42015
netweters
|
18491
gesprekken
|
19981
vragen
|
Hallo,
Ik merk heel wat problemen met telenet mail in Android apps (Outlook, Gmail, etc...) en ik vraag mij af hoe dit komt... Sinds september heb ik een Nokia 7.2 Android smartphone (Android 10). Daarop heb ik de outlook app van Microsoft geïnstalleerd. Op dit ogenblik werkte zowel het ontvangen als het versturen... Sinds november werkt het versturen niet meer. De mail komt in de outbox en gaat dan direct naar de Concepten map. Dit probleem heb ik hier in het forum ook al teruggevonden. Dus heb ik contact opgenomen met Microsoft en hiervoor een ticket gelogd. Gisteren ontving ik een update van de Outlook app en probeerde ik opnieuw om een mail te versturen. En al bij het openen van een nieuwe mail krijg ik een foutboodschap "mail kan niet in de concepten map worden bewaard". Voeg ik een email adres toe, dan krijg ik de fout: "email adres kan niet worden toegevoegd". Outlook maakt de adressenlijst leeg en geeft de fout "email adres kan niet worden verwijderd". Dus... outlook cache leeggemaakt, alle accounts opnieuw toegevoegd (outlook.com en telenet): lost niets op. App van de smartphone verwijderd en opnieuw geïnstalleerd: lost niets op.
(Mijn microsoft account blijft daarentegen steeds werken). Uit pure miserie dan maar de Gmail app geopend en daar begonnen om mijn telenet account toe te voegen. Emailadres ingevuld, gekozen voor handmatig configureren, Persoonlijke (imap) aangeduid, pwd ingegeven en imap.telenet.be. Wanneer ik op volgende klik, krijg ik de melding : "Emailbeveiliging niet gegarandeerd. Er is een probleem opgetreden bij het instellen van de beveiliging voor dit account. De hoogst beschikbare beveiliging wordt mogelijk niet ondersteund." Hier heb ik de keuze 'Annuleren' (= stoppen) of 'Instellingen bewerken'. Nu kom ik op het scherm 'Instellingen voor de inkomende server' waar ik zowel de poort (993) als het beveiligingstype (SSL/TLS) kan ingeven. Resultaat: "kan geen verbinding maken met de server". Ik heb de verschillende beveiligingstypes geprobeerd: 'Geen' , 'SSL/TLS', 'SSL/TLS (alle certificaten accepteren)', 'STARTTLS', 'STARTTLS (alle certificaten accepteren). Telkens krijg ik de foutmelding 'Kan geen verbinding maken met de server'.
Ik vraag mij hier nu luidop af (en ik hoop dat enkele verantwoordelijken van Telenet meeluisteren), ligt het probleem wel bij de apps? Mij maak je niet wijs dat dit een app issue is. Van beide apps is de laatste versie geïnstalleerd. Gmail app krijg ik niet geconfigureerd. Outlook is geconfigureerd, ontvangt telenet-mails maar een mail maken / versturen is onmogelijk.
Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Waarom werkt telenet mail niet in apps
Opgelost! Ga naar oplossing.
@hondaboy : Welk probleem had jij? Outlook-app of Gmail-app gerelateerd?
kies eens voor één mailApp bv GMAIL.
Verwijder (of vervalst) in de andere mailApp's de naam van de servers IMAP en SMTP.
Schakel de GSM uit en terug in.
Probeer nu de gekozen mail app aan het werken te krijgen.
Ik heb op mijn foon mijn telenet mail gekoppeld aan de standaard ingebouwde mail client van Samsung. Werkt probleemloos met IMAP. Ik zie geen reden om nog een extra mail app te installeren.
Ik gebruik ook altijd de ingebouwde mail client op zowel smartphone als op Tablet. Dat heeft nooit voor problemen gezorgd. Nooit probleem gehad op zo een client om verschillende mail accounts te installeren.
Het probleem met de gmail app is van de baan. Mijn smartphone was de ganse tijd verbonden met de wifi van mijn telenet-modem. Ik heb de wifi-radio afgezet en de app opnieuw proberen te configureren. Dit verliep probleemloos via 4G.
Voorlopig ziet het er dus uit dat ik de gmail app zal moeten gebruiken voor mijn telenet mail.
Outlook voor mijn andere accounts (O365 en outlook.com)
Ik heb dus net hetzelfde voor in de Outlook app (mails worden niet verstuurd). Blijkbaar schort daar toch iets. Synchro en versturen tussen Outlook op Windows PC en Telenet webmail lukt wel prima.