Beantwoorden
Marc-Zoersel
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Happy New Year! Goed gevonden! Primeur! Pageturner!

Mails slechts 14 dagen zichtbaar in Webmail en Outlook

In mijn mailbox van mijn Telenetmailadres postvak in zijn mails slechts 14 dagen zichtbaar.  Zowel in de webmail als outlook. Ook als ik zoek vind ik slechts iets terug van de laatste 14 dagen.  Verzonden mails zijn wel langer beschikbaar.

Iemand een idee wat hierdoor heb ik dus geen archief.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: mail slechts 14 dagen beschikbaar

0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mails slechts 14 dagen zichtbaar in Webmail en Outlook

@Marc-Zoersel  

Daar heb je dus eigenlijk een instelling aangevinkt , zoals je al zelf aangeeft , dat je emails na 14 dagen verdwijnen. Je dient dus uit te zetten of de optie af te vinken zodat je emails blijven staan zolang als je zelf wil. 

 

Open Outlook, ga naar Account instellingen en dubbelklik op het emailadres. Klik op Meer instellingen en ga dan naar tabblad Geavanceerd. Zet het vinkje bij 'Kopie van berichten op server achterlaten' en bij 'Verwijderen na 14 dagen'. Let op: dit moet je instellen op elk apparaat, anders verdwijnt de mail alsnog.

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Mails slechts 14 dagen zichtbaar in Webmail en Outlook

Een mailbox moet je eigenlijk vergelijken met je brievenbus thuis.

- af en toe controleer je of er nieuwe post in de brievenbus zit.

- als de postbode langsgekomen is leeg je de brievenbus.

- sommige post is waardeloos, je ziet al aan de omslag of de afzender dat het bijv. reclame is, die post gooi je weg.

- sommige brieven open je, en nadat je ze gelezen hebt gooi je ze ook weg (papiermand).

- sommige brieven open je niet onmiddelijk, maar leg je opzij om later te lezen. Je stopt die niet terug in je brievenbus.

- sommige brieven open je wel, maar leg je opzij om er later nog iets mee te doen (zoals facturen betalen). 

- tenslotte zijn er brieven die je direct klasseert...

- en je papiermand die leeg je een keer per week (richting papierafhaling of containerpark)

 

Met andere woorden: jouw brievenbus is dus altijd leeg .... tot de postbode er nieuwe post in brengt.

 

De e-mail Inbox heeft exact dezelfde functie als jouw fysieke brievenbus, met andere woorden: die zou eigenlijk altijd leeg moeten zijn ... tot er nieuwe mail ontvangen wordt.

 

Een goede praktijk is dus inkomende berichten ofwel:

- direct verwijderen 

- verwijderen na lezen

- klasseren (in een IMAP mailbox kan je een willekeurigrig aantal "mappen" aanmaken).

- voorlopig klasseren in een map "later te bekijken"

 

Gelezen brieven stop je toch ook niet terug in je brievenbus???

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mails slechts 14 dagen zichtbaar in Webmail en Outlook

@Marc-Zoersel 

Je gebruikt je mail blijkbaar actief op twee plaatsen . Heb je ooit je e-mail geïnstalleerd op smartphone of tablet? Zo jaar, kijk daar ook de instellingen na.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Mails slechts 14 dagen zichtbaar in Webmail en Outlook

@Ex-Netweter 

Uw ideeën over een mailbox zijn ietwat gedateerd van in de tijd dat er enkel POP3 mogelijk was. Tegenwoordig krijg je een mailbox 5GB, dan is het toch niet de bedoeling dat je die leeg laat staan.

In de huidige tijd hebben de meeste mensen meerdere toestellen en men wil overal dezelfde mails zien, daarvoor gebruikt men nu IMAP ipv POP3.

Ik heb zelf een desktop W10 outlook 2019, Tablet W10 Thunderbird, 2 smarphones Androïd GMail.

Op alle toestellen zie ik dezelfde ontvangen en verzonden mails voor 6 accounts.

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Mails slechts 14 dagen zichtbaar in Webmail en Outlook


@Janneke_Dust  schreef:

@Ex-Netweter 

Uw ideeën over een mailbox zijn ietwat gedateerd van in de tijd dat er enkel POP3 mogelijk was. Tegenwoordig krijg je een mailbox 5GB, dan is het toch niet de bedoeling dat je die leeg laat staan.


Ik had het eigenlijk niet over de Mailbox, maar over de Inbox (Postvak IN) 😊

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mails slechts 14 dagen zichtbaar in Webmail en Outlook

De Inbox is een onderdeel van de Mailbox.

Als je klasseert door folders te maken in de Inbox of welke box dan ook in de Mailbox ben je geen stap vooruit. Als je ze veilig en goed wil bewaren dan steek je ze in een folder buiten de Mailbox (kan niet met de webmail).

Trouwens het gezwans over de persoonlijke organisatie van een bepaalde mailbox brengt geen milligram toe aan het probleem van de vraagsteller.

Zulke nutteloze discussies, waartoe ik nu tot mijn eigen ergernis ook bijdraag, zijn volledig off topic.

Dat is geen haarklieverij en geen muggenziften maar de haren van de gezifte muggen klieven.

Marc-Zoersel
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Happy New Year! Goed gevonden! Primeur! Pageturner!

Mails slechts 14 dagen zichtbaar in Webmail en Outlook

Bedankt Patrick.  

 

Op mijn pc stond het goed maar op mijn laptop stond slechts 14 dagen beschikbaar.

Marc-Zoersel
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Happy New Year! Goed gevonden! Primeur! Pageturner!

Mails slechts 14 dagen zichtbaar in Webmail en Outlook

Beste Philippe.

 

Bedankt voor je feedback.

 

Als ervaren IT-er kan ik niet akkoord gaan met jou visie om alles in mappen te gaan klasseren. Dit is te tijdrovend en inefficiënt.  Een moderne IT-er heeft slecht 4 mappen: inbox, sent, delete en archive voor mails ouder dan x-maanden. Mijn werkwijze is dat ongelezen mails behandeld worden en indien nodig gemarkeerd worden voor opvolging of nog TO DO's. Overbodige mails worden gedelete.  Hierdoor krijg je een volwaardige inbox die je kan gebruiken om zaken terug te vinden waardoor alles met enkele zoekopdrachten kan geraadpleegd worden (historiek, reminders, acties, planning, agenda, ...) en dus efficiënt gewerkt wordt.

 

mvg Marc