Beantwoorden
thesource
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Mails zijn ineens gewoon verdwenen

Een collega belde me daarnet om hulp bij het volgende probleem:

 

- hij merkt deze ochtend op dat al de mails uit zijn inbox die dateren van voor +/- 4u die ochtend verdwenen zijn

- ze zijn niet terug te vinden in de inbox, ook niet bij de verwijderde mails

- hij synchroniseert (op mijn aanraden) al zijn toestellen door gebruik te maken van IMAP ipv POP dus de mails zijn echt overal weg

- folders en de mails die erin zaten zijn niet verwijderd geweest

 

Contact met de Telenet helpdesk leert hem dat Telenet géén backup voorziet.

 

Vraag:

- Hoe kan het dat mail ineens gewoon verdwijnt zonder in de 'vuilbak' terecht te komen? In dit geval is mijn collega er 100% zeker van dat hijzelf niet de boosdoener is. Bij een 'ongelukje' zou de mail ten minste nog in de vuilbak terecht moeten komen.

- Wat ben je met mailboxen van 5GB als Telenet geen backup voorziet, kan dit eigenlijk ergens nagelezen worden in de 'kleine letterkes'?

0 Likes
3 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Mails zijn ineens gewoon verdwenen

Toch nog ergens een toestel dat pop3 gebruikt?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mails zijn ineens gewoon verdwenen

Om dit soort fratsen kies ik nog altijd voor een mailclient (Mozilla Thunderbird) en POP op mijn PC. Een back-up maken is kinderlijk eenvoudig en mijn mailbox is in principe zo groot als de vrije ruimte op mijn hdd (wat méér is dan amper 5 GiB). Op mijn smartphone haal ik eveneens mail binnen (via de Gmail app), maar die mails worden enkel van de server verwijderd als ik ze op dat toestel verwijder.

 

Het is overigens niet aan TN om jou van een back-up te voorzien; dat moet je zelf doen (staat wellicht inderdaad ergens tussen de kleine letters). Als zij deze dienst zou voorzien, dan zou die meer dan waarschijnlijk betalend zijn.

 

Algemene voorwaarden

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-zijn-de-algemene-voorwaarden-van-telenet/


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Mails zijn ineens gewoon verdwenen

Heeft hij misschien een slechte regel aangemaakt die berichten verwijdert ?

0 Likes