Een collega belde me daarnet om hulp bij het volgende probleem:
- hij merkt deze ochtend op dat al de mails uit zijn inbox die dateren van voor +/- 4u die ochtend verdwenen zijn
- ze zijn niet terug te vinden in de inbox, ook niet bij de verwijderde mails
- hij synchroniseert (op mijn aanraden) al zijn toestellen door gebruik te maken van IMAP ipv POP dus de mails zijn echt overal weg
- folders en de mails die erin zaten zijn niet verwijderd geweest
Contact met de Telenet helpdesk leert hem dat Telenet géén backup voorziet.
Vraag:
- Hoe kan het dat mail ineens gewoon verdwijnt zonder in de 'vuilbak' terecht te komen? In dit geval is mijn collega er 100% zeker van dat hijzelf niet de boosdoener is. Bij een 'ongelukje' zou de mail ten minste nog in de vuilbak terecht moeten komen.
- Wat ben je met mailboxen van 5GB als Telenet geen backup voorziet, kan dit eigenlijk ergens nagelezen worden in de 'kleine letterkes'?