24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Ik krijg regelmatig mails van een familielid die telkens in de spambox terechtkomen. Hij woont eveneens in België en gebruikt een gmailaccount. Ik weet dat je allerlei regeltjes kan instellen, maar ik slaag er maar niet in om hem in automatisch in mijn inbox te krijgen.
is er iemand die mij de oplossing in een begrijpbare taal kan aanreiken?
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Spam
Heb je zo een mail al eens gemarkeerd als "gewenst bericht"? Ik weet niet welke mail client je gebruikt, maar in de meeste clients is die optie voorzien, net zoals je een mail kan aanduiden als "ongewenst" of spam.
Normaliter zou de mail client dat moeten onthouden. Ik weet dat webmail van Telenet daar al eens in de fout durft te gaan, maar laat ons niet op de feiten vooruit lopen.
Dankjewel voor je reactie.
Ikzelf gebruik telenet webmail en ik heb inderdaad al aangegeven dat die mail geen spam is.
Het is mij niet helemaal duidelijk of dit hetzelfde is als "markeren"?
Ja, dat is hetzelfde. En helaas heb ik het zelf ook al meegemaakt dat het in webmail niet altijd goed werkt.
Bedankt voor de moeite! 👍
Ik ben nu intussen al 2 maand in discussie met Telenet over allerlei reguliere mails, die in Spam terechtkomen. Bij mij was het van een mailadres waar ik al zo'n 15 jaar meerdere mails per dag van krijg. Ook gaan niet alle maar sommige mails in de spambox.
Ik heb allerlei zaken in instellingen moeten doen. Als je wil kan ik dat voor je beschrijven hier.
Bij mij komen nu ook mails over mijn e-box in spam terecht. Allemaal volkomen legitieme mails van onze regering. Hierdoor betaalde ik mijn onroerende voorheffing niet. Ik begin hier een nieuwe thread. Ik vind dat Telenet dit moet oplossen
Bedankt voor je reactie. Ik zal jouw nieuwe thread op volgen, want ik heb nog steeds geen oplossing. Ook in de telenetwinkels en bij de telefonisch klantendienst kon ik geen sluitend antwoord vinden.
Ik ga je hier proberen helpen :
Ik heb het mailadres van zooplus dat bij mij nu en dan in spam geraakt toegevoegd:
1. Een regel gemaakt:
En dan ook nog toegevoegd aan vertrouwde adressen:
Had jij dat gedaan voor je familielid?
Besye,
dankjewel voor deze reactie.
Mogelijk zit hierin de oplossing.
Ik had wel een regel gemaakt, maar ik had het adres toegevoegd aan mijn adresboek en niet aan de vertrouwde adressen !
Ik pas dit aan en bij een positief resultaat laat ik hier zeker nog iets weten!
Vriendelijke groet,
Michel