanks 🙂 Heb ik wel m'n account opnieuw moeten instellen, ging ie alle e-mails die nog op de server stonden downloaden... Ieks. Maar goed, het is opgelost nu.

PhilippeSak
Experienced Beetjesweter

Dit heeft het probleem bij mij niet opgelost, ik maak een nieuwe topic aan.

BenNihil
Freshman Beetjesweter
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Sinds een dag of twee ... geen inkomende post op m'n Telenet-account in OUTLOOK op een WINDOWS 10-PC en op een WINDOWS 11 laptop. Uitgaande post functioneert dan wel nog. Bij alle andere mail-accounts zijn er geen problemen om mails te versturen of te ontvangen in Outlook. Op m'n Android-devices (phone, tablet) werkt alles wel nog prima qua ontvangen en verzenden van mails op m'n Telenet-account. Omdat ik niet de enige blijk te zijn momenteel met dit specifieke ongemak, lijkt dit een issue / bug tussen Telenet en Outlook in Windows. Het lijkt me NIET gerelateerd aan de Windows versie, want hetzelfde probleem in 10 en 11.

Ik heb je stappenplan hierboven niet durven uitvoeren, want dan zou ik behalve webmail in de browser overal (tijdelijk) losgekoppeld zijn van m'n Telenet-account, dus ook op m'n android-toestellen. Ik heb wel in Outlook op de PC m'n Telenet-account verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Het probleem blijft 😞

Na ruim twintig jaar klant vind ik het betreurenswaardig dat Telenet noch een Windows-app noch een Android (&Apple)-app beschikbaar heeft voor e-mail-gebruik. Webmail in de browser is mij te omslachtig en daar heb je natuurlijk geen directe toegang tot je andere mail-accounts. Als ik me in deze vergis, verneem ik dat graag.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@BenNihil  schreef:

Na ruim twintig jaar klant vind ik het betreurenswaardig dat Telenet noch een Windows-app noch een Android (&Apple)-app beschikbaar heeft voor e-mail-gebruik. Webmail in de browser is mij te omslachtig en daar heb je natuurlijk geen directe toegang tot je andere mail-accounts. Als ik me in deze vergis, verneem ik dat graag.

Dat is niet de taak van een ISP en dat was het 20 jaar geleden ook niet. Er zijn genoeg mailclients - gratis - beschikbaar, zowel voor Windows als voor Android. (Geen idee wat iOS te bieden heeft.) We mogen blij zijn dat Telenet IMAP/POP en SMTP servers heeft draaien en dat we niet enkel op webmail zijn toegewezen.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Waarom een nieuwe topic je kan hier toch verder doen

Wat heeft Microsoft gezegd met jouw probleem

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Klopt telenet heeft hier niets mee te maken het is het programma dat je moet contacteren dat je gebruikt

Of je gebruikt de webmail van telenet die wordt nu nog ondersteund

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Webmail is een e-mailclient zoals anderen. Je kan er ook e-mail met beheren van andere providers dan Telenet.

Waarom verwijt je Microsoft niet dat ze niet beter communiceren hoe je e-mail van derden moet configureren als ze wat veranderen?

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/een-e-mailaccount-toevoegen-aan-outlook-6e27792a-9267-4aa...

Alles verandert voortdurend. Een belangrijke reden voor verandering is het misbruik dat gemaakt wordt met e-mail. Om die reden, om de oplichtingen te verhinderen, zijn er evoluties waardoor je soms problemen kan hebben.

Persoonlijk, en ik ben hier niet de enige, wil ik de rotzooi van Microsoft niet. Rotzooi, omdat Microsoft op één uitzondering na, weigert om een e-mail te bewaren als een eml bestand. Dit is een e-mailapp of -programma onwaardig.  Ik raad aan om Thunderbird te gebruiken, zowel op pc, smartphone als tablet.