Beantwoorden
Parmees
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Microsoft outlook 2007 ontvangt geen mails meer

Webmail leest al mijn mails nog in, versturen lukt daar ook.

Op mijn app op de iPhone lukt alles ook nog (inlezen + versturen).

Op mijn vaste computer leest Outlook 2007 geen mails meer in sinds een week, enkel nog versturen.

Instellingen outlook 2007:

- Type account: POP3 (kan niets anders kiezen)

- Server inkomende e-mail: pop.telenet.be

- Server uitgaande e-mail (SMTP): smtp.telenet.be

Geavanceerde instellingen:

- inkomende e-mail (POP3): 995

- Voor deze server is een versleutelde verbinding vereist (SSL) --> staat aangevinkt

- uitgaande e-mail (SMTP): 587

- Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: TLS

 

Iemand die raad weet aub?

5 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Microsoft outlook 2007 ontvangt geen mails meer

Heb je op je iPhone ook POP ingesteld of gebruik je daar wel IMAP? Indien POP is het mogelijk dat je iPhone de emails gedownload heeft en geen kopie heeft achter gelaten op de server. Dit kan je nakijken door eens naar Telenet Webmail te gaan en de inbox te bekijken.

Aangezien je op 2 toestellen wil bekijken zou ik toch sterk aanraden om IMAP te gebruiken (in zowel Outlook als iOS moet je daarvoor je account eerst wissen en opnieuw toevoegen; let dus wel even op dat je niet perongeluk je bestaande mails kwijt geraakt)

Outlook 2007 is trouwens al sinds 2017 niet meer ondersteund door Microsoft. Hoog tijd om een upgrade te overwegen


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Parmees
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Microsoft outlook 2007 ontvangt geen mails meer

IMAP kan ik jammer genoeg niet kiezen in mijn OUTLOOK 2007. Enkel POP3 wordt voorgesteld als keuze, kan niets anders aanvinken.

En ja, we zouden best eens een upgrade van onze Microsoft toepassingen overwegen, maar voor hetgeen we onze computer maar gebruiken (enkel mail en internet), liep alles tot begin deze week prima. Plots, zonder enige aanpassing van instellingen, komen geen mails meer binnen, vreemd.

Patrick6611
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll...

Microsoft outlook 2007 ontvangt geen mails meer

Er bestaan ook gratis goed werkende e-mail Apps zoals o.a. Thunderbird of BlueMail.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Microsoft outlook 2007 ontvangt geen mails meer

Outlook 2007 is hopeloos verouderd en wordt al zeven jaar niet meer ondersteund en krijgt zelfs geen veiligheiddupdates meer. Vergelijk dat met het slot van uw voordeur dat nog zo een oude sleutel heeft zoals sommige binnnendeuren. Dat is echt geen beveiliging meer die naam waard. Ik veronderstel dat uw voordeur minstens een cilinderslot heeft. Digitaal moet je u minstens evengoed beschermen. Lees hier het artikel van Microsoft.

Iedereen kiest uiteraard wat hij of zij zelf wil, maar de mailprogramma's en apps van Microsoft raad ik af wegens de eigenzinnige gesloten manier van Microsoft.  Om de haverklap is er iemand die al zijn mails verliest door een foutje in een pst bestand. Met historische één uitzondering kan men met een mailclient van Microsoft geen mail opslaan als een eml-bestand (alle mail client, ook die van Microsoft kunnen dat lezen). 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Microsoft outlook 2007 ontvangt geen mails meer

POP3 is perfect mogelijk naast IMAP op mobiele toestellen. Je moet er enkel voor zorgen dat er een tijdslimiet staat op het verwijderen van de mails op de server bij POP3. Stel dat in op 100 tot 200 dagen dat is meer of genoeg. Dit zorgt er ook voor dat andere toestellen die IMAP gebruiken geen mails laden van jaren ver. En het houdt je mailbox netjes en snel.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.