Beantwoorden
GastonDebie
Experienced Beetjesweter
Goed gevonden! Primeur! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Mails via IMAP werkt niet meer na aanpassing pw

Na het aanpassen van mijn paswoord voor mijn.telenet.be en dus ook webmail.telenet.be, kan ik mijn emailprogramma niet meer instellen zodat hij de mails ophaalt via IMAP of POP3. Aanmelden op webmail en mijn telenet werkt wel. Maar mijn profiel aanmaken met de nodige settings, lukt niet. Bij het verifiëren kom ik telkens terecht in een venster om mijn paswoord terug in te vullen.

- Alle settings staan correct volgens de handleiding en het is mogelijk om outlook in te stellen met IMAP (--> dit heb ik ook getest met volledig ander account en mailadres onder een andere klantennummer van Telenet)

- ik heb geprobeerd met de mail van Windows zelf en Microsoft outlook

Heeft iemand dit ook al tegengekomen? Of heeft er iemand een idee? Hangt mijn paswoordverandering nog ergens?

mvg,

0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@GastonDebie 

Hoe heb je het paswoord laten aanpassen ?

Misschien anders eens met een geheel schone installatie terug beginnen om je email in te stellen.

In het verleden heb ik dit ook al gehad en dan enkel het nieuw paswoord ingeven lukte het niet. Waarschijnlijk ergens in cashe dat die het oude paswoord onthoud geen idee maar na een schone installatie lukte het wel.

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GastonDebie
Experienced Beetjesweter

Dag Patrick, 

Bedankt voor je antwoord.

Dat is het net: ik heb een nieuwe laptop die ik wil instellen, maar mijn paswoord was ik vergeten van de mail (en telenet). Ik heb daarom een reset aangevraagd, via mijn telenet.

Daarna kan ik perfect aanmelden op webmail en mijn telenet, maar IMAP blijft om een paswoord vragen. Het lijkt wel dat de aanpassing van paswoord, niet tot aan de IMAP server geraakt of zo.

ik heb op verschillende pc's geprobeerd. En na aanpassing van het paswoord op mijn oude laptop, werkt de mail daar ook niet meer...

mvg,

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@GastonDebie 

En welke instellingen gebruik je voor de rest voor het instellen van je email account ?

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GastonDebie
Experienced Beetjesweter

je kan ervan uitgaan dat ik de juiste settings gebruik, zoals Telenet het voorstelt. Ik heb een ander account van mijn zoon dat wel werkt met de gebruikte settings.

Ik bel wel een keer naar Telenet, om te checken of ze iets zien aan mijn account/mailadres.

mvg

0 Likes
GastonDebie
Experienced Beetjesweter

Probleem is opgelost.

Ik heb eerst een nieuwe mailbox aangemaakt, ter test. En die werkte perfect met de settings die gebruik.

Daarna heb ik toch maar gebeld naar Telenet om te vragen of zij het paswoord willen resetten. En door hun reset, werkt nu ook IMAP of POP via Outlook. Het lijkt wel dat mijn paswoord reset ergens bleef hangen...

Telenet meldde mij dat ze deze week nog wel "tragere zaken" hadden op Mijn Telenet.

gr

Gaston